Dag 15 i ferien – Mine Polyscias Fabian (Aralia) stiklinger

Hei og god kveld!

Jeg lovet bilde av stiklingene mine, og her kommer de. Midt i bilde står Coleusen min som er en avlegger av en stor jeg mistet. På hver side av den står mine to Polyscias Fabian, som jeg nå håper vil klare seg. Jeg skal komme med oppdatering om en stund.

Vi har nettopp hatt et forferdelig uvær her i Oslo. Først begynte det å tordne, så kom styrtregnet. Hun som bor over har ikke innpasset balkong, og derfor fosset vannet inn. Det igjen gjorde at vannet rant ned til meg. Heldigvis oppdaget jeg det i tide, og fikk flyttet møblene og ryene unna. Vinja er missfornøyd ettersom ting ikke er som hun vil der ute, og går å mjauser surt. Inntil det har tørket opp må hun bare godta det.

Håper du får en fin mandagskveld 🥰   !

 

10 kommentarer
    1. Så kjedelig at vannet kom inn hos deg, men skal det egentlig det?
      Så artig med avleggere, blir spennende å se hvordan de utvikler seg. Jeg satte flere avleggere ute, men de har vokst fryktelig sakte…men kanskje jeg greier å berge de til neste sommer. <3

      1. Ja det var veldig kjedelig at vannet rant inn til meg. Det er og skal ikke være helt tett mellom balkongene, og med tanke på hvor mye vann som kom ute så er det ikke så merkelig at jeg fikk litt også. Skal bli gøy å se om det bare blir grener eller om det etter hvert utvikler seg til en stamme på stiklingene. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    2. Moro å ta stiklinger og få flere planter! Ja, idag styrtet regnet ned mens det tordnet! Jeg ble skikkelig våt da jeg skulle gå fra butikken og til bilen! Kjøpte meg noen slike bokser med nudler til å ha varmt vann i (10 kroners på Meny) og så var jeg innom Plantasjen og kjøpte ei markdekkende rose (Lavendel dream). Den har små blomster som skifter litt farge. Ha en fortsatt fin tirsdag! 🥰

      1. Ja ikke sant, og ekstra spennende er det jo å ta stikling av et tre. Håper virkelig at de klarer seg, og vokser seg store og kraftige. Her har det heldigvis ikke regnet så kraftig i dag, men i går fikk vi skikkelig uvær. Prøvde å legge ut video av det på bloggen, men det gikk ikke. Det finnes to på Facebook om du har lyst å se. Jeg så de hadde tilbud på de nudelkoppene når jeg var innom Meny sist, men jeg kjøpte ikke noe for jeg har flere i skapet som jeg kjøpte hos Gigaboks. Den rosen du har kjøpt hørtes veldig spennende ut, skal google den for å ta en titt. Ha en fortsatt fin tirsdag du også 🤗

    3. Så bra at du fikk flyttet unna møblene! Det meldes ta-inn-uteputer her i Trondheim også, så jeg bør vel få det gjort før både torden, lyn og regn stormer inn på terrassen!

      1. Ja om dere får like ille vær som vi hadde, så lønner det seg nok å ta inn putene og andre ting som ikke tåler mye vann. Det har tørket opp igjen såpass mye at jeg kunne sette mine ting på plass igjen nå. Vinja likte ikke at jeg flyttet på noe på balkongen, for hun liker at ting står der hun er vant til at de står 😉

        1. Samboeren min tok dem inn da han kom hjem fra jobb. Kanskje setter jeg meg ute og kjenner på naturkreftene når det begynner, under tak, om jeg tør… Rart at katta er så var på at ting skal stå på riktig plass 😀

          1. Jeg pleier ofte å sitte ute på balkongen når Tor fyker over himmelen og lager bråk. Fasinerende å se på når det er mørkt, så lenge det ikke slår ned like ved meg da. Vinja har alltid vært sånn at ting ikke skal flyttes på, da blir hun frustrert og fortvilet. Nå er alt på plass og hun har roet seg 😉

      1. Var ikke noe festlig med alt vannet, men godt det ordnet seg. Det kom en del regn for litt siden, men da kom det heldigvis ikke inn noe. Ha en fin tirsdagskveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg