Dag 27 og 28 i ferien – fargelegging, taco til middag og litt annet

Felix the cat er selskapssyk

Heisann og god formiddag!

Ute er det litt grått, men jeg ser at sola gjør et tappert forsøk på å bryte igjennom. Krysser fingrene for at den lykkes med det til slutt. Temperaturen akkurat nå ligger på +18,7C.

I går tok jeg med meg trillebagen fylt med tusjer og fargebok og dro opp til Bestisen for en hyggelig kveld ved kjøkkenbordet. Felix the cat var selskapssyk og hoppet opp på bordet med jevne mellomrom. For å få oppmerksomhet la han seg rett over fargeboka til Bestisen, så det var ikke så lett for henne å gjøre noe. Han er en veldig god gutt, og vil gjerne være med der det skjer noe.

Tegning no 1
Tegning no 2

Det var disse to tegningen jeg fargela i går, og begge ble ferdige innen jeg pakket sammen. Jeg er ikke helt fornøyd med fargevalgene mine, og nøyaktigheten der jeg spesielt har brukt glitter penner. Kommer sikkert til å gå over neste gang jeg setter meg ned for å fargelegge.

Til middag sto det Taco på menyen, og det er jo aldri feil. Uansett om den spises på fredager som mange gjør, eller på lørdag som vi har pleid å gjøre. Det eneste som ikke var så greit, var salaten vi kjøpte på OBS om torsdagen. Den var vassen, glatt og luktet ikke noe godt så den gikk i søpla. Heldigvis hadde Bestisen et alternativ i kjøleskapet, så Taco’n ble reddet. Jeg kjøpte også en pose salat + ruccula på torsdagen, og jeg måtte kaste sistnevnte før jeg rakk å spise den. Posen med salat holdt til en middag, og så måtte den også kastes. Angret at jeg ikke kjøpte annen salat….

Formen var ikke helt på topp når jeg våknet i dag, og jeg ble liggende i senga å sjekke mobilen en godt stund. Sto ikke opp før kl 10, og kunne godt ha ligget en stund til…

Etter både mitt og Vinja sitt morgenstell, fyrte jeg opp jobb PC’n og logget meg inn. Jeg hadde en avtale om hjemmekontor som måtte signeres og sendes inn. Fristen er ikke før 31.08., men jeg hadde ikke lyst til å vente helt til siste liten. Jeg slet som bare den med å få Bank ID til å gå igjennom ved signering, og måtte rykke tilbake til start 4 ganger innen det gikk igjennom. Kjente frustrasjonen stige til kokepunktet, så hadde det ikke ordnet seg siste gangen ville jeg ha kokt over 🤬

Etterpå tok jeg fram alle tusjene og gel-pennene mine, og sjekket hvem som virket og ikke. Det ble en del som gikk i søpla når jeg var ferdig. Samtidig sorterte jeg de litt, sånn at samme merke ble stående i en og samme boks. Dette var noe jeg hadde bestemt meg for å gjøre for lenge siden, men bare utsatt for det tar litt tid….

Håper du hadde en fin lørdag, og at søndagen ikke blir så ille heller 😉

 

14 kommentarer
    1. Haha, artig med Felix the cat som vil være med på det dere gjør! 😀
      Salatmixer blir i alle fall raskt dårlige. Har funnet ut at de som ikke er blandinger, holder lengre.

      1. Ja han er en ordentlig luring den katten, legger seg på bordet der det skjer noe. Så går han på jakt etter matrester som ikke har blitt pakket bort, så man må hele tiden passe på han, hihi. Jeg har stort sett vært fornøyd med disse salatmixene, men den siste tiden har det vært veldig dårlig. På torsdag måtte jeg grave helt bakerst for å finne en som var någenlunde OK, og så holdt den til bare et måltid 🤔

    2. Ser flott ut disse tegningene altså, jeg likte fargene veldig godt.
      Skal du ha hjemmekontor utover nå???
      Høres jo bra ut, for det liker du jo.
      Taco ja, det er godt..Lenge siden jeg har spist.
      God søndag, klem…

      1. Fargene er greie nok, men tror jeg hadde litt andre i tankene i det jeg startet. Jeg får nok dessverre ikke vare jobbe hjemmefra, men en av mine tre dager og om litt fler om noe skulle skje. Derfor måtte jeg signere avtalen. Taco er veldig godt, og det var en stund siden vi hadde det også. Søndagsklem 🤗

    3. det er koselig å fargelegge og dine bilder bla da veldig fine :=) og når en er to er det jo skikkelig hyggelig ,men pur burde skjønnt att på bordet går mann ikke :=) jeg kjøper oftest hjertesalat,skjærer av bakenden skyller dem og har dem i ny pose,da holder dei seg i minst 14 dager :=)

      1. Det er veldig koselig å treffes sånn å sitte og fargelegge. Skuldrene senkes og prater å nyter lørdagen. Felix vet godt at han ikke får gå på bordet, men bryr han seg? Å nei du, har ikke tall på hvor mange ganger han blir bedt om å gå ned eller løftes ned i løpet av en kveld 🙈 Vet ikke om det var hjertesalat Bestisen hadde, men noe lignende var det. Kommer til å slutte å kjøpe disse posene, for holdbarheten på salaten er så dårlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg