Dag 6 i ferien – kreativ dag med fargebok og tusj/fargeblyanter

En av mange fine fargebøker fra Johanna Basford

Heisann!

Ute skinner solen mens den leker gjemsel med noen hvite fluffy skyer. Temperaturen ligger på +20C.

Endelig våknet jeg opp til en nakke som var bevegelig og i godt humør. Musklene er litt stive, men jeg klarer da å snu på hode til begge sider. Det var så behagelig, for en stiv nakke påvirker musklene i resten av overkroppen også. De må jobbe litt mer enn de pleier, og da blir de såre og stive også.

I dag har jeg avtalt med Bestisen at vi skal være kreative igjen med fargebok og tusjer/fargeblyanter. Kreative er vi nok begge to ellers også, men da går det mer i håndarbeid. Jeg kan ikke en gang huske sist gang vi satt på hver vår side av kjøkkenbordet med hver vår fargebok, så det kan fort ha vært et år eller noe sånt siden. Det kom en mail fra Johanna Basford, som er min favoritt når det gjelder fargebøker, om at i høst kommer det en ny fargebok, med en video som viste tegningene og da begynte det å krible litt i fingrene igjen. Jeg har et par bøker som ikke er ferdige, og i sta fant jeg fram den eldste og bestemte meg for at det er den jeg skal jobbe med i dag. I den har jeg for det meste brukte tusj, og tenker at jeg fortsetter med det. Må bare sjekke at de ikke har tørket inn, ettersom det er så lenge siden jeg har brukt dem…. Om du lurer på hvorfor det stikker ut tørkepapir av boken, så er det for at fargene ikke skal smitte over på motsatte siden. Noen av tusjene mine, særlig de med glitter har en tendens til å smitte før de tørker ordentlig, så nå vet du det 😉

Jeg har ikke fått somlet meg til å spise noe enda i dag, så nå er det på tide å ordne seg litt mat. Å når jeg går på kjøkkenet kommer sikkert Vinja løpende også, for da vil hun at våtfór koppen hennes skal fylles opp. Det kan se ut som hun sover den dypeste søvn, men nei da, før jeg vet ordet av det sitter hun ved siden av meg og mjauer, hihi 😂

Håper du får en fin lørdag 🥰

 

8 kommentarer
    1. Trivelig å holde på med fargelegging, og så er du så flink til å sette sammen farger som passer! Jeg heklet meg jo en bøttehatt i sommer, og kjøpte samtidig flere nøster av det samme garnet. Tenkte jeg skulle strikke noen håndklær av de. Ha en fin lørdag! 🥰🖍️✏️

      1. Det har blitt mest håndarbeid det siste året, men nå som vi går mot høsten er det hyggelig å sitte med fargeleggingen også. Har ikke kommet så langt som å lage bøttehatten, har hatt så mye annet å lage. Håndkler får man aldri nok av så det er en fin ting å lage 🥰

    2. Koselig med fargelegging.😻🥰
      Det er en skikkelig fin og avslappende aktivitet.🤩Håper du og Bestisen har kost dere masse i dag.🤗Nyt lørdagskvelden!🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg