Dag 19 i ferien – roadtrip/sjÃ¥før-jobb

En Snap-selfie på McDonalds

Heisann…., da banker snart helgen på!

Dagen begynte litt grå, men etter hvert kom sola og det ble ikke så ille allikevel. Temperaturen har ligget mellom +22C og 24C.

Bestisen kom hit til meg ved 12 tiden i dag, for å være med på roadtrip’n som egentlig bare var en sjåfør jobb. Vennen Terje spurte meg tidligere i uken om jeg kunne stille bilen og meg selv til disposisjon, for å hente noen tunge og uhåndterlige esker til oppussingen av leiligheten hans. Jeg sa ja til å hente ham på jobb på Diakonhjemmet Sykehuset, men var litt bekymret for trafikken. Det er som regel tett og til tider stillestående kø den veien men vi var heldig, og det gikk greit hele veien.

Det ble til at Bestisen var kartleser, da jeg ikke hadde deksel med popsocket til mobilen. Da får jeg ikke festet den i holderen, og det blir umulig for meg å følge med på Google Map. Vi var tidlig ute og ringte til Terje for å si fra at vi var kommet, og ettersom det var lite å gjøre kunne han gå noen minutter senere. Det tok bare noen minutter ned til Ljabru hvor eskene skulle hentes, og så gikk ferden videre hjem til ham. 

Klokka begynte å bli mye da vi kjørte ut av Oslo sentrum, så jeg foreslo at vi kunne bestille en pizza ettersom det ikke fristet å begynne på middag hjemme. Bestisen fikk i stedet lyst på en burger, så vi kjørte innom McDonald som ligger langs motorveien nedenfor Trosterud/Lindeberg. Jeg satt å kikket på trafikken mens vi spiste, og det gikk ikke fort oppover. Bedre ble det ikke når vi dro videre, men det sto i alle fall ikke stille.

Nå har jeg sprettet en Brooklyn Lager øl, slengt bena på krakken og ser på CSI New York. Som jeg har sett flere ganger før, men som helt klart er verdt å se igjen og igjen 😉

Hvordan har din fredda hvert?

 


12 kommentarer
    1. Det var deilig med et bad i ettermiddag i skogen. Det var ku ei dame der som satt og slappet av og det var bare meg som badet da. Så det skal jeg fortsette med, noe som er balsam for kroppen. Det er fint ute nå så tidligere i dag tenke jeg på og plukke blåbær i kveld. Men det blir det ikke noe av. Er trøtt og veit at jeg sove godt i natt, i morgen venter det vanlige. Vasking, rydding og kanskje en tur ut av Drammen. Byen er bra g ligger veldig praktisk til men du verden så deilig det er og komme vekk. Nå blir det en time på øyet her, Bra det er fredag og lørdag i morgen. Ha en fin kveld.

      1. I dag har det i grunnen vært en god temperatur, og jammen fikk vi se sola også. Sikkert deilig å bade inne i skogen, hvor vannet er mer svalkende. Jeg får besøk i morgen, og må ta en runde med støvsugeren på formiddagen. Blir litt ekstra kattehår akkurat nå i røytetiden. Ha en fortsatt fin kveld.

      1. Det hørtes ut som om du har hatt en fantastisk fredag på fjell tur. Vi hadde ganske god temperatur i dag, ikke for varmt og så var den klamme luften borte. Jeg har en uke igjen av ferien min, og den skal nytes. Ha en fortsatt fin kveld/natt 😊

    2. Så flink du er som stiller opp som sjåfør 😊
      På meg har det blitt mye lesing etter butikkturen og skogsturen. Ble helt tom etterpå jeg.
      Kos deg med ølen🥰

      1. Jeg syntes nesten ikke at jeg kunne si nei når han spurte om jeg kunne stille. Hadde ikke noen planer for dagen, så da var det greit. Var ganske sliten og tom når jeg kom hjem jeg også. Hadde tenkt til å lese litt, men jeg var for trøtt. Ølen smakte veldig godt den, men det ble med den ene. Ha en fortsatt fin kveld/natt, klem 🤗

    3. Bra dere hjelper hverandre – det er jo bra Terje har to staute damer som kan det med Ã¥ komme frem i trafikken 🙂
      Kos deg masse med øl, jeg har så klart badet 🙂 to ganger i kveld..

      1. Ja vi må stille opp for hverandre, og jeg hadde ikke noen andre planer for dagen i dag så da var det jo greit. Hihi, ja han er heldig sånn 😉 Det smakte godt med iskald øl når jeg kom hjem, men jeg nøyde meg med den ene. Hørtes ikke vondt ut med et bad nei. Ha en riktig god natt, klem 🤗

    4. Imponert over hvor god du er til å kjøre i Oslo! Jeg hadde langkjøring dit da jeg skulle ta førerkortet, og har knapt tatt sjansen på å kjøre der siden.😊🤪 Jeg brukte deler av dagen til å plukke kirsebær og lage syltetøy. Ha en fortsatt fin kveld! 🥰

      1. Jeg elsker å kjøre bil, og er ikke redd for å kjøre rundt i Oslo og omegn. Så lenge jeg har noen holdepunkter til forskjellige landemerker i byen, klarer jeg fint å navigere meg rundt. Så er det greit med google map også, sånn for sikkerhet skyld 😉 Det er en stund siden jeg spiste kirsebær, men huser mormor hadde det i tillegg til solberg og rips. Ha en riktig god natt 🥰

    5. Du er sÃ¥ snill mot vennene dine – tenk Ã¥ ha en venn som deg! Min fredag har vært “bare ute hele dagen” – akkurat som jeg liker! Kos deg med kvelden – klem <3

      1. Jeg liker å hjelpe venner når de har behov for det til en viss grad. Viktig å ikke la seg bli utnyttet når man er snill 😉 Det hørtes ikke vondt ut med å være ute hele dagen heller. Ha en riktig god natt, klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg