Dag 18 i ferien – bare en kjapp tur på OBS i Lillestrøm

En liten selfie fra Snapchat

Heisann og hoppsann!

I dag er det overskyet, og det kom noen få regndråper tidligere på formiddagen. Ble ikke noe særlig av det, men i følge TV2 været så skal det komme mer regn om 1 time og så skal sola kikke fram 🤔 Det er betraktelig kjøligere i dag med +18,9C mot +28C i går.

Jeg våknet allerede kl 7 i dag, men syntes at det var alt for tidlig å stå opp. Så jeg dro dyna over hode og sov en time til, men da gikk det ikke lenger så jeg sto like godt opp. Allikevel klarte jeg surre bort morgentimene til uvesentlige ting, og fikk ekstremt dårlig tid til jeg skulle dra av gårde.

Hadde avtalt med Bestisen i går at vi skulle dra en tur på OBS i Lillestrøm og handle litt. Jeg skulle jo selvsagt ikke ha så mye jeg, men kom hjem med handlenettet ganske fult. Det sto 3 ting på handlelisten, ingefærshot, rundstykker fra fryseren og et glass med Natreen søtningsmiddel i strø form. De tingene ble med hjem, men en del annet også men ikke noe usunt da… Spørsmålet er om jeg kanskje kunne ha klart meg uten noen av de tingene i denne omgangen 🤔

Noen andre planer utenfor heimen har jeg ikke i dag… 

Forrige dagen logget jeg meg inn på My Heritage igjen, og begynte så smått å oppdatere slektstreet mitt. Jeg visste at det ikke var komplett, men at det manglet så mange datoer på fødselsdager og dødsfall var jeg ikke klar over. Jeg har dem i en perm, og må se å få registrert dem inn. Dette slektstreet er kun for min adoptivfamilie, men jeg skal lage en for min biologiske også. Jeg har en del opplysninger der, men mangler fortsatt en god del. Mye finner man i folketellingene, men det er også greit å lese bygdebøker hvor det kan stå flere detaljer. Per nå så har jeg en gratis versjon av My Heritage, men jeg vurderer og oppgradere og betale for å kunne matche med andre slektsforskere. Det kan man ikke gjør med gratis versjonen….

Håper du har hatt og fortsatt får en fin torsdag 🥰

 


16 kommentarer
    1. Fordelen med å ha ME at man bare går ut med bar det som står på handlelista, siden man ikke orker å handle mer enn det… Hehe 😀 Spennende med My Heritage! Jeg kunne tenkt meg å vite mer om min mors slekts side, men har ikke hatt motivasjon til å starte med det.

      1. Sånn økonomisk sett så er jo det fint, men selvsagt ikke noen ønsketenking å ha ME. Det er veldig spennende å drive med slektsforskning, noe jeg har drevet med i over 20 år innimellom. Nå har det ligget brakk ganske lenge, men det er på tide å komme i gang igjen. DET ER veldig tidkrevende, og man skal ha energi til å lete igjennom folketellinger, kirkebøker og bygdebøker. Jeg har ikke tall på hvor mange timer jeg har brukt, men det er ikke få.

        1. Noen fordeler må man ha… 🙂 Har hørt at slektsforskning tar tid, men nå fikk jeg forståelse for at det tar enda mer tid enn jeg har forestilt meg. Lykke til, dette blir nok krevende men spennende også! 🙂

          1. Når jeg får oppgradert My Heritage blir det enda mer spennende, for da kan jeg matche navn jeg har i min slekt mot andre og få masse ny informasjon. Gøy er det lell 😊

    2. Det ble en skyet og regnfulldag i dag. Men i går bada jeg i skogen. noe som smakte bra. Vil nok bade enda noen ganger håper jeg før badesesongen en over. Skaffa ei ny bok, eller det er hvertfall 80 sider mellom permene. Boka heter “Mary – alenemor og vaskekjærring” av Trygve Hillesorlag. Bondoni Forlag, Henta den på en ARK-butikk her nede, foreldrene mine leste den før meg. Så nå er det min tur. Kjøpte lesebriller for 3 uker siden men kan ikke huske hvor jeg la de så i dag investerte jeg i et par til. Så sånn er det når man skaffer seg briller, de blir borte fort gjerne. Håper ikke helsen din plager deg i det hele tatt om dagen. Ha en fin kveld.

      1. Været er ikke så aller verst, og varmegradene høye nå mot slutten av august. Godt med en dukkert på varme dager for å avkjøle kroppen. Har ikke hørt om den boken før, men skal google litt å se hva som blir sagt om dem. Mine briller sitter alltid på nesen, så jeg vet hvor de befinner seg til en hver tid. Ha en fortsatt fin fredda

    3. Jeg våkner også alt for tidlig.. prøver å drøye til over åtte før jeg står opp 🙂 Spennende å finne ut litt om slekt og historie.. Kos deg med kvelden <3 Klem

      1. Normalt så står jeg opp kl 9 hver dag, om jeg ikke har noen planer da 😉 Det er veldig gøy å drive med slektsforskning, men det kan også være frustrerende når man står fast. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    4. Pappa driver mye med slektsforskning og passer på å oppdatere etterhvert, så jeg hadde nok fått en enklere jobb hvis jeg hadde registrert meg der. Han bruker mye tid på det og synes det er veldig spennende.😊👍🏻Ha en fin kveld!🤗

      1. Det kan fort være et livsprosjekt å få oversikt over slekten, for ofte kan man det ta lang tid å finne enkelte grener. Jeg holdt på i over 20 år før jeg fant pappa sin lillesøster som døde som barn. Ingen husket hva hun het, og jeg fikk mange alternativer hvor ingen av dem stemte. Nå er hele søskenflokken funnet 🥰 Ha en fin fredda, klem 🤗

      1. Det er veldig spennende og gøy å drive med slektsforskning, men også litt frustrerende når man står fast en stund. Pappa hadde null kontroll på familien sin, så der har jeg hatt mest jobb. Mamma derimot hadde full kontroll noen ledd bakover. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    5. Spennende å finne ut om både slik og sånn innen slektsforskning. Jeg har en mor som er virkelig opptatt av slikt, så mye er liksom dratt opp i dagen :). Det er så lett at tre ting blir fulle handleposer. Jeg handler mat, når jeg er alene spiser jeg så klart ikke så mye, så da blir kunsten å få spist det som er handlet inn. Fin fredag til deg, nyt den, ennå er det ferie. Klem<3

      1. Det er veldig spennende å lete fram slektninger, selv om det til tider står bom fast. Pappa hadde en lillesøster som døde som barn, og henne har jeg forsøkt å finne i over 20 år. I fjor fant jeg henne…. Alle jeg spurte sa hun het noe sånt som Inger Lise eller Anne Lise, og så viste det seg at hun het Alice. Det er litt sånn her også at jeg kan slite litt med å spise opp alt jeg kjøper, og det liker jeg ikke noe særlig. Ha en fortsatt fin fredda (det som er igjen) og en god natt, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg