Dag 27 i ferien – NAV, planter og fargelegging

Heisann!

Været denne siste lørdagen i august og ferien min er litt vekslende. I det ene øyeblikket så skinner solen, og så er det overskyet. Det ser ut til at det har kommet litt regn i løpet av natten også. Temperaturen ligger på +21C i skrivende stund.

Jeg våknet allerede før kl 6 i dag, og var egentlig lys våken. Syntes det var litt tidlig å stå opp så jeg lå å surfet litt på mobilen til jeg ble trøtt igjen. Sovnet og våknet igjen ved 9 tiden da jeg sto opp.

Vinja’s medisinering og morgenstell var det første jeg fikk unna, innen jeg satte meg ned for å sende inn meldekortet til NAV. Bank ID ville ikke logge meg inn, som så mange ganger før. Måtte forsøke opptil 4 ganger før jeg kom inn… Hva med Bank ID app tenker du kanskje, jo da jeg skulle gjerne ha lastet ned den jeg men banken min er ikke klar enda. Det blir vel en årnings etter hvert tenker jeg…..

Kaktuser, Aloe og min hvite rose
Tomatplanten jeg arvet.
Mine Ildtopper

Ute på balkongen trives den nye hvite rosen godt, og den har også begynt å vokse. Jeg undersøker den nøye hver dag, for å se om den er fri for lus. Så langt ser det greit ut. Aloen og kaktusene mine trives også godt.

Tomatplanten som jeg arvet har produsert mye blomster, men noen tomater kommer det nok ikke dette året. Når høsten og før kuldegradene kommer, må jeg nok klippe den ned å sette den inn. Må nok google litt om stell i forveien tenker jeg.

Ildtoppene mine stortrives med å stå ute på balkongen, men de må jeg også passe på å ta inn før frosten kommer. Glemte det med de jeg hadde i fjor, og det gikk ikke så bra 🙈

Senere i dag skal Bestisen og jeg sette oss ved kjøkkenbordet med fargebøker og tusjer. Det minner meg om at jeg er nødt til å gå igjennom alle tusjene jeg har, for å se hvem som fungerer og ikke. Oppdager stadig noen som har tørket inn. Det er for det meste glitter- og gelpenner som er det største problemet. Har en megastor pakke som jeg kjøpte hos Wish, og det er nok snart på tide å kjøpe en ny. De koster litt, så jeg må vente litt med å bestille de til litt senere…

På middagsmenyen står det Taco, som vi kjøpte inn på torsdag da vi handlet sammen.

Håper at din lørdag blir fin 🥰

 

15 kommentarer
      1. Tusen takk, det skal jeg 🥰 Ja det ser ut som om de gjør det, men jeg har noen som ikke er så samarbeidsvillige. De står inne, og jeg må passe på dem hele tiden. Får de for lite vann så dør de, og får de for mye som dør de jammen da også 🙈

    1. Du er flink som klarer å holde liv i plantene. Selv eier jeg ikke grønne fingre. Likevel; jeg må gå til innkjøp av noen planter for det blir jo koselig med litt grønt i stuen. Er liksom ikke helt det samme med disse som du må skylle av støvet av. De dør riktignok ikke da, men…

      1. Jeg prøver så godt jeg kan, men det er ikke alltid jeg lykkes jeg heller. Jeg forteller ikke så mye om de som har reist til de evige grønne enger 🤫 Når du skal kjøpe noe grønt til stuen, så får gå for noe som er lettstelt og som tåler litt. Så er det bare å bli modigere etter hvert. Ha en fin søndag, klem 🤗

      1. Jeg må ha mye grønne planter i alle rom, noe som øker trivselen. Syntes det blir litt stusselig ellers. Det ble en veldig hyggelig kveld med fargebok og tusjer i går. Ha en fin søndag, klems 🤗

    2. Dere har fortsatt gode temperaturer, mot her. I dag tror jeg det er rundt 10 grader.
      Den tomatplanta var fantastisk, såå stor. Ellers ser det ut som du har godt lag med plantene dine.
      Tusjer varer ikke evig, så da er det greit å rydde i de som har blitt tørre.
      Ønsker deg en nydelig søndag <3

      1. I dag er temperaturen under +20C, men det er allikevel helt greit. Tomatplanten er enorm, men noen tomater tviler jeg sterkt på vil komme. Jeg prøver så godt jeg kan med å holde liv i alle plantene mine, men må være ærlig å si at det lykkes ikke helst da 🙈 Fikk endelig ut fingrene og ryddet i tusjene på formiddagen i dag, så nå har jeg kvittet meg med alle som var tørre. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    3. Så flink du er med planter! Tomatplanten din har jo blitt stor da, men lurt å ta vekk sideskuddene. Da blir det mer kraft/næring til resten av planta, men hadde nok ikke blitt tomater likevel. De skal helst såes i mars, men du kan toppe den og se hvordan den trives inne når det blir kjøligere.🙂

      1. Takker og bukker, jeg prøver så godt jeg kan 🥰 Tomatplanten er altfor stor, så jeg må ok toppe den kraftig. Den vil nok ikke produsere noen tomater i år, så jeg kan sikker ta den ganske langt ned om ikke så lenge. Kanskje den kommer med noen flere skudd da. Har ikke fått sjekket om hvordan det er å overvintre planter, med vanning ol., så det må jeg snart gjøre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg