Da ble det au i skulderen igjen, men det går nok over 😊

Meg selv i 2008

Heisann!

Ute ligger tåka helt nede på bakken, og det er en perfekt dag å være inne på. Temperaturen akkurat nå på formiddagen ligger på 0C.

Satt å kikket igjennom gamle bilder som jeg har overført til en ekstern harddisk, og kom over bilde over her av meg selv. Det er tatt under en bursdagsfeiring på jobb, og det er så rart å se meg selv med det svarte håret og de små brillene jeg hadde den gangen. Det var ikke så lenge etter det at jeg begynte å gå tilbake til min naturlige farge som er lys.

I dag var det meningen at jeg skulle være med Bestisen til Fjellhamar kirke på nok en strikketreff, men våknet opp med en veldig grinete og betent skulder. Så derfor meldte jeg avbud til det. Skulderen har ikke tålt at jeg satt å ni-strikket på sjalet mitt om søndagen + at jeg satt å strikket på et pledd i går kveld. Den trengte en hviledag å komme seg på, for i morgen er det jo Strikkekafé på Veiviseren igjen. Å det vil jeg jo være med på.

Strikkepakken jeg bestilte fra Strikkemekka lå på dørmatten allerede før kl 4 i natt. Jeg måtte opp en tur rundt de tider, og kikket ut for å se om den lå der. For de informerte i en mail i går at pakken ville ligge på matten før kl 7. Jeg åpnet pakken etter at jeg sto opp igjen, og fargen på garnet var helt nydelig. Skal lage et eget innlegg om det litt senere i dag. Kikket litt over mønsteret, og det så ikke vanskelig ut i det hele tatt. Jeg er jo så dårlig på å lese mønster, men her var det et greit diagram som jeg ikke hadde noen problemer med å forstå. Jeg glemte å kjøpe med rundpinner, som er no 5 og 5,5. Så jeg får se om det er mulig at jeg kan ha det liggende et eller annet sted…. Hadde jo vært gøy å ha med et nytt prosjekt til Strikkekaféen i morgen.

I går kveld var jeg på strikketreff på Rasta, hjemme hos en av de i strikkeklubben. Vi hadde det så koselig å skravlet i vei så timene bare løp av gårde. Neste gang vi møtes, så blir på noe som heter Liv og Røre på Triaden. Det blir spennende å se hvordan det er.

Nå skal jeg gå å hvile skulderen min, for den liker ikke noe særlig at jeg klaprer i vei på PC’n heller kjenner jeg.

Håper du får en fin tirsdag 🥰

16 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Det er nok sånn det kommer til å være, med betente skuldre, om jeg overdriver strikking ol. Jeg syntes jo det er så gøy å strikke, og glemmer meg helt bort å kan sitte i flere timer, og det er ikke så bra. Klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg elsker å strikke, men også hekle, og kan sitte i timevis uten pauser. Da går det som det har gjort nå, at skulderen blir irritert og betent.

      1. Tusen takk 🥰 Ja det var veldig irriterende at betennelsen skulle blusse opp igjen, men kanskje ikke så merkelig når jeg har sittet så mye å strikke. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    1. Håper skulden din blir fort bra. Min sykkel er ikke ferdig enda, må bytte litt anna. Sa ja til det selv om det koster litt men det blir billigere enn og kjøpe ny. Håper den blir ferdig i slutten av uka. Fikk time hos fotpleier i dag, gikk nesten til frisøren i dag det kan vente tekte jeg. Mulig jeg må delta på det førstehjelpkurset etter jobben så da blir det nok en lang dag. Men på fredag kan jeg klare det før jeg skal besøke far igjen. Nok av husarbeide som venter på meg men må få med meg litt serier før jeg sjekker hva jeg gidder på kjøkkenet i dag. Høres ut som jeg er veldig doven men av og til er det bare slik. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk, ja jeg håper at det ikke blir altfor langvarig. Det henger bra i nå i dag også. Jeg har vært på med førstehjelpskurs flere ganger, både da jeg tok lappen men også på jobb. Sist gang ble jeg også sertifisert til å bruke hjertestarter. Ettersom jeg ikke har brukt ferdigheten enda, så hadde jeg trengt et oppfriskningskurs. Ha en fortsatt fin kveld.

    2. Kan tenke meg at skuldra di ikke hadde så godt av å strikke på tunge prosjekt som pleddet ditt.
      Håper den bedrer seg snart.🥰
      Gleder meg til å se det nye strikkeprosjektet ditt.🤩🧶

      1. Tusen takk 🥰 Det ble nok litt for mye for skulderen, først med sjalet og så en kveld med pleddet, og da slår den tilbake med en betennelse. Ingen bedring i dag, så jeg holder meg unna strikkeprosjektene noen dager til så blir den nok bedre igjen snart. Jeg laget et innlegg i dag, hvor du kan se fargen på garnet til genseren. Så kommer bilde av genseren etter hvert som jeg kommer i gang med den. Klem 🤗

    3. Håper du blir bra i skulderen så fort som mulig, og at du finner rundpinner i riktig str. Moro å kunne ha med noe nytt på strikkekaféen! 🥰

      1. Ja jeg håper virkelig ikke det blir langvarig med skulderen, men det er dessverre ikke noen bedring i dag. Jeg fant en rundpinne som jeg starte med, men må nok kjøpe en størrelse større til resten av genseren. Det ble ikke noe Strikkekafé i dag ettersom jeg ikke kunne strikke. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er skikkelig irriterende at en betennelse skulle dukke opp akkurat nå, som jeg hadde tenkt til å begynne på den nye genseren. Ikke noe annet å gjøre enn å vente det ut. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg