Dag 26 i ferien – Bokpakke pÃ¥ dørmatta i dag 📚

Heisann og hoppsann!

I dag er himmelen dekket av en del skyer, som er både lyse og lettere grå. Temperaturen er ikke så ille med +22C.

Jeg innvilget meg selv en sovemorgen uten alarm, og våknet av meg selv rett etter kl 10. Kroppen føltes uthvilt og i relativt god form, vel enn så lenge i alle fall 😉

Da jeg sjekket mobilen, før jeg sto opp, var det en melding om at det hadde kommet en bokpakke fra Ad Libris som lå å ventet på meg på dørmatta. Var ikke sen om å komme meg opp å ta den inn.

Jeg er i grunnen altetende når det gjelder bøker, men er nok mest glad i krim. Det var ikke det som kom i pakka denne gangen, men Fantasy og humor.

 

The slow regard of Silent Things – Patrick Rothfuss

Først må jeg nevne at jeg kjøpte Fantasy boka The slow regard of Silent Things, skrevet av Patrick Rothfuss, for en stund siden. Trodde da at det var en frittstående roman, men inni boken oppfordret forfatteren til å lese de to tidligere bøker. Som er forhistorien til denne boken, og da var det ikke noe annet å gjøre enn å bestille dem….

The wise man’s Fear og The name of the Wind av Patrick Rothfuss og Lettkledd i trykkammeret av Karin Brunk Holmquist

Så tilbake til bokpakka jeg fikk i dag, som inneholdt Karin Brunk Holmquist sin bok Lettkledd i Trykkammeret (utg. 2022) + The name of the Wind (utg. 2007) og The wise man’s Fear (utg. 2011) av Patrick Rothfuss. De to siste bøkene her er forhistorien til den første boken jeg kjøpte av forfatteren, og begge har fått veldig god kritikk. Gleder meg virkelig til å lese dem, men det er ekstremt liten skrift så det kan være at jeg må hente fram lupa mi for å se ordentlig. Karin Brunk Holmquist er alltid en fryd å lese, og jeg vet jeg kommer til å dra på smilebåndet eller/også kanskje le høyt av den nye boken også.

For tilfelle leser jeg Kaffe med musikk av Karin Brunk Holmquist, og storkoser meg med den. Jeg har lest flere av bøkene hennes og alle sammen er humoristiske og gjenkjennende.

Hva med deg, hva leser/lytter du på?

 

15 kommentarer
    1. Ønsker deg gode lesestunder fremover! Det er fint å lese på mørke høstkvelder 🙂 Jeg leser ikke så mye, men hører på lydbøker innimellom. Nå er det lenge siden sist. Må liksom ha en god pause og fordøye ei bok før jeg kan ta fatt på neste. Liker drama.

      1. Tusen takk, regner med at det blir det 🥰 Om sommeren syntes jeg at jeg klarer å konsentrere meg bedre om boka jeg leser ute på balkongen. Om høsten og vinteren krøller jeg meg sammen i sofaen med et teppe og leser. Prøver å sette av et par timer til lesing hver kveld, og da er radio, tv slått av og mobilen satt på lydløs for ikke å forstyrre meg. Jeg kan også lese litt drama, men sånne bøker fulle av kjærlighetskliss klarer jeg ikke, hihi. En lettere blanding går greit. Ha en fin fredda, klems 🤗

    2. Jeg har ogsÃ¥ bestilt et par bøker i det siste, – ene kom her om dagen og den neste er nylig sendt. De er skrevet av Selda Ekiz og er mest til junior, for han er sÃ¥ glad i eksperimenter og alt innen naturfag/kjemi.😊 Jeg liker best krim, men leser altfor lite. Leste masse før, men mobilen tar litt for mye tid. Idag har jeg vært pÃ¥ turorientering, – godt med en tur ut i skogen (og litt trim, som trengs!) 😀

      1. Jeg bestiller de fleste bøkene min på nettet, sjelden jeg kjøper i butikk. Kun hvis de har salg. Ja det er nok krim jeg liker best også, men har ikke noe i mot Fantasy og Humor også. Mobilen har nok en tendens til å stjele mye av min tid også, derfor setter jeg den alltid på lydløs når jeg skal lese. Ellers bare MÅ jeg kikke på den om det kommer meldinger ol. I dag har jeg ikke vært utenfor døra, bare holdt på med forskjellige ting her inne. Burde ha vært ute og luket i pallekarmene mine, men tar det til søndag om været holder 😉

    3. Det er deilig å drømme seg bort med bøker🤩
      Akkurat nå leser jeg mest strikkebøker, men jeg er glad i både romaner og krim.🤗
      Ha en fin lesehelg!😊

      1. Jeg har en livlig fantasi, så det er ikke vanskelig for meg å drømme meg bort i bøkene jeg leser 😊 Det blir nok mest krim her, men jeg har en del fantasy bøker stående i bokhylla også som venter på å bli lest. Ha en fortsatt fin fredda 🥰

    4. Den siste boka jeg leste var “Mary – alenemor og vaskekjærring” av Trygve Hillestad. Det er forfatterens mor som er hovedpersonen og handler om tøffe Ã¥r som alene mor med to gutter – Trygve(bokas forfatter) og Birger. De vokste opp i trange kÃ¥r i Bergen. Min mor syns at boka var fin som har mange gamle bilder fra Bergen. I en by mor var mye i som liten da mine besteforeldre kom fra Askøy. Det er deilig nÃ¥r man kan lese litt. Det er mest mobiler folk leser i nÃ¥ om dagen. Man ser to ganger nÃ¥r man ser noen tar frem en bok eller en papiravis. Boka jeg skriver om er pÃ¥ 80 sider og ble kjøpt via ark.no. Ha en fin kveld.

      1. Har ikke hørt om den boken, men skal jammen sjekke den ut. Tror veldig mange leser bøker via Storytel eller noen av de andre som tilbyr lydbøker. Jeg kjenner blir i godt humør når jeg ser noen sitter med en fysisk bok å leser, og ikke knapper på mobilen. Ha en fin kveld du også.

    5. Jeg lytter mye til lydbok, men leser også på «gamlemåten» 😃 Jeg er veldig glad i krim, historiske romaner og faktabøker fra krigen. Men synes også det er godt å slappe av med lett litteratur a la Lucinda Riley.

      Akkurat nå har jeg startet å lese De syv søstre fra starten mens jeg venter på siste boken.

      1. Jeg lytter også en del til lydbok, men akkurat nå har det blitt fysiske bøker. Favorittsjangeren er nok krim, men det er greit med noe annet også, og da blir det Fantasy og humor for min del 🥰

    6. Jeg lytter mye til lydbok, men leser også på «gamlemåten» 😃 Jeg er veldig glad i krim, historiske romaner og faktabøker fra krigen. Men synes også det er godt å slappe av med lett litteratur a la Lucinda Riley.

      Akkurat nå har jeg startet å lese De syv søstre fra starten mens jeg venter på siste boken.

    7. Jeg er en skikkelig lesehest, men liker ikke krim….! Er veldig lettskremt, hehe….! Leser mye feelgood, love og gode romaner! Har med meg et par bøker i bilen nÃ¥ ogsÃ¥ – som alltid! Den siste jeg leste var amerikansk – om en farget jordmor som ble anklaget for Ã¥ ha drept et spedbarn – om rasehat og motsetninger i samfunnet. Klarte nesten ikke Ã¥ legge den fra meg….. kan komme tilbake til tittel og forfatter nÃ¥r jeg kommer hjem! 🙂

      1. Til motsetning til deg elsker jeg krim, hvor jeg leker detektiv i hode å forsøker å løse gåten innen forfatteren gjør det for meg. Ellers kan jeg nok lese det meste, bortsett fra disse kjærlighetsromanene, det blir for mye kliss for meg, hehe. Den boken du forteller om hørtes veldig interessant ut, og når du har tittelen klar skal jeg sjekke den ut. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg