Dag 20 i ferien – koselig og kreativ kveld med god mat

Heisann!

Som jeg fortalte i går, så skulle Bestisen komme til meg for en kveld med fargelegging og god mat. Ettersom hun hadde så mye å dra på, dro jeg opp å hentet henne. Det var en supersmart ide å bruke trillebag til alle fargesakene, for skuldre, nakke og rygg blir spart for den tunge belastningen. For det er tungt å bære bare til og fra garasjen når man har så mye….

Fargebok og tusjer klare til bruk

Før jeg dro opp å hentet Bestisen hadde jeg gjort klart mine ting på kjøkkenbordet. Sånn at det bare var å sette seg ned å komme i gang med en gang vi kom tilbake igjen hit.

Jeg ble ikke helt ferdig med den tegningen jeg holdt på med sist gang vi satt sammen, så jeg begynte med den. Den tok tid, og jeg endte opp med holde på med den helt til det var på tide å begynne med maten. 

Fargeprosjekt 20.08.22

Dette er altså de to tegningene jeg jobbet med i går. Som du ser så har jeg igjen å fargelegge vannet under husene, som er en litt kjedelig jobb… Kanskje jeg gjør det klart i løpet av dagen i dag, sånn at jeg kan gå videre til neste når vi møtes igjen eller kanskje før 😉 Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal fargelegge bakgrunnen også, må tenke litt på det og i så fall om jeg skal bruke fargeblyanter til det 🤔

Terteskjell med fiskepudding, reker og erter

Det ser kanskje ikke så elegant ut, men det var utrolig godt. Som jeg har sagt før så er det mange som syntes “Terteskjell med fiskepudding, reker og erter” er retromat, som de syntes er litt døll og lage. Det var noen år hvor jeg heller ikke spiste det, men så bestemte vi at vi skulle ha det på en av disse lørdagene vår. Nå lager vi det innimellom, og det er alltid like godt 😋

Etter maten fortsatte vi med å fargelegge, og holdt på med det fram til Bestisen ville hjem igjen rett før kl 23. 

Når jeg kom hjem igjen slang jeg meg ned i godstolen med Vinja i fanget. Hun var så kosesyk, ettersom hun ikke hadde fått ligget i fanget mitt i det hele tatt i går. Tror jammen hun lå hos meg igjennom 3 avsnitt av CSI New York, men da var det nok og hun for ut på balkongen en siste gang før det var på tide å ta natta.

Hvordan var din lørdag?

 

8 kommentarer
    1. Flott fargelegging!🤩
      Maten der høres virkelig god ut, så det må jeg prøve en dag.🤗
      Nyt søndagen!☀️

      1. Vi har holdt på med fargelegging sammen i mange år nå, med et opphold under pandemien. Terteskjell er veldig godt, og en rett som bør løftes fram i lyset igjen. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg