Bursdag i går, og i dag tok jeg saksa…

Heisann og god kveld!

For et merkelig vær vi har hatt i dag, for omtrent i hele dag har regnet bøtta ned og så plutselig slo det om og digre putevar av noen snøfnugg kom dalende ned. Så lenge det ikke er glatt på veien, spiller det egentlig ingen rolle hva slags vær det er.

I går var det bursdagen min, og jeg ville gjerne henge ut flagget for å markere det. Dessverre så hadde det vinduet som jeg må skyve for å komme til frosset fast. Alt regnet som kom og så plutselig kuldegrader, da ble nytteløst selv om jeg prøvde så godt jeg kunne.

Bestisen kom og feiret dagen sammen med meg, og hun hadde med strikketøyet sitt. Jeg hadde tenkt til å strikke jeg også, men skulderen var øm å så hadde jeg ikke kommet i gang med raglanfellingen så jeg lot det være. Så det ble til at Bestisen strikket og jeg skravlet, mens vi sånn halvegs fulgte med på Hjemme Alene 2 og senere en Harry Potter film. Vi koste oss med godis, og jeg hadde mer enn nok av det… Bestisen ville hjem igjen ved 21 tiden, og jeg kjørte henne. Da jeg hentet henne tidligere på dagen var det glatt å kjøre, men på kvelden hadde regnet såpass at det var bart og helt ok å kjøre. Når jeg kom hjem sank jeg godt ned i godstolen å så litt på tv, samtidig som jeg også satt på Tik Tok til langt ut i de små timer….

Jeg skulle egentlig ha vært å klipt meg før jul, men det var litt lite med kontanter da så jeg måtte bare vente. Jeg syntes ikke at jeg har sett ut i det hele tatt, og i dag gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på mange år. Nemlig å klippe håret mitt selv, og ikke bare rundt ørene men over alt. Til og med i nakken, og jammen klarte jeg å få det rett også. Om frisørdamen min blir imponert er jeg ikke beint så sikker på, hihi. Skal prøve å få en time rett over nyttår, så får vi se hva hun sier, hihi. Uansett, så var det godt å få av lengden i nakken og luggen som hadde blitt veldig tung.

Nå sitter jeg å sløver å ser på Hardy-guttene på Disney+, som er en nyinnspilt serie. Den er litt annerledes enn de serie-filmene som ble laget på 70 eller kanskje det var 80 tallet. Denne nye serien er nå i alle fall spennende 😉

Ha en riktig god kveld 🥰

19 kommentarer
    1. God morgen og vel overstått burdsdag 😀
      Lenge siden jeg har klippet eget hår… det blei som regel aldri vellykket…. men men… 🙂

      God ny dag til deg 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Nei, det pleier ikke å bli vellykket når vi tar saksen, men denne gangen ble det faktisk ikke så ille der jeg kom til. Våget ikke å ta det som oppe på hode bak… Ha en fin onsdag, klem 🤗

    2. Så koselig å lese om jula og romjula di. Gratulerer med vel overstått bursdag. Å klippe seg sjøl. Det har jeg gjort også. Det var under koronapandemien da til og med frisørene holdt stengt🤗 Som jeg sa den gangen: håret vokser heldigvis ut i igjen, så det kan rettes på etter hvert😅 Du var tydeligvis litt heldigere med din egenklipping😉

      1. Tusen takk 🤗 Hihi, det ble ikke så aller verst denne gangen, syntes jeg selv da. Jeg fikk i alle fall tilbake igjen litt fasong på håret, og det var det viktigste. Ha en fin onsdag, klem 🤗

    3. Så koselig at Bestisen kom på besøk på bursdagen, – feiring hører med når man fyller år. ❤️ Ja, huff det var glatt igår, – så flere bilder fra Oslo, både i Sandakerveien og oppi Holmenkollen. Så flink du er med saksa, – jeg har bare klipt panneluggen min. 😊 Ha en fortsatt fin romjul! 🥰

      1. Jeg pleier ikke å feire bursdagen med store selskaper lenger. Det var meningen og planen da jeg fylte 60 år, men så kom Lockdown med brask og bram å satte en stopper for det. Huff ja, det har vært såpeglatt på enkelte veier her i byen, og jeg var litt bekymret da jeg måtte ned på butikken i går. Det var mye is, men vegvesenet hadde skrapet så da fikk dekkene godt tak. Hihi, vanligvis pleier jeg bare å stusse panneluggen og litt rundt ørene når det blir for langt. Denne gangen tok jeg en sjanse, og det ble vel ikke så aller verst. Ha en fortsatt fin onsdag og romjul, klem 🤗

      1. Normalt pleier jeg å la frisørdamen min ordne opp, når håret blir for langt… Jeg har en frisørsaks, og den gjorde egentlig ikke så dårlig jobb. Det ble nå i alle fall litt fasong igjen. Ha en fortsatt fin onsdag og romjul, klem 🤗

    4. Selvgjort er velgjort heter det, så jeg håper frisøren tar det med et smil og tenker at forandring fryder. Jeg hoster litt enda men kanskje ikke så mye som før. Men enda våkner jeg litt av jeg må hoste. Så det sitter lenge i – var 7 syke fra jobben lille julaften, er vanligvis 28 stk. Så er det salg igjen men de ter på ting man stort sett ikke trenger. Lommeboka er ribba etter jul. Alt det jeg handlet som gaver til jul kosta vel ca 2500,- kroner. Så skal vel ikke klage – etter festen kommer pesten. Ha en fin kveld.

      1. Jeg hadde nok ikke gjort det så bra som frisør, men det ble ikke så aller verst. Om frisørdamen syntes det samme, er en helt annen sak. Hun kjenner meg, og vet at jeg av og til tar saksen når det blir langt. Ja nå er salget i gang, men det er ikke noe jeg trenger heller. Hadde veldig lyst på å samle på en sånn julelandsby med lys i, som de selger hos Europris. Etter å ha tenkt meg om dropper jeg det, for jeg har mer enn nok julepynt som jeg har. Jeg har ikke handlet så mye julegaver, men i stedet mat til jul. I går kjøpte jeg kalkunbryst på ben til nyttårsdaften og litt tilbehør. Ha en fortsatt fin onsdag.

    5. Det hender at jeg tar en runde med saksa også, spesielt på luggen. Men ganske dristig å leke frisør når man har kort hår som deg, så da er du tøff! 😀

      1. Hehe, det er første gangen på veldig mange år jeg har gått over nesten over alt med saksen. Tror jeg tok av litt over 1 cm på lengden og litt mer i nakken. Skal bli spennende å høre hva frisørdamen sier på nyåret 😉

      1. Tusen takk 🥰 Ikke så greit å få med seg alt, og spesielt når man ikke er helt frisk. Jeg har latt bloggen få hvile noen dager, så jeg har ikke vært på besøk i bloggblokka. Håper at formen til både deg og din mor er bedre, og at dere alle får en fin nyttårsfeiring, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg