Dag 12 og 13 i ferien – først trøtt og sliten, så feber 🤒

En enslig Prestekrage

Heisann og god lørdag!

Været i går fredag og i dag lørdag har vært strålende. Ikke en sky å se på himmelen og sola har stått høyt å varmet godt opp. I går hadde vi temperatur opp mot +27C, og i dag har vi hatt rundt +25C.

I går var jeg så trøtt og sliten at jeg for det meste bare satt ute på balkongen og sløvet store deler av dagen. Det mest anstrengende jeg gjorde var rydde i kjøleskapet, og kvitte meg med matvarer som ikke en gang klarte å nå siste forbruksdag.  Noen ganger er det jo bare sånn… Når sola begynte å krabbe bak trærne i borettslaget nedenfor gikk jeg inn igjen, og fortsatte å se på Rizzoli & Iles på Viaplay til det var på tide krype opp i senga.

Jeg trodde at jeg var trøtt og sliten etter besøket på Ullevål om tirsdagen, men når jeg våknet i dag skjønte jeg at det ikke var tilfelle. I løpet av natten hadde jeg fått feber, litt snufsete i desen og krislete i halsen. For sikkerhet skyld tok jeg å testet meg for Corona, og den var negativ. Årsaken til forkjølelsen er nok mest sannsynlig at jeg har kjørt med AC i bilen helt ned mot +17C.  I tillegg har viften gått for fult inne i stua på ettermiddagen på grunn av varmen, så da er det ikke så merkelig at en forkjølelse kom snikende på meg 😉

Det var nesten tomt for sand i doen til Vinja, så jeg måtte ut i dag selv om jeg helst ville ha blitt inne. Når jeg først var ute gikk jeg innom Meny å handlet noen småsaker. Jeg fikk lyst på grillpølser og salat til middag, som jeg ikke hadde noe av i kjøleskapet.

Vinja bor ute på balkongen nå som det er så varmt… Hun løp ut så fort jeg åpnet balkongdøra etter at hun fikk medisinen sin i dag, og så undersøkte hun hver krik og krok for å forvisse seg om at alt er som det skal være der ute. Så hopper hun opp på krakken og krøller seg sammen til en formiddagslur. Hun har bare vært inne mens jeg var i ute å handlet, og når hun spiste våtfóret sitt.

Selv har jeg holdt meg inne etter handleturen i dag, for feber og varmegrader passer i grunnen veldig dårlig sammen. 

Håper du hadde en fin dag i går og i dag 🥰

 

9 kommentarer
    1. Huff!😔
      Aircondition skal man være forsiktig med, ja.
      Jeg tåler det ikke og kan ikke ha det på i bilen uten å bli syk.
      Riktig god bedring!💐

      1. Tusen takk 🥰 Ikke helt i mål som feberfri, men det kommer seg. Dette er det samme hver eneste sommer når varmen kommer, og jeg skrur ned temperaturen i bilen. Må bare ha det kjølig i bilen når det er varmt utenfor 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg