Dag 16 i ferien – feber og mye frustrasjoner

Grisevær i går 15.08.22

Heisann og god tirsdag!                 

Dagens værrapport: Jeg har sett sola, men for det meste har det vært overskyet og litt regn innimellom. Temperaturen ligger på +22C i skrivende stund.

I går fikk vi et forferdelig grisevær utpå dagen. Det begynte med litt lett regn, før Tor med hammeren satte i gang å bråke noe voldsomt. Så blåste det opp og med vinden fulgte det et kraftig regnvær. Det var så ille at det rant vann inn på min balkong fra naboen over. Jeg oppdaget det heldigvis og fikk flyttet på Vinja sitt klatrestativ, krakken og noen ryer. Det kom såpass mye at jeg var nødt til å sett fram en bøtte for å fange opp der det rant mest. Det dryppet ned lenge etter at regnet hadde gitt seg. Jeg laget to filmer, som jeg tenkte jeg skulle dele her på bloggen men klarte ikke å laste de opp. Så da ble det bare et enkelt bilde i stedet.

I dag våknet jeg igjen med feber og en skulder som var sår og betent, så jeg har ikke vært utenfor døren. Hadde egentlig planlagt å dra til Bestisen med fargebok og tusjer, men valgte heller å være hjemme. I morgen er det strikkekafe, så jeg håper jo at formen skal være bedre igjen da. Noe strikking eller hekling tror jeg ikke det blir, så jeg blir med bare for det sosiale denne gangen.

Dagen har gått med til å sitte i telefonen for å ordne opp i ting som har gått helt feil. Først var Viking Assistanse som hadde sendt meg feil informasjon angående betaling av medlemsskapet som jeg nettopp inngikk, men det gikk fort å ordne opp i.

Den neste på listen var Microsoft, som jeg endte opp med å bruke hele formiddagen + litt til på. I fjor var det litt dårlig med cash når abonnementet på Microsoft 365 Family skulle fornyes, så jeg endret det slik at jeg fikk det igjennom Klarna. Dette året valgte jeg å endre til månedlig betaling via bankkontoen min, og det var da problemene begynte. Jeg gjorde de rettelsene jeg skulle, men det ble allikevel bare feil. Den første jeg snakket med forsto ikke helt hva jeg mente med en gang, men etter hvert gikk det opp et lys å han sa at dette hadde han ordnet opp i. Ee.., nei det hadde han ikke gjort for det var like feil. Til slutt så ringte jeg opp igjen og snakket med ei jente/dame, og heller ikke hun klarte å rette opp selv etter at hun hadde konferert med en kollega. Enden på visa ble at hun måtte avslutte abonnementet mitt, og fjernet fakturaen min hos Klarna. Så kunne jeg gå inn å kjøpe et nytt abonnement på den betalingsmåten jeg ønsket. Jeg logget meg inn hos Klarna for å dobbeltsjekke og så at fakturaen var fjernet, og jeg kjente at jeg kunne senke skuldrene. Begge disse to jeg snakket med i dag var veldig hyggelig, men snakket veldig gebroken norsk, og det var ikke så lett å forstå hva de sa. Vet ikke hvor mange ganger jeg sa hæ og hva sa du…, akkurat det var veldig slitsomt og frustrerende.

Da jeg kom ut på balkongen til morgenen hadde den øverste delen av tomatplanten bøyd seg, og toppen lå nede på bordet. Jeg trodde først at den var brekt, men heldigvis hadde den ikke det. Så jeg snudde på pottet og lente den inn mot veggen. Ser at jeg må finne en lang pinne av en eller annen sort å binde den opp, for når eller om det blir tomater klarer den ikke å stå oppreist. Mulig jeg har noen lange bambuspinner nede i kjelleren 🤔

Håper din tirsdag har vært fin så langt 🥰

 


16 kommentarer
    1. Så masse styr du har om dagen med slikt som ikke skal være noe styr. Men du er flink til å holde tråden. Tror jeg har blitt litt fortulla om det hadde vært alt du skriver om. Har du altså feber igjen, synd du bruker opp ferien din på å være syk. Du må vurdere om du skulle hatt en sykemelding. God bedring <3

      1. Ja i dag har det virkelig vært mye styr, og det var ikke fritt for at jeg nesten ga opp ei beite. Så bet jeg tennene sammen, og kjørte på til det ordnet seg. Tusen takk 🥰 Ettersom jeg får utbetalt fra NAV når jeg har ferie, så tenker jeg at det går greit uten sykemelding. Det var egentlig litt godt med egentid også. Klem 🤗

    2. Send en klage til selskapet om de har kundeservice som ikke skjønner norsk. Det har jeg gjort noen ganger. Da har det ringt opp en norsk etter noen dager. Kunden betaler da må faktisk leveramdøren levere det kunden ønsker.

      1. Det kunne jeg selvsagt ha gjort, men nå hastet det som bare den å få ordnet det… De leverte selv om det ikke var akkurat sånn jeg hadde sett for meg at løsningen skulle bli, og da får det være greit for denne gangen. Forhåpentlig blir det ikke noen neste gang 😉

      1. Ja det kom en del i dag også, men heldigvis ikke så mye. Jeg har en YT kanal, som jeg lastet videoen opp i. Problemet var bare at jeg ikke fikk lastet den ned igjen. Sikkert noe jeg gjorde feil tenker jeg.

    3. Mye styr for deg før alle brikker fant sin plass. Fikk tatt kjøkkenet litt i dag. Vaska litt inn i kjøleskapet og kasta noe mat som har vært der altfor lenge. Må prøve og spise opp før jeg fyller deg opp igjen. Var mye regn i dag men det er bare bra. Lot mopeden hvile i dag og sykla frem og tilbake. Det er deilig når man skjønner at man har brukt kroppen litt. Leit at du har vært så mye syk i ferien. Håper du er helt frisk resten av ferien din. Det er kveld så her blir det litt nett/TV før drømmeland kaller. Ha en fin kveld.

      1. Ja det ble mye styr på formiddagen i dag, men heldigvis ordnet det seg til slutt. Skulle ha gjort rent i hele leiligheten, men det er så varmt at jeg utsetter det til temperaturen synker litt mer. Ha en fin kveld

    4. Slitsomt med kundeservice som ikke klarer å ordne opp, men godt det gikk bra tilslutt. Ja, litt av et vær igår, så har fått nok regn nå! 😅 Ønsker deg god bedring, håper formen er bedre idag og at du får vært på strikkekafé! 🤗 Ikke noe gøy å være syk i ferien.

      1. Formen er ganske grei i dag, så det blir strikkekafé på meg 😊 Syntes det var litt vanskelig å komme igjennom til kundeservice hos Microsoft. Mye trykking av menyer, og da er man nesten lei innen man kommer fram. Nå er i allefall alt på plass. Ha en fin onsdag 😊

    5. Ser ut til at det har vært ganske likt vær over det meste av landet de siste dagene.💦Mye regn og Lyn og torden. Jeg får heller ikke til å laste opp filmer, så jeg tror ikke blogg har den funksjonen. Mulig hvis filmen er veldig kort, ellers blir den nok for stor. Så kjedelig at du er blitt syk i ferien din. Riktig god bedring!🤗

      1. Ja jeg tror det at vi har fått smake på regn og torden omtrent over alt. Det kan nok hende du har rett angående filmen, for jeg har jo ikke noen problemer med å post andre youtube videoer. Veldig kjedelig å bli forkjølet i ferien, men nå er jeg i farta igjen og andre dagen uten feber 😊

    6. Så leit at du ikke er i form, og så mye styr.
      Godt du fikk hjelp til slutt 🙂
      Må lese meg litt opp hos deg, for nå har jeg vært dårlig til å lese og kommentere blogger en stund 😁☺️
      Fortsatt god ferie, og god bedring! 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Feberen er borte på andre dagen, så nå er det bare å nyte resten av ferien. Det å forsøke å få hjelp hos Microsoft var ikke det enkleste, men det ordnet seg til slutt heldigvis. Jeg har nok ikke vært så flink i ferien til å lese og kommentere andre sine blogger, for det har blitt litt sånn stykkevis og delt. Ha en fortsatt fin torsdag 🤗

    7. Huff trasig å bli syk i ferien… og så mye krøll å ordne opp i… Håper dagen i dag blir MYE bedre og at feberen er borte vekk 🙂 God bedring!

      1. Nå er heldigvis feberdagene bak meg, og godt er det sånn at jeg kan nyte de siste feriedagene. Ja veldig mye styr å ta tak i, selv om det ikke burde være så vanskelig. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg