Dag 14 i ferien – Med feberhete kinn og stivt blikk

Photo taken with Focos

Heisann!

Gårsdagens vær startet litt disig, men så sprakk det opp og en ny og varm sommerdag var på plass. Temperaturen lå rundt +26C ish.

Tidligere i år reise den ene Polyscias Fabian (Aralia) til de evige grønne enger. Jeg fikk for meg at jeg skulle prøve å sette noen av grenene i vann, for å se om de fikk røtter. Noen har klart seg, mens andre råtnet bort. Jeg endte til slutt opp med 3 stiklinger som så friske og fine ut. Den ene kom i jord for 14 dager siden, og i går kom de andre også ned i jord. Jeg var veldig usikker på om dette kom til å fungere, men er så happy for at det gikk. Så får vi se om de fortsetter å trives og vokser seg store. Bilde kommer senere.

Feberen var hjertelig til stedet i går også, så jeg tok det helt med ro hele dagen. Dukket inn i bokhyllen og fisket ut en kriminalroman av Jørn Lier Horst og Thomas Enger, Nullpunkt fra 2018. Boken er på over 400 siden og så vanvittig spennende. Jeg satt med stivt blikk og leste meg igjennom hele boken i går. Klarte ikke å legge meg innen jeg fikk vite hvem morderen var, og det var selvsagt ikke den jeg trodde. Det er første gangen jeg leser noe av Jørn Lier Horst, men har jo sett filmatiseringen av Wisting som han har skrevet. Jeg elsker krim, og nyter virkelig når det er velskrevet som Nullpunkt er.

Jeg hadde lyst til å stå å slave over grytene i går, og kom på at jeg hadde et lite spann med lapskaus i fryseren som jeg varmet opp. Kanskje ikke det mest fornuftige å spise når det  er så varmt, men det var godt å så fikk det ikke hjelpe at jeg ble litt ekstra varm av maten😉

Håper du hadde en fin søndag 🥰

 


3 kommentarer
    1. Høres ut som ei spennende bok, og skjønner godt at du ikke klarte å legge den fra deg før du fant morderen 😉 Jeg hadde en nydelig søndag, med sol og frisk luft. Takknemlig!

      1. Boken var veldig spennende, og det beste er jo at jeg ikke skjønte hvem morderen var. De bøkene jeg gjetter eller forstår det tidlig, blir litt kjedelig å lese. Så fint at søndagen din ble god. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg