Da jeg møtte Cecilia Samartin

Heisann! 

For 11 år siden den 3 september 2011 var Cecilia Samartin på Strømmen Storsenter og signerte sin siste bok, La Pelegrina. Ettersom jeg var der bestemte jeg meg for å kjøpe boken og få den signert. Køen var lang, men det var verdt å vente.

Cecilia Samartin og jeg
Cecilia Samartin og jeg i en personlig samtale

Det var ikke så rart at køen var lang, for Cecilia tok seg god tid til alle som kom fram for å få boken signert. Først skrev vi navnet vårt på et ark, sånn at hun selv skrev det rett  når hun skrev en veldig personlig melding i boken. Da det ble min tur hadde hun faktisk flere spørsmål til meg enn jeg hadde til henne, og jeg ble nesten satt ut. Til slutt stilte hun opp sånn at vi kunne få tatt et bilde. (kamera på mobilen den gang var ikke det beste) Det er mulig jeg husker feil, men jeg mener at han som tok bilde med min mobil var mannen hennes. Jeg har aldri før opplevd at en forfatter tar seg så god tid, og viser så stor interesse for hver og en som har møtt fram 🥰

Cecilia Samartin signerer boken min

På bilde over her skriver hun en personlig melding til meg i boken jeg kjøpte. Jeg har gitt bort og kastet de fleste bøkene jeg en gang hadde, men denne har jeg fortsatt. Å den skal fortsette å stå i bokhyllen min i årene som kommer også.

Har du møtt en forfatter som har gjort et stort inntrykk på deg, mer enn trodde i forveien?

 

14 kommentarer
    1. Jeg havnet i prat med han Håvard Rem under en, eh, lyrikkaften i Oslo på 80-tallet. Han var en mye mer interessant type enn jeg trodde på forhånd. Men jeg pleier ikke å oppsøke “kjendiser” når jeg ser dem. De får sikkert nok av sånt.

      1. Jeg er heller ikke av de som går fram til kjendiser, om de er private. I dette tilfellet var det helt greit syntes jeg. Var ikke helt klar over hvem Håvard Rem var, så jeg måtte google litt 😉

    2. Så artig minne å ha. 😀
      Har lest flere av bøkene hennes, og synes hun skriver veldig bra 🙂
      Nei, jeg har ikke møtt noen forfatter…jo, forresten, Anne B. Ragde. ☺️
      Hadde nesten glemt det. Hun er like jordnær og herlig som hun er på tv. Hun har signert bøker for meg, men ikke på en signering. 🙂
      God lørdag! 🙂❤️

      1. Ja jeg syntes det var et veldig fint møte, og hun var jo så hyggelig.
        Anne B Ragde er jo ei flott dame, sikkert veldig hyggelig å treffe på henne. Ha en god lørdag du også, klem 🤗

    3. Åh, så herlig! Det var verdt å vente på!❤️ Jeg har noen signerte bøker, og ett av de koseligste var møtet med Lisa Aisato. Hun hadde salgsutstilling og boksignering(Livet illustrert) på Månefisken restaurant, like ved Akerselva i 2019.

      1. Ja det var virkelig verdt det, og jeg var ikke forberedt på at hun ville bruke så mye tid på meg ❤️
        Lisa Aisato sine tegninger er så flotte, og jeg kjøpte hennes kalender for 2022 som henger på veggen på kontoret mitt 😉
        Ha en fortsatt fin lørdagskveld, klem 🤗

    4. Det var jo utrolig koselig da.🤩
      Jeg har nok ikke truffet så mange forfattere, men jeg gikk på skolen sammen med Hans Olav Lahlum, så han kjenner jeg godt.😊

      1. Ja det var et møte jeg aldri kommer til å glemme 🥰
        Så artig at du gikk på skole med Lahlum, han er en festlig type med mye kunnskap. Bortsett fra møte med Cecilia Samartin så har jeg også snakket så vidt med Abid Raja, når han snakket om sin bok tidligere dette året. Det hadde jeg faktisk helt glemt.

    5. Ukjent navn for min del men siden køen var lang da var(er) hun bedre kjent enn hva jeg aner. Skal sjekke navnet via google. Det er kveld, fikk vask litt tøy i dag etter det gikk jeg 3,5 time i skogen. Gikk helt til et tårn med god utsikt alle veier. Det er grei vei ditt selv om den sist km er på sti og litt motbakke. Det er visst kommet et slikt tårn til ikke så langt unna, må finne tid tid det. Skal en tur til mine foreldre i morgen, nærmer seg flytting og mange ting skjer. I morgen kommer søstra til min far innom en tur. Ikke så ofte jeg møter henne så det blir kjekt. Hva jeg ellers i morgen bestemmer mye av været. Ha en fin kveld.

      1. Hun har skrevet mange bøker, og er en veldig populær forfatter. Hun skriver en sjanger jeg ikke leser så ofte, men litt har jeg lest. Jeg fikk brukt bena en god stund, når jeg var på loppis i dag. Det ble noen ekstra skritt. Ha en kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg