Brukt formiddagen på gartner arbeide 🪴

Heisann og god formiddag!

Da jeg sto opp i dag var det knallblå himmel og sol, men så begynte skyene å komme sigende fra alle kanter. Enn så lenge er de hvite og fluffy, og jeg håper de fortsetter med være det. Temperaturen i skyggen ligger på +15C.

Etter at Vinja’s morgenstell var tatt, fant jeg fram en stor plastpose, engangshandsker og den gode og slitte saksen å gikk ut på balkongen for litt gartner arbeide. Jeg har jo sett at jeg burde ha gjort det for lenge siden, men jeg har ikke hatt noe ork til å sette i gang. Sånt straffer seg, og det blir bare mer jobb….

Først gikk jeg løs på balkongkassene mine, hvor det var mer brune visne blomster enn hvite og friske. Jeg klippet og klippet til det til slutt så ganske greit ut, men jeg kunne nok ha tatt noen flere blomster. De var på hell, men da hadde det blitt så innmari bart og trist oppi der. Før jeg startet så trodde jeg ikke det var noen knopper som var på vei opp, men heldigvis så var det en del.

Det neste som jeg gikk løs på var Popcorn gresset mitt, som hadde blitt så langt at det begynte å sitte fast i balkongdøren og fylte halve trappen. Jeg barberte ganske mye, men det er igjen en del tørt som jeg skal ta litt senere i dag.

Gressløken min klarte jeg å over vanne tidligere i sommer, så jeg holdt nesten på å ta livet av den. Klippet den ned, men må ta vekk litt mer tørt på den også etterpå. Den store Ildtoppen min storkoser seg oppe på bordet, men for at blomstene skal få mest mulig næring klippet jeg vekk en del store blader. De hadde ingen funksjon, så da var det bare å fjerne dem.

Disse tre Ildtoppene kjøpte jeg tidlig i sommer, og koser seg tydeligvis også ute på balkongen. At det har vært opp mot +50C på balkongen på det varmeste, ser ikke ut til at har brydd seg om. Jeg burde fjerne noen av de store bladene hos dem også.

Nå måtte jeg bare sette meg ned å slappe av litt med en kopp kaffe. Jeg har en jobb å gjøre ute i bedet mitt også, og dit skal jeg gå etter at jeg har spist litt lunch. Det har vokst opp en Selje midt inne i Klokkebusken min, og nå er den høyere. Den må bare klippes ned så langt jeg klarer med det verktøyet jeg har. Så få jeg låne en sag senere å ta den fra roten. Tidligere i sommer fant jeg en plante med rosa blomster under Klokkebusken min som jeg satte i den ene pallekarmen. Nå har denne tatt helt overhånd, og jeg tror rett å slett at jeg må fjerne den. Klipper jeg den bare ned, vokser den seg nok snart like stor igjen er jeg redd for. Den egner seg nok best ute i naturen, hvor den kan utfolde seg fritt.

Håper du får en fantastisk søndag 🥰


4 kommentarer
      1. Ja i dag har jeg vært mer aktiv enn jeg har vært på lenge, for jeg ga meg jo ikke med gartner arbeidet og gikk ut. Deilig var det å bli ferdig med det. Tusen takk 🥰 Det er mange fine planter her, og jeg streber etter å stelle dem så riktig som mulig. Klems 🤗

    1. Flott og masse som gror hos deg…Jeg leste dette i går, men fikk ikke kommentert da..Ikke noe feil altså. Bare jeg som var treg…God fin dag, nyt 🙂 klem…

      1. Hehe, her gror det både ute og inne, så det er i grunnen nok å henge fingrene i 😉 Det hender nok at jeg er inne å leser også men ikke kommenterer, og noen ganger går jeg tilbake dagen etter å gjør det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg