Dag 25 i ferien – Fikset neglene

 

Nye lilla negler

Heisann!

Vi har jammen fått en fin sommerdag i dag også, litt kjølig på morgenen men så tok det se opp. Temperaturen landet til slutt på +23C.

Alarmen ringte klokken 8 her i Casa Fres og Knurr i dag, og jett om jeg var trøtt. Tror ikke at jeg har fått mer enn 3 timer søvn i natt, noe som var min egen skyld. Klarte jo ikke å komme meg i seng som jeg hadde planlagt…., så da blir det som det blir da vettu.

Jeg hadde time til å fikse neglene mine kl 10 i dag hos Iris Nailbar, og det var derfor jeg måtte opp tidligere enn jeg pleier. Kunne ha fått time senere på dagen, men syntes det var greit å få det unna på formiddagen så hadde jeg resten av dagen fri til andre ting. Jeg hadde bestemt meg for ikke å gå for alt for friske farger denne gangen, og valgte mørk og lys lilla ombre negler. I utgangspunktet ba jeg om at den mørkeste lillafargen skulle være øverst, men hun gjorde omvendt og jeg fulgte ikke med i timen å så det ikke med en gang. Å da jeg endelig gjorde det lot jeg henne kjøre med det, for å se hvordan det ble til slutt. Når hun var ferdig så ble jeg veldig fornøyd med resultatet 🤩

I går avtalte jeg å dra ut å handle sammen med Bestisen, og planen var at jeg skulle dra direkte opp til Lørenskog og hente henne for å dra til Obs i Lillestrøm. Så hadde jeg glemt å ta med panten min, og måtte dra en snartur hjemom. Vinja nærmest kastet seg over meg, for det var rundt de tider hun pleier å få våtfóret sitt. Hun løp fram og tilbake mellom kjøkkenet og meg og mjauet utålmodig helt til matkoppen ble fylt opp.

Det var ikke så mye jeg skulle ha, men fra mandagen av skal jeg legge om kostholdet til Middelhavskost igjen, så jeg kjøpte inn en del av det jeg trenger til en uke med måltider. Jeg var så flink her i våres og spiste riktig og gikk ned i vekt, så sprakk jeg helt i begynnelsen av juli. Nå er det altså på tide å skjerpe seg igjen, basta!!

Nå skal denne dama sette seg ut på balkongen en liten stund i varmen før jeg begynner med middagen.

Håper du har hatt en fin torsdag så langt 🥰

 

16 kommentarer
    1. Uff ja kostholdet er ikke så enkelt å holde på sommeren, men litt standhaftig så er en på rett kjøl igjen. Jeg hadde tenkt meg ned 8 kg før ferien var over. Har klart 2 så det går rett vei i det minste. Det tar bare litt lenger tid.

      1. Det er lett å ramle ut i dårlige vaner når sommeren og ferien, kommer med god mat å lignende. Nå er det bare å ta seg sammen, og spise sunt å bevege kroppen. Jeg burde jo ha gått for Middelhavskost hele tiden, ettersom det er så mye mat jeg ikke tåler… Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    2. Dagen har vært solrik, og varm helt til nå. Skyene kom, og med kald vind trakk vi inn. Men dagen har vært fin med div gjøremål. ☺️
      Dagen din ble også fin selv med lite søvn 🥰

      1. Det er så deilig at vi får beholde varmen og det fine været sånn at det går ann å sitte ute. Jeg har sittet ute på balkongen selv en god stund i dag. Ja dagen min ble ikke så ille den, og jeg fikk noen minutter på øye mens jeg satt ute 😊

    3. Klart Vinja må ha mat når hun skal ha mat 😀 Fff, ja lett å skli ut med dårligere matvaner på sommeren, med da er det desto mer tilfredsstillende når man klarer å ta seg inn igjen 😉

      1. Å ja, frk Pus har sine vaner og de vil hun ikke vike fra under noen omstendighet 🥰 Blir nesten litt sint på meg selv for at jeg skeiet ut er i sommer, men nå er det på tide å ta seg sammen igjen. Kjenner det på kroppen at jeg må inn i sunnere vaner, for den skal ha det bedre 😊

    4. Så fine farger på neglene da, lilla er jeg glad i på alt egentlig..Glad i den fargen!
      Fort gjort jeg har vært ganske streng i sommer. Ikke drukket brus, spist godteri og nesten ikke is..Kanskje 5 is på en hel sommer.
      Kutta helt ut potetgull, spiser litt nøtter. Et glass vin og en øl under jeg meg en gang i blant. Men helst ikke vin med alt sukkeret, det er fordi jeg liker de tørre vinene best altså.

      Følte at jeg måtte ta et grep nå! 🙂 Det har hjulpet, virkelig..

      1. Tusen takk 🥰 Lilla er en stor favoritt hos meg, og nå hadde jeg hatt så mye sommerfarger at det var på tide med noe annet. Jeg skulle ønske at jeg hadde fortsatt å være streng med meg selv, når det gjaldt maten ol men akk nei. Nå skal jeg ta meg sammen. Når man, som jeg, har artrose og fibro så blir ikke kroppen veldig fornøyd med utskeielsene jeg har hatt i sommer. Så nå blir det mindre ferdigmat, rødt kjøtt og null potetgull. Middelhavskosten passer meg veldig godt, for den inneholder så mye av den maten jeg liker som også er veldig sunn. Etter hvert kommer sikkert også mer energi til å komme meg ut på tur og så trene igjen 😊

    5. Endelig kveld. Dagen har gått med masse ting. Etter jobb rakk jeg en runde med discgolf like ved hvor mine foreldre bor. Etter en halvtime kasting dro jeg ditt ned. Så ble det 1 times klipping av plen før jeg dro kl 1830. Var en tur hjemom før jeg dro til skogs og bada. Deilig var det etter en lang dag. Mine foreldre skal se på en leilighet på 50 kvm i morgen på Tranby. Det blir rart hvis det blir den leiligheten heretter og ikke et helt hus. Men det veit ingen – men uansett måtte den dagen komme. Ha em fin kveld.

      1. Vaktmesteren vår hadde klippet plenene her når jeg kom hjem i dag, noe jeg luktet med en gang jeg gikk ut av bilen. Det er fortsatt god sommertemperatur ute, og da er det nok også godt å få badet tenker jeg. Blir sikkert veldig rart når foreldrene dine flytter inn i leilighet, hvor enn det måtte bli. Både for dem og for resten av familien 😉 Ha en riktig god natt.

      2. Vaktmesteren vår hadde klippet plenene her når jeg kom hjem i dag, noe jeg luktet med en gang jeg gikk ut av bilen. Det er fortsatt god sommertemperatur ute, og da er det nok også godt å få badet tenker jeg. Blir sikkert veldig rart når foreldrene dine flytter inn i leilighet, hvor enn det måtte bli. Både for dem og for resten av familien 😉 Ha en riktig god natt.

    6. Så fine negler, – lilla er en av mine favorittfarger. Jeg prøver å spise litt mindre og trimme litt mer, men det er ikke enkelt! Lurt å fylle opp med mye grønnsaker, og salat er godt altså. Ha en fin fredag! 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Lilla er også en favoritt farge hos meg i tillegg til rosa.
        Ja nå er det virkelig på tide å gjøre noen grep, for å få kroppen i bedre humør og ikke minst komme seg litt ned i vekt.
        Ha en fin fredda du også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg