Chiapudding til frokost, nam… 😋

Image by Irina_kukuts from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er været ganske greit, men innimellom kommer noen skyer snikende og stenger for sola. Luften er frisk og fin med en temperatur i skyggen på +19,8C i skrivende stund.

Vinja er i form igjen etter gårsdagens oppkast-runde x 3, og har alt flyttet ut på balkongen hvor hun ligger på krakken i sola og glipper med øynene.

I går kveld laget jeg meg Chiapudding med Alpro Barista Coconut melk, og i dag tok jeg det til frokost med noen jordbær på toppen. Ble litt mer mett enn jeg hadde regnet med, men godt var det. Jeg hadde ikke noe annet i kjøleskapet, men får kjøpe litt bringebær og blåbær senere i dag så jeg har. Første gangen jeg laget Chiapudding så brukte jeg nok for mye veske, for den stivnet aldri og nærmest rant ut av bollen.

Jeg skulle egentlig ha pusset vinduene mine, men på grunn av skulderen min har jeg utsatt det. Nå må jeg bare se å få gjort det, uansett hvor ille skulderen er. Utenfor soveromsvinduet mitt har jeg en stor Tuja som må holdes nede, ellers får jeg ikke opp vinduet. I dag hentet jeg fram hagesaksen og klippet vekk de nærmeste grenene. Burde nok ha tatt litt til, men skulderen streiket å jeg måtte gi meg. Jeg får heller ta litt igjen i morgen for ikke å irritere skulderen mer enn nødvendig. 

Telenor ringte meg tidligere i dag, og jeg snakket med en oppegående person som tydeligvis visste hvordan dette med T-WE app’n kunne løses. Akkurat det skal jeg fortelle om i et eget innlegg litt senere i dag.

Planer for denne dagen: Jeg må ut for å handle litt, skal plante et par stiklinger som nå har fått fine røtter, så nytt kattegress til Vinja og så skal klesvasken brettes sammen og legges bort. Etter det får vi se hva det blir til 😊

Håper din tirsdag blir fin 🥰

 

19 kommentarer
      1. Første gangen jeg har fått til å lage puddingen ordentlig, og den ble ordentlig godt 😋 Skal prøve med mandelmelk neste gang for å se hvordan det smaker. Nå er stiklingene i jord og jeg har igjen å så gresset til Vinja 😊

    1. Det hender jeg lager chiapudding også, men det er ofte jeg har tatt for lite frø/for mye melk. Må nok være mer påpasselig med oppmålingen.😊 Idag har jeg klipt plenen og vasket gulv, og begge deler trengtes. En fin tirsdag ønskes deg også! 🥰

      1. Jeg fant en oppskrift på Chiapudding i går, og der var målene 2 dl veske og 3 spiseskjeer med chiafrø. Det var riktig kombo, og det ble en ordentlig pudding.
        Nå har T-WE problemene løst seg, og Telenor ringte meg nettopp tilbake for å sjekke om alt var OK. Så deilig at det løste seg, og nå kan jeg dra ut noe jeg ikke kunne før de ringte meg. Ha en fin dag med plenklipping og golvsvask 😊

    2. Tror neppe jeg har smakt det men det er sikkert godt. Dro nesten inn til Sandvika i dag slik at jeg kunne bade på Kalvøya. Men det kom noen skyer og litt vind så jeg lot det ligge. I dag har jeg vaska bade og pc-bordet mitt. Det er utrolig lite som skal til før det blir rent. Må vaske noe kluter men det er noe jeg gjør nesten hver uke. Det er rester til middag denne uka. I dag ble det spaghetti, kjøtt og suppe i samme kjele. Kokte alt i samme kjele og det smakte godt. I morgen blir det en dagstur sammen med min søster til en onkel av oss i Laget utenfor Risør. Håper på litt mat der. Var på sykkeltur ca 1,5 time i dag, var herlig med en dusj da jeg kom hjem. Mulig jeg stikker til skogs i kveld og bader i et tjern. Men nå skal jeg se på en dokumentar eller høre en podcast fra nrk.no. Ha en fin kveld.

      1. Det er faktisk godt, og hvis man bruker kokkosmelk eller mandelmelk som har en liten søtsmak blir det ekstra godt. Ja det blåste bra i går, men det gjør det også i dag, men det er mindre skyer i dag så det blir nok bedre være. Jeg laget meg en lettvinn lapskaus i går, og har igjen til i dag. Ha en fin dag.

    3. Spennende med chiapudding.😊👍🏻
      Ser ut til at du har mange gjøremål i dag.
      Hadde bare den hersens skuldra di blitt bedre, slik at du kunne gjøre det du har tenkt.
      Ha en fin kveld.☀️

      1. Betennelsen i skulderen sitter godt denne gangen, og jeg forhaster meg ikke med å begynne å jobbe igjen for tidlig. Dårlig erfaring med det.
        Jeg har virkelig fått smaken på chiapudding, og skal lage en ny en senere i dag så jeg har til i morgen. Ha en fin onsdag 😊

      1. Vinduene mine var mye mer skitne for en stund siden, men etter noen heftige regnskyll så vasket de vekk det meste av det.
        Så nå kan jeg faktisk vente en stund til før jeg tar dem selv 😉

      1. Første gangen jeg hørte om chiapudden var når Frodith skrev om det, og det er veldig godt. I oppskriften jeg fant kan man bruke både kokosmelk og mandelmelk, og jeg skal kjøpe begge deler senere i dag. Klemz 🤗

    4. Da er tirsdagen over. Chiapudding høres godt ut, men aldri prøvd å lage det…burde prøve. Du må ha god bedring med skulderen, kjedelig når den blir en uvenn. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg