Dag 6 i ferien, del 2 – Fargelegging og god mat

Heisann og hoppsann!               

Fortalte jo i går at Bestisen og jeg skulle bruke ettermiddagen og kvelden på å fargelegge, noe vi også gjorde i flere timer. Jeg var ikke hjemme før klokken nærmet seg 00:30. Bagen jeg hadde med meg til Bestisen var så tung med alle tusjene og fargeboka. Hadde helt glemt hvor mye jeg tar med, og jeg bruker omtrent alt sammen også.

Johanna Basford sin tegnebok – Ivy and the inky Butterfly

Jeg fortsatte med en tegning som jeg ikke hadde fått gjort ferdig sist gang jeg satt med fargelegging. Liker helst å bli ferdig med en tegning innen boka lukkes, men det hadde jeg ikke klart forrige gang. Den ble det etter hvert 😉 Jeg kjøpte en stor pakke med gel penner fra Wish før pandemien, som ikke har blitt brukt så mye. Mange av den hadde tørket inn, så det ser ut til at jeg må investere meg en ny pakke. Forsøkte å væte dem på tuppen, men de fleste var og forble tørre…

Felix the cat

Felix the cat syntes vi var veldig kjedelige, og at han fikk for lite oppmerksomhet. Så da hoppet han like godt opp på bordet for å få kos. Han spankulerte fra ene siden av kjøkkenbordet til det andre, og noen ganger plantet han hele den lange kroppen rett over fargebøkene. Du husker kanskje at han ramlet ut av vinduet og brakk en tå for et par uker siden. Dette ser ut til å ha grodd fint, og han halter ikke lenger og har heller ikke vondt i poten når man tar på den 🥰

Deilig Moussaka til middag

Vi var så opptatte med det vi drev med at vi nesten holdt på å glemme å lage middag. På menyen sto det Moussaka, som er så godt. Den er rask å lage, så det tok ikke veldig lang tid innen vi kunne skyve fargebøker og tusjer til side og spise. Jeg glemte jo helt å ta bilde av formen i det den kom ut av ovnen, så på bilde over her kan du se at vi allerede hadde forsynt oss 😉 Veldig lett å spise for mye når man har så god mat, men jeg klarte å besinne meg.

Vi snakket litt om at det ikke var så mange fargebøker for voksne i butikkene lenger, og sjekket derfor ut på nettet om hvor vi kan få tak i noen flere. Jeg er jo veldig glad i Johanna Basford sine bøker, men prøver gjerne andre sine også. Ad Libris hadde en god del, så jeg skal sjekke ut litt mer der for å se hva jeg kan finne.

Til slutt begynte klokken å bli mye, og jeg måtte hjem for å gi Vinja medisin før det ble alt for sent. 

 

11 kommentarer
      1. Det å fargelegge er en koselig aktivitet, og man slapper virkelig av. Felix hjelper gjerne til han, men det blir nok helst lek med tusj eller fargeblyanter 😂

    1. Veldig koselig å treffes på denne måten, med fargelegging/håndarbeid og mat! 🥰 Nydelige bilder, og man må virkelig være stødig på hånda

    2. Slike stunder er så fine.🤗
      Uten stress og mas og bare ha god tid.
      Flott FARGEbok med tekst også.🌸🦋👍🏻
      Nyt kvelden!😊

      1. Ja vi koser oss veldig når vi sitter med fargeleggingen. Denne fargeboken til Johanna Basford hadde hun valgt en historie igjennom boken. Har ikke alltid pleid å gjøre det 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg