Chili con Carne i går, og i dag er det en eim av hvitløk rundt meg

Heisann!                                                                 

Ute er fortsatt grått, og for ikke så lenge siden kom det et kraftig snøfall. Det kom plutselig og forsvant like fort igjen. Temperaturen ligger på +0C.

På mandag skjer det, da skal jeg endelig få fikset neglene mine. Jeg var en snartur innom Iris Nailbar i går, og de hadde time allerede tidlig på formiddagen som jeg tok. Så nå må jeg bestemme meg for hvilket design jeg skal ha denne gangen. Skal stikke innom Pinterest for å se etter litt inspirasjon.

Etterpå dro jeg videre til Bestisen for en kveld med god mat, masse skravling, strikking og MGP. Hun laget sin ekstremt gode Chili con Carne, og jeg spiste helt klart for mye bare for at det var så godt. Det var mye vanlig løk og hvitløk i gryta, og allerede da jeg kom hjem og skiftet kjente jeg odøren av hvitløken på genseren min. Jeg kan fortsatt kjenne det etter en grundig tannpuss og dusj. Godt jeg ikke skal være sammen med noen andre før i morgen.

Jeg hadde med meg strikketøyet, sjalet, og satt å strikket mens jeg skravlet å så på TV. Plutselig oppdaget jeg at jeg hadde gjort feil flere rader nede og fortsatt med det. I ytterkantene skal det være hullmønster som går utover, men jeg hadde klart å ta kastet for tidlig over flere rader så mønsteret gikk innover i stedet. Prøvde å rekke opp med en gang, men ble så frustrert så jeg ventet til jeg kom hjem igjen.

Det var første delfinale i MGP i går, og det måtte vi selvsagt få med oss. Jeg hadde ikke hørt noen av melodien i forveien, men fikk raskt Alessandra og Ulrikke som favoritter. Å til min store glede gikk begge to videre til finalen om 3 uker tror jeg det var. Jeg elsker MGP og alt rundt det, selv om jeg ikke alltid har vært super fornøyd med melodien som har blitt stemt fram 😜

Det kom litt snø da jeg dro til Bestisen, og da jeg skulle hjem igjen på kvelden snødde det tett og det var ikke de beste kjøreforholdene. De fleste kjørte fornuftig, men det er jo alltid idioter som bare freser på. Når jeg kom av motorveien var det ikke så oppkjørt og det var veldig glatt. Jeg stoppet for å slippe fram bussen fra holdeplassen, og den sladda så mye at den kom over i min kjørebane rett foran fronten på bilen. Kjente det var godt når jeg parkerte bilen i garasjen her hjemme 🚗

Hvordan var din lørdag?

8 kommentarer
    1. Godt Ã¥ komme bort til ferdig middag og koselig Ã¥ ha noen Ã¥ spise sammen, – hørtes veldig godt ut! 😋 Jeg sÃ¥ ogsÃ¥ pÃ¥ MGP og de tre beste gikk videre, – synes det er bra at det er kun én stemme pr. person, – blir mer riktig da tenker jeg. Kos deg pÃ¥ nailbar imorgen, spennende Ã¥ se hva du velger! 🥰

    2. Koselig lørdag hos deg.🤗
      Synd med sjalet ditt. Det er ikke morsomt å rekke opp, men enda verre å fortsette når man ser at det har blitt feil.
      Nyt søndagskvelden!🤩

      1. Ja det ble en veldig hyggelig kveld, men masse god mat 🥰 Du kan tro jeg ble forbanna da jeg oppdaget feilen, og at den var så langt nede. Brukte et par timer på å ta rekke opp og strikke tilbake til der jeg var, så nå er alt i sin skjønneste orden igjen. Må nok følge litt mer med heretter 😉 Ha en fortsatt fin søndagskveld 🤗

    3. Høres ut som du hadde en super lørdag da! Dere koser dere alltid sammen! Kjedelig Ã¥ strikke feil, men det ordner seg vel! Min lørdag var turlørdag…. idag har vært en mye mer hektisk dag enn forventa, og jeg har kosa meg! Klem 🙂

      1. Vi hadde en veldig hyggelig lørdagskveld, men deilig mat 🥰 Jeg rakk opp alt som var feil i går kveld og strikket tilbake der jeg var, så nå er alt tilbake der jeg var. Så bra at din dag også har vært fin. Klems 🤗

      1. Umami Tsunami hadde også en bra låt, men den var nok ikke min favoritt. Den som lå øverst på lista var Alessandra 😉 Vi hadde en veldig koselig kveld, og maten var nydelig. Ha en fortsatt fin mandag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg