Dag 17 i ferien – feberfri pĂ„ strikkekafĂ©

Strikkekafé pÄ LÞrenskog Hus

Heisann!

GÄrsdagens vÊrrapport: Det begynte med litt skiftende vÊr, men sÄ kom sola og varmen. PÄ formiddagen lÄ temperaturen pÄ +22C, men ut pÄ ettermiddagen da jeg dro hjem var det jammen blitt +28C.

Jeg vÄknet feberfri og i ganske god form, sÄ jeg fant fram det jeg skulle ha med meg til «Strikkekafé», som var hÄndarbeide og noen utleste krimbÞker til bokhyllen ved biblioteket. SÄ stupte jeg inn i dusjen og gjorde meg ferdig.

Plukket opp Bestisen og dro bort til LĂžrenskog Hus, og parkerte i kjelleren. Akkurat der stinker det alltid kloakk, og i gĂ„r syntes jeg det var verre enn noen gang. Merkelig at se ikke kan gjĂžre noe med det đŸ€”. Vi dro opp Ă„ satte fra oss tingene vĂ„re og stakk over i garnbutikken. Jeg skulle erstatte en heklenĂ„l jeg hadde Ăždelagt, og Bestisen noen nye strikkepinner. Tilbake pĂ„ huset kjĂžpte vi oss litt Ă„ spise, og en dobbel Americano pĂ„ meg. Jeg var sulten for jeg rakk ikke Ă„ spise fĂžr jeg dro.

BĂžkene jeg hadde med meg nĂ„dde ikke bokhyllen, for et par av strikkedamene ville gjerne lese dem. Det var helt greit for meg 😉

Vi satt med hvert vÄrt hÄndarbeide og snakket om alt og ingenting i 3 timer. Jeg hilste ogsÄ pÄ ei jeg ikke hadde mÞtt de andre gangene. Var veldig usikker pÄ om jeg kom til Ä orke og gjÞre noe hÄndarbeid pga skulderen, men det gikk veldig fint ettersom jeg tok det med ro. Jeg har virkelig kost meg disse onsdagene, og kommer til Ä savne det nÄr ferien er over om en uke. Det blir bortimot 4 mnd innen jeg kan vÊre med igjen, for jeg har bestemt at jeg vil fortsette med Ä vÊre med pÄ dette nÄr jeg slutter Ä jobbe i desember.

Det er kjĂžlig der vi sitter, sĂ„ jeg jeg hadde kledd meg etter det. SĂ„ da jeg ble stĂ„ende en god stund midt i sola her hjemme, mens jeg snakket med et par hyggelige naboer ble jeg god og varm. FĂžlte nesten at klĂŠrne klistret seg til kroppen, og det var godt Ă„ fĂ„ de av seg đŸ„”

Resten av kvelden satt jeg med Vinja i fanget, mens jeg satt Ä sÄ pÄ nytt fra noen YouTube kanaler jeg fÞlger.

HĂ„per du hadde en fin dag i gĂ„r đŸ„°

 

7 kommentarer
      1. Ja det er veldig hyggelig Ă„ vĂŠre pĂ„ strikkekafe, ikke bare for hĂ„ndarbeidets skyld men ogsĂ„ for samtalen. De fleste er eldre enn meg, og har levd i den samme tiden som meg. Det gjĂžr at vi har en del ting Ă„ snakke om. Ofte med yngre, ikke misforstĂ„ meg, de er ogsĂ„ hyggelige, sĂ„ fĂžler jeg at de ikke har noe begrep om hva jeg snakker om. Myke fine hĂ„ndklĂŠr er fine Ă„ strikk og gi bort i gave. Skal stikke innom linken din etterpĂ„ Ă„ kikke. Ha en fin torsdag videre du ogsĂ„ đŸ„°

    1. Strikkekafe mĂ„ jo bare vĂŠre digg 🙂 FĂ„r alltid sĂ„ lyst Ă„ strikke pĂ„ denne tiden av Ă„ret. HĂ„per du er frisk og rask <3 YouTube er sĂ„ digg, jeg fĂžlger ogsĂ„ en haug kanaler der, sĂ„ mye Ă„ lĂŠre er det ogsĂ„ <3 Kos deg <3 klĂŠm

      1. Ja strikkekafe er bĂ„de gĂžy og sosialt, og sĂ„ kan vi dra nytte av hverandres kunnskap nĂ„r vi stĂ„r fast. Jepp, jeg er oppe og hopper igjen. Om jeg stĂ„r fast i noe som skal gjĂžres her hjemme, gĂ„r jeg alltid pĂ„ YouTube Ă„ sjekker om noen har gjort det fĂžr meg 😉 Ha en fin fredda, klem đŸ€—

      1. Ja det er bĂ„de koselig og sosialt 😊 Da vi hadde omorganisering i april/mai i fjor var jeg egentlig overtallig, men pga at jeg gĂ„r pĂ„ AAP fikk jeg jobb ut dette Ă„ret. NĂ„ var det min plan Ă„ slutte Ă„ jobbe nĂ„r jeg fylte 62 (AFP) sĂ„ det passet fint. NĂ„ gleder jeg bare til at det er over. Ha en fortsatt fin fredda đŸ„°

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg