Dag 20 i ferien – kreativitet, forandringer og tanker på en lørdag

Image by Aukje from Pixabay

Heisann!

Da jeg sto opp i dag ved 9 tiden skinte solen, men for litt siden begynte det å skye over å blåse. Det er egentlig meldt sol hele dagen… Temperaturen nå på formiddagen ligger på +20C.

Tenk at det er så vidt 1 uke igjen av august måned, og min 4 uker lange ferie. Syntes ikke det er lenge siden jeg satt siste fredagen i juli, og gledet meg over at jeg skulle ha ferie en hel måned. Viste du forresten at det er 128 dager igjen til julaften i dag 🎅🤶?

I september så blir det spennende å se hva som skjer her på bloggen når “Minibloggen” legges ned, og blogg.no åpnes opp igjen. Vi vil få en del nye naboer inn i bloggblokkene, og det kan jo bli spennende. Noen andre endringer vil nok også skje her inne tenker jeg…..

Jeg har startet dagen litt forsiktig og ikke gjort så mye enda, men om litt har jeg date med støvsugeren min. For i dag skal det jaktes på hybelkaninene, som jeg merket har kilt meg litt på føttene. Vinja røyter en del om dagen så støvsugerposen må nok byttes etterpå tenker jeg.

Litt senere i dag kommer Bestisen på besøk, og hun har med seg trillebagen sin full med tusjer og fargebøker for en kreativ ettermiddag og kveld. Vi har begge skaffet oss mye fargesaker, og det har blitt for tungt å bære så vi har begynte å bruke trillebag når vi skal til hverandre. Du drar sikker på smilebåndet av det, og syntes vi er litt smågale. Kanskje vi er det også, men det er veldig greit å ha tusj i mange farger, tykkelser og varianter for å få den effekten man vil ha.

Til mat skal vi ha det noen kaller retro mat, men som er veldig godt. Nemlig terteskjell med fiskepudding, reker og store grønne erter. 

Nå må jeg svinge meg rundt sånn at jeg blir ferdig til Bestisen kommer.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Vaska tøy i dag i dag fikk rydda litt. Det ble en tur i dag men amputert så jeg prøver igjen i morgen. Hadde blitt bedre hvis jeg hadde tenkt meg litt om. Planlegging er viktig når det gjelder alle ting. Deilig vær ute så nå blir det en dukkert, må bare nyte det. I byen er det festival og salgsboder og mye rart. Ble mett av det for noen år siden. Men det er en meget bra helg for alle utesteder i byen. Må nok spise litt før jeg drar til skogs men det må til. Ha en fin kveld.

      1. Godt å få unna litt tøy når det fylles opp. Her er heldigvis skittentøyskurven tom for øyeblikket. Alltid greit å planlegge litt når man skal noe. Jeg orker ikke så mye folk og støy lenger så festivaler og store ansamlinger er ikke noe for meg lenger. Ha en fin søndag.

    2. Man må ha litt farger å velge mellom, – blir finest resultat da. 👍 Terteskjell er supergodt, mye retromat som er god og bringer fram minner.❤️ Husker jeg likte så godt cabarét, mens derimot kokt kjøtt og sursøt saus ikke var like godt.😅 Kos dere med fargelegging og god mat ikveld! 🤗

      1. Ja jeg syntes at jeg må ha mange forskjellige farger, for effekten kan bli så fin av det. Terteskjell er jo veldig godt, og det er på tide at den kommer på moten igjen. Jeg elsket fersk kjøtt i sursøt saus med suppe som forrett. Cabarét derimot klarte jeg ikke, men den så veldig fin ut da. Ha en fin søndag, klems 🤗

      1. Vi har holdt på med dette i mange år nå, fargelegging altså. Det var jeg som begynte med det, og så ble Bestisen bitt av basillen også. Koselig er det også der vi sitter på hver vår side av kjøkkenbordet med alle tusjene våre 😊 Ha en fin søndag, klem 🤗

    3. Det er rart hvor fort de feriedagene flyr avgårde.😅🤗
      Synes ikke det er rart at dere har masse forskjellig utstyr til hobbyen deres. Slik er det definitivt for meg også.🤩😅😂🤪
      Har masse forskjellig som jeg bare MÅ ha.
      Gleder meg til å se hva dere har farget denne gang.
      Kos dere masse med god mat.🤗

      1. Jeg burde jo egentlig glede meg litt til ferien er over også, og ta i mot hverdagen med åpne armer… Så er det jo sånn da at jeg er litt lei alt sammen, og nærmest teller dagene til jeg kan logge meg ut for godt. Jeg husker godt i starten da jeg begynte med fargelegging, da brukte jeg noen gamle fargeblyanter som hadde ligget i en skuff i mange år. Etter hvert så gikk jeg over til å bruke mer tusj, og kjøpte noen esker her og noen esker der å plutselig hadde jeg en hel haug. Det ligger et nytt innlegg på bloggen nå med bilde av hva jeg jobbet med i går. Ha en en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Hihi, godt å høre 😉 Jeg fant ut at det ble for tungt å bære den tunge bagen med min dårlig nakke og skuldre, og ettersom jeg har en trillebag så var det smart å bruke den. Terteskjell er supergodt, og en rett som helt klart burde løftes fram i lyset igjen. Ha en fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg