Dag 3 i ferien – Strikkekafe på Lørenskog Hus

Image by Лариса Щербина from Pixabay

Heisann!

I dag har været vekslet mellom overskyet og sol. Noe regn har vi heldigvis ikke sett noe til. Temperaturen har ligget på ca +22C.

Etter en litt lat dag i går, ble det aktivitet i dag. Bestisen pleier å gå på strikkekafé hver onsdag, og i dag ble jeg invitert med. Jeg har hatt lyst til å bli med, men så er det jo sånn at jeg stort sett jobber på onsdagene.

Det var en fin gjeng med damer jeg møtte på Lørenskog Hus. De fleste av dem var eldre enn meg, men så vitale og morsomme. Jeg følte meg velkommen med en gang.

De har veldig gode vafler på kafeen Veiviseren, så jeg kjøpte en plate med brunost og en dobbel Americano før jeg hentet opp strikketøyet. De fleste strikket på gensere til seg selv eller barn, mens jeg hadde med meg det grønne pleddet som jeg har holdt på med lenge. Vi ble jammen sittende sammen i over 3 timer, og kanskje jeg får bli med neste onsdag også 🤔

Bestisen og jeg dro videre til Staples på Alna for å handle inn litt forskjellig. Etterpå dro vi bort til Bryn senteret å spiste middag på Al Dente, før jeg kjørte henne hjem igjen.

Nå blir det litt kveldskos med Vinja og litt seriefråtsing.

Ha en fortsatt fin onsdagskveld 🥰

12 kommentarer
    1. Sosialt er det med strikking. Men det er mange som er opptatt av det. Det var deilig med en dukkert i skogen i går, bra vann men det blåste litt. Deet var 6-8 unger der som bada mens foreldrene så på og var klare med varmt tøy. De kom med el-sykkel forbi meg med en unge på stanga foran og en bakpå. Alle med hjelm så det gikk fint nedover til asfalten. Dro hjem via kiwi og spiste rester mens jeg så på Landskytterstevne fra Bodø. I dag skal jeg til mine foreldre etter jobb, er meldt regn men håper det ikke blir så ille. Ha en fin dag.

      1. Ja det er veldig sosialt å treffes over strikketøyet på denne måten, og det ga virkelig mersmak. Temperaturen er kanskje litt kjølig men det er nok godt deilig ned et bad allikevel. Ha en finnonsdagskveld.

      1. Det var veldig koselig å sitte sammen å strikke og snakke uansett alder. Jeg elsker å strikke, men på grunn av plagene i nakken og skuldrene må jeg være forsiktig.

    2. Koselig å være flere i sammen og strikke! Nå har sikkert dere god greie på det, men kjekt om man trenger hjelp til en oppskrift e.l. Ønsker deg en superfin torsdag! 🥰 Jeg skal innom Søsterkirkene på Granavollen + se en maleriutstilling i et hus på området der idag. Ei venninne og malerforeningen hun er med i har salgsutstilling der.

      1. Jeg har jo hatt lyst til å bli med på dette lenge, og endelig skjedde det. Strikkekunnskapen er nok på forskjellig nivå. Ifølge Bestisen stiller alltid noen opp om noen står fast. Maleriutstilling hørtes veldig interessant ut. Du må fortelle om du kom hjem med et maleri 😉 Ha en fin onsdagskveld 🥰

      1. Ja dette var veldig koselig, og noe jeg alltid har hatt lyst til å være med på. Jeg prøver å legge inn opplevelser og avslapping om hverandre, og da får jeg mest ut av feriedagene 😊 Ha en fortsatt fin onsdagskveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg