Dag 24 i ferien – heklenålen svingte seg på strikkekafé i dag

Image by Esi Grünhagen from Pixabay

Heisann og god kveld!

Været har vel ikke vært så ille i dag, men det var helt klart kjøligere luft. Temperaturen har ligget rundt +20C det meste av dagen.

Søvnen kom ikke med en gang jeg hadde lagt meg i går, og jeg slet med å få ro i kroppen. Hvor lenge jeg lå å glant i taket vet jeg ikke, men til slutt forvant jeg da inn i drømmeland og sov helt til alarmen gikk av ved 9 tiden.

Jeg sosa litt rundt før jeg kom meg i dusjen, men da satte jeg også inn turbo giret. Hadde avtalt med Bestisen å plukke henne opp ved 11:30 tiden, for å dra bort på Strikkekafén. Var noen få min forsinket, men ikke alt for ille. Fra Bestisen og bort til Lørenskog Hus tar det bare noen få minutter. Ingen av de andre damene hadde kommet enda, så vi satte fra oss håndarbeidet og gikk inn på Veiviseren og kjøpte litt å spise, kaffe og en Pepsi.

Det var heklenålen som fikk svingt seg i stedet for strikkepinnene for min del. Jeg har jo det grønne pleddet i mosaikk ruter, som jeg ikke er ferdig med enda. Jobbet med det samme forrige onsdag også, og hadde igjen en kant på ruten. I dag klarte jeg å bli ferdig med en rute de 3 timene vi satt der. Til å begynne med var vi ikke så mange, men så kom damene glidende inn en etter en. Før de fleste damene hadde kommet, kom en ung gutt og slang seg ned sammen med oss. Jeg spurte han om han var kommet for å lære å strikke, han sa først ja men var nok mest nysgjerrig på hva vi drev med. Litt etter kom klassevenninnene hans (alle hadde fritime), og sto en stund å snakket med oss innen de forsvant inn på biblioteket rett ved siden av.

Tiden går jo så fort når man har det så koselig som vi har det, og før jeg visste ordet av det hadde det gått 3 timer og det var på tide å bryte opp. Litt trist for meg denne gangen, ettersom det var siste gangen jeg kan være med på noen måneder, ettersom jeg begynner å jobbe til uka. Det å sitte sammen med en gjeng hyggelig damer å strikke eller hekle har virkelig gitt mersmak 😊

Da jeg kjørte hjemover havnet jeg midt i ettermiddagsrushet, og brukte en evighet på å komme meg fra Haugerud hvor køen begynte og hjem hit. Helt vanlig på den tiden nå som alle er tilbake fra ferie 😉

Hvordan har din onsdag vært?

14 kommentarer
    1. Høres innmari koselig ut, og trist når det er siste mulighet på ei stund! Min dag har vært jobb, middag med ei venninne, og innom min kjære sønn med bursdagsgave. Han er 28 i morra….. mammas lille gutt, hihi…. klem <3

      1. Ja strikkekafe er veldig koselig og leit at det er over for denne gangen. Skal jobbe 4 måneder til, og så kan jeg bli med igjen så lenge jeg vil. Gratulerer med dagen til sønnen din i morgen 🥳🎉

      1. Veldig koselig med disse onsdagene, og det fine med det er jo at står man fast i noe så er det alltid noen som kan hjelpe til. Mmmm, ja kanskje helgekafé hadde vært tingen. Klem og god kveld 🤗

        1. Så lurt 😀 Jeg pleier miste masker og så får jeg ikke dem tilbake igjen 🙂 Du skal se det blir nok bra, er det noe man virkelig liker så finner man en vei alltid <3 klæm

      1. Ja det er jo litt det som er det fine med dette her, at man kan knytte nye bekjentskaper. Å så er det jo veldig sosialt, og man kan få hjelp til håndarbeidet at de som kan litt mer. Kveldsklem 🤗

    2. Så koselig å bli kjent med flere, men trist at du ikke får vært med på en stund! Kanskje du kan bli med igjen når du går av med pensjon? Jeg ryddet og vasket kjøleskapet idag, og ikveld klipte jeg plenen.

    3. Strikkekafe er koselig å fine steder å møte andre med samme interesse, eller bare for å skravle og ta en kopp kaffe. Det er godt med slike sosiale møtesteder, så skjønner godt at du kommer til å savne det.
      Ha en riktig fin kveld!🤗

      1. Jeg hørte jo siden i fjor at Bestisen stortrives så godt sammen med disse damene, og når jeg møtte dem forsto jeg godt hvorfor. Ikke bare har vi samme interesse, men også litt at mange av dem er godt voksne og har opplevd samme tidsepoker som jeg har. Håper de 4 månedene frem til jeg går av går fort, så vi kan treffes igjen. Ha en riktig god kveld 🥰

      1. Ja det stemmer, du har jo gått på det så lenge jeg har fulgt bloggen din og har alltid syntes at det hørtes så spennende ut. Nå har jeg prøvd det og stortrives. Ha en fin kveld videre 🥰

    4. Det er gøy med slike srikkekaffeer, blir kjent med nye folk, tar en kaffe sammen og utveksler strikkeoppskrifter. Onsdagen var grei den selv uten bading men skal prøve og få til en dukkert i dag. Er jo meldt litt regn og litt guffent vær fremover så badesesongen er nok på hell. I dag skal jeg klippe plen hos mine foreldre mulig det blir kanskje for siste gang i år. Merkelig at jeg liker plenklipping så godt, hater nemlig rake og luking. Men slik er det bare. Ha en fin dag.

      1. Ja det å møte andre med interesse er både gøy og sosialt. Alle har noe å lære bort, noe som også er en fin ting. Ja jeg tenker det er siste krampetrekning for sommeren nå, før været endrer seg. Ha en fin torsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg