Chili con Carne, strikketøy og påskegodt 🐣

Bilde er lånt fra nettet…

Heisann!

Ute er det grått og trist vær i dag, og det regninger litt innimellom. Temperaturen ligger på mellom +5C og +6C.

Det ble litt lite søvn på meg i natt, dels for at jeg kom sent i seng men også for at vi mistet en time i natt. Alarmen sto på 9 den som vanlig, men kroppen min og hode mitt var en time på etterskudd. Jeg kjenner meg litt sigen akkurat nå, så det er godt at jeg ikke har noen bestemte planer for dagen, gjesp!

I går hadde jeg besøk av Bestisen, som har blitt en tradisjon på Påskeaften. Jeg serverte Chili con Carne ala Toro med tilbehør av hvitløks brød. En helt grei rett selv om den ikke er laget fra bunnen av, som er sånn passe sterk. Når maten hadde fått sunket litt ble det gelé og vaniljesaus, som Bestisen hadde tatt med seg.

Jeg/vi blir aldri for gammel til påskeegg med godteri, og vi hadde begge et passe stort egg som var fylt til randen i går. Jeg kjenner på kroppen i dag at det nok ble litt for mye av det gode i går… 

Ellers satt vi å skravlet i mens vi strikket oss igjennom kvelden. Bestisen strikker babytøy til Lørenskog Revmatikerforenings julemarkedet senere i år, og jeg holder på med Sofie skjerf til en av damene i foreningen. Et prosjekt jeg overtok av henne når hun merket at hendene hennes ikke klarte å strikke allikevel. Jeg har kommet godt i gang med fellingen, så jeg tar sikte på å bli ferdig med det i dag.

Nei nå må jeg fylle opp kaffekoppen igjen, så kanskje kroppen og hode mitt begynner å komme til seg selv igjen ☕☕

Håper du får en fin søndag og fortsettelse på påsken 🥰


4 kommentarer
    1. Vi har det samme været her, med regn og tjukk tåke! Det ser ut til å bli sol imorgen og tirsdag, og det trenger vi nå! Fint å være inne og strikke når det er sånt vær! Ha en fortsatt fin påske! 🤗🐣🌷

      1. Vi fikk noen fine dager etter at tåka letta, før vinteren kom feiende inn igjen i går. Når det er grisevær ute, er det godt å sitte inne med strikketøyet og kose seg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg