Bursdagsgave som gledet, opplagt og snart er mars her..

Image by Anke Sundermeier from Pixabay

Hei og god formiddag!

I dag skinner solen igjen fra en skyfri himmel, etter at snøen lavet ned bra i går kveld. Temperaturen ligger på -1,0C akkurat nå.

Endelig kom han i går, Jon Blund, og han må ha mistet hele posen med søvnpulver på meg. For jeg sovnet omtrent før hode traff hodeputen, og sov meg igjennom hele natten. Så utrolig deilig å våkne å kjenne at kroppen og hode er med, og ikke fylt med vatt som det har de siste dagene.

I går fylt min eldre nabo 88 år, og jeg var over med en bukett med blomster. Mørk rosa roser sammen med gåsunger som hadde et rosa drag over seg. Jeg hadde også kjøpt to poser med hennes favoritt drops, Werthers original. Det er lenge siden jeg har sett noen vise sånn glede over noe jeg har gitt bort, og det føltes så hyggelig. Senere på kvelden ble hun feiret av familien sin 🥰

Hvor blir dagene egentlig av, for nå har vi kommet til midt i den siste uken i februar allerede. Om bare noen dager er mars her, og med den kommer forhåpentlig våren også. Jeg er så klar for vann som drypper fra taket, bekker som klukker på veg mot nye eventyr, og ikke minst at det begynner å vokse ute i blomsterbedene 🌼🌞

I dag har jeg null planer for dagen etter endt arbeid. Jeg skulle ha ryddet litt i skapene mine, så kanskje jeg begynner med det…. 🤔

Håper du får en fantastisk onsdag 🥰

 

19 kommentarer
    1. Så koselig å gi blomster når vedkommende blir så glad. Alltid hyggelig det 🥰
      Så flott at du fikk sove godt! Det er så deilig når man endelig får sove hele nattan. Sjeldent jeg gjør det, men om jeg sovner fort hvis jeg er opp en tur, så et jeg fornøyd. I natt ble det et par timer våken igjen 😁
      Ha en fin dag! 🙂❤

      1. Ja naboen ble veldig glad, og jeg vet ikke hvor mange gangene hun takket meg for blomstene innen jeg gikk inn til meg selv igjen 💖 Både kroppen og hode mitt var helt utslitt etter dårlig søvn
        så det å sove godt i natt var noe av det beste som kunne ha skjedd 😊

    2. Så fint å lese om din eldre nabo som ble så glad. Og er såå enig, gleder meg enormt til den tiden du beskriver, vann som renner og klukkende bekker. Håper dagen din blir nydelig og at du har en riktig god natt i vente også. Klem <3

      1. Jeg har kjent naboen min siden jeg var 6 år, og hun har døtre på min egen alder som jeg var mye sammen med da vi var yngre. Veldig glad i denne damen, og nå som helsen hennes svikter er det godt å glede henne litt ekstra på bursdagen hennes. Sola har nå tatt tak i snøen som kom i går, og jobber som besatt med å smelte den vekk igjen. Ha en fin onsdag 🤗

      1. Ja nå var kroppen og hode mitt helt utslitt, så jeg trengte virkelig en god natt søvn. Å det å ikke våkne i løpet av natten, var også et stort bonus.
        Jeg elsker å gi gaver eller små påskjønnelser til andre, og se at de gleder seg over det de får 💖

    3. Herlig at du fikk sove så godt, og snilt av Jon Blund å drysse så mye søvnpulver på deg 😉 Skjønner godt at den eldre nabodamen ble både glad og rørt over gaven du hadde med til henne. Slike gleder betyr så mye. 🙂

      1. Å ja det var så godt å endelig få sove, og våkne med et hode som klarte å fungere normalt. Noe det ikke har gjort de siste dagene. Det var en glede å se hvor glad naboen ble, for rosene og dropsene. Ikke alltid det er så mye som skal til 🥰

        1. Det kan like godt være de små oppmerksomhetene som blir satt mest pris på. Hun syntes sikkert det var stor stas at du husket hvilke drops hun liker 🥰

      1. Det var hyggelig å kunne glede naboen, hun har det ikke så greit med helsen så en liten overraskelse gjorde dagen hennes. Ja jeg gleder meg sykt til våren kommer for fult, og nå er det varmegrader og det blåser så kanskje snøen forsvinner 😊

    4. Så koselig og omtenksomt gjort…Dette varmet nok veldig ja! Godt å ha naboer sier jeg..
      Ja, du får slappe av og kose deg…Ikke mye som skjer her heller! 🙂

      1. Ja dette satt naboen pris på, noe datteren nevnte for meg senere på kvelden 🥰 Ute blåser det kraftig i kveld, og det er ordentlig guffent. Her inne er det heldigvis varmt og godt, og nå skal jeg nyte resten av kvelden 😊

      1. Det er viktig å bry seg om naboene sine, og spesielt de som er tilårskomne. Hun er jo så takknemlig når bare får en pose drops, og blomstene var et stort bonus 🥰
        I går regnet det kraftig her, og jeg hadde håpet at all snøen ville forsvinne. Noe av den gjorde det, men det frøs på overalt så det er superglatt ute i gården her.
        Våren er uansett i anmarsj 🌼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg