Dag 11 i ferien – Ullevål Sykehus – Øyeavdelingen

Heisann!

Jeg henger en dag etter med oppdatering av bloggen, men jeg tar ikke det så tungt for jeg har ferie.

Gårsdagens værrapport: Det var ikke en sky å se på himmelen og sola sto høyt å varmet godt hele dagen lang. Temperaturen lå rundt +25C og kanskje litt høyere 🤔

Ullevål Sykehus – Øyeavdelingen

Alarmen ringte allerede kl 05:30 i går morges, og jeg var ikke våken i et hele tatt da jeg nærmest sjanglet ut på badet, og jeg husker knapt at jeg pusset tennene. Kom raskt til meg selv da jeg skrudde på dusjen, for de første dråpene var iskalde.

Bare for å ha sagt det med en gang, det var ikke jeg som hadde time på Ullevål Sykehus. Nei, det var Bestisen som skulle undersøke øynene sine, etter at optikeren fant noe hun ikke likte for snart 2 måneder siden. Jeg var kun med som sjåfør og venn så hun slapp å dra alene.

Jeg plukket henne opp på Helsfyr litt før kl 07:30, og så gikk ferden videre mot sykehuset. Trodde at det ville være mye kø den veien, noe jeg har opplevd selv tidligere, men det var lite trafikk og vi var framme 30 minutter før timen hennes. Vi satt i bilen en liten stund å pratet før det var på tide å gå inn å registrere seg.

Det ble en lang dag med mye sitting på ubehagelige stoler for meg, og inn og ut av mange forskjellige behandlingsrom for Bestisen. Jeg mistet helt tellingen på hvor mange ganger hun gikk inn på de forskjellige, og når jeg trodde hun var ferdig så måtte hun jammen innom noen til. Til slutt kom hun ut, men legen var usikker på hvordan hun skulle behandle henne. Det måtte hun ta opp og diskutere med kollegene sine, og så skal hun kontakte Bestisen igjen etterpå. For hennes del håper jeg at de kan behandle det, sånn at hun kan se bedre enn hun gjør nå.

En trøtt og sliten meg

På bilde over her var jeg så trøtt at det var så vidt jeg klarte å holde øynene åpne, men jeg fikk god hjelp av bakdelen min som verket etter å sittet på den harde stolen for lenge 😜

Da jeg kjørte Bestisen hjem var vi innom Coop Mega på Metro-Lørenskog og handlet inn til lørdagen. Da skal vi igjen treffes for å fargelegge, og på menyen står det Terteskjell med fiskepudding, reker og store grønne erter. Jeg gleder meg allerede 😋

Før jeg dro på morgenen hadde jeg bare klart å klemme i meg en fluffy Skyr med bringebær, og når jeg kom hjem var jeg sulten. Så jeg spiste et rundstykke jeg hadde kjøpt Coop Mega og blogget om det jeg hadde gjort på onsdagen. Tanken var at jeg skulle skrive et innlegg om denne dagen også, men så var jeg så trøtt at jeg ikke klarte å holde øynene åpne lenger. Så jeg krabbet under dyna og skulle bare sove 1 til 2 timer, hihi men det ble mer. Da jeg våknet igjen hadde det gått 4 timer…, så jeg trengte nok timene i vannrett stilling 😊

Håper du hadde en fin torsdag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Du er en god venn. Og det høres så koselig ut dere skal kose dere sammen på lørdag, med fargelegging. Får håpe det er mulig å hjelpe vennen din godt. Kos deg med fredagen <3

      1. Jeg prøver å være det, og så syntes jeg ikke det var riktig at hun skulle ta offentlige transportmidler. Hun ser jo ikke så veldig godt etter a øynene hennes ble dryppet. Forsto det sånn at legen skulle ringe henne over helgen, så da får hun vite om det er noe de kan gjøre. Vi har det veldig koselig når vi treffes, om det er bare for å skravle eller om vi er kreative. Nå ble det ikke noe denne lørdagen, ettersom jeg har fått feber og er litt forkjølet. Ha en fin lørdag, klem 🤗

      1. Bestisen har ikke bil lenger, og måtte ha tatt buss og bane om hun skulle ha dratt alene. Problemet er jo at de måtte dryppe øynene hennes før undersøkelsen, og det gjør at synet hennes ble dårligere enn normalt. Så er det jo godt å ha med seg noen for støtte og selskap. Ha en fortsatt fin lørdag 🥰

    2. Så godt for henne å få følge og mye greiere å bli kjørt enn å måtte ta kollektivt! ❤️ Uff, ja det er slitsomt og mye venting på sykehus + spennende hva de kommer fram til. Håper det lar seg behandle! 🙏 Terteskjell med tilbehør er veldig godt + lettvint, – blir koselig med en fargeleggingskveld!

      1. Det ble dessverre ikke noe fargelegging og terteskjell denne lørdagen. Jeg har klart å bli forkjølet (å bare det) så jeg holder meg hjemme i kveld. Ettersom de måtte dryppe øynene hennes ble syntes nedsatt og øynene veldig sensitive til sollys, og da var greit at jeg kunne stille med bil å bli med henne. Hun får beskjed over helgen tror jeg det var, om de kan gjøre noe med dette her. Krysser fingrene. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    3. Huff! Det var tidlig oppe, gitt!😱
      Men veldig fint gjort å være sjåfør til sykehuset.🤗Ha en strålende helg!😊

      1. Ja det var veldig tidlig, og jeg er ikke så god på tidlig lenger 😉 Ettersom hun ikke har bil lenger, så ville det ikke være riktig at hun skulle ta offentlig transportmidler. De måtte jo dryppe øynene hennes, og da var synet hennes redusert og sensitivt til lys. Ha en fortsatt fin lørdag 🥰

      1. Prøver så godt jeg kan 😉 Vi pleier å stille opp for hverandre når det gjelder, og ettersom det var synet det gjaldt var det ingen diskusjon. Ha en fin lørdagskveld, klem 🤗

    4. Bra at man kan få hjelp når det er noe. Og når man har time må man stille opp – man må ut med en sur sum hvis man ikke kommer. Og litt venting blir, det må man bare regne med. Det smakte med en dukkert i går, etter det ble det stress på mange måter. Noe middag ble det ikke i går men kjøpte noe lappskaus. Sov godt i natt men hva dagen bringe veit jeg ikke enda. Frokosten er tatt og dagens første kaffekopp er snart historie. Ha en fin dag.

      1. Ja man må stille opp for sine venner, og hjelpe når det er behov for det. Hun skulle ikke betale noe ettersom hun har frikort, så jeg vet ikke hva de ville ha gjort om hun ikke dukket opp. Det har lett for å bli mye venting når man skal til undersøkelse på sykehuset. Nå som det er så varmt, skulle jeg nesten ønske at jeg hadde et basseng rett utenfor balkongen min. Ha en fortsatt fin lørdagskveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg