Bordet ristet, og kattene sprang 🐈🐈

Image by Here and now, unfortunately, ends my journey on Pixabay from Pixabay
Image by Here and now, unfortunately, ends my journey on Pixabay from Pixabay

Heisann og god ettermiddag!

Litt blandet vær her i Oslo i dag, startet grått så kom sola og så gjemte den seg litt igjen. Temperaturen har ligget på rundt +9C for det meste.

Arbeidsdagen er tilbakelagt for et par timer siden, og nå er resten av ettermiddagen og kvelden min 😊

Jeg har akkurat lukket kattene ut på balkongen for en stund, og regner med at det tar ikke lange stunden innen en av dem begynner mjausekonsert og kloring på døren for å komme inn igjen. Går ut fra at det kommer til å bli Ronja 😺

Som jeg har nevnt før så jobbes det med rørene nede i kjelleren og ut av blokka. Denne jobben startet i går for vår blokk, og utpå dagen skvatt både jeg og kattene. Jeg satt ved PC’n ved det lille skrivebordet jeg har på soverommet, og så begynte de å bore rett under bena på meg. Det var så kraftig at golvet ristet og PC’n flytta på seg. Kattene ble vettskremte og løp over alt for å komme unna bråket, men det var like ille over alt. Jeg fikk til slutt roet dem ned, og da startet det hele opp igjen å de løp skremte rundt på nytt. Tre ganger skjedde det før det endelig ble stilt. Jeg gikk ned i kjelleren en stund etterpå, for å se hva i all verden som pågikk og spørre gutta om det ble mer av det bråket. De hadde boret hull fra kjelleren i blokka ved siden og inn til oss, rett under der jeg satt. Hva det skal brukes til spurte jeg ikke om. Jeg fikk nå i alle fall bekreftet at de ikke skulle lage så mye støy heretter. I dag har det heldigvis vært ganske stille og rolig…

Jeg var nysgjerrig å stakk hode inn i kjellergangen for litt siden, og da hadde de ført et langt rør igjennom hullet i tillegg til at det lå flere rør på gulvet. De skal de nok montere sammen, og så er det de rørene vi bruker mens de jobber med oppgraderingen tenker jeg.

Jeg hadde tenkt meg en tur ut i dag etter jobb, men så begynte jeg å ordne med noe her og så der. Plutselig var klokka blitt såpass mye og skumringen var kommet så jeg droppet det. Nå skal jeg snart lage meg litt middag, som blir et par kjøttpølser og kokte poteter.

Håper din tirsdag har vært fin så langt 🥰

#tirsdag #arbeidsdag #rørlegger #rørarbeid #katter #bråk #middag

 

8 kommentarer
      1. Ja de var veldig redde, men jeg fikk heldigvis roet dem ned ganske raskt igjen. Jeg syntes nesten at de har blitt mer vare for lyder nå som de er eldre, 12 år. Hehe, kattejammer skal jeg være enig ikke er så festlig å høre på heller 😉

      1. Når man bor i blokk er det alltid noe banking og boring, men sjelden så ille som det var i går. Nå er de heldigvis ferdig med det verste, så heretter blir det bare noe småtteri 😉

    1. Jeg skjønner godt at godpusejentene dine ble redde da. De har jo god hørsel fra før, og da blir det sikkert forsterket.

      I 2018 begynte de å forberede bygging av 5 nye blokker på nabotomten uten for huset vårt. De måtte selvfølgelig spunte, og det bråker kjempemasse. Rømte ut av huset når det stod på som verst. De holdt på med spuntingen i litt over 1 uke for å bli fortest mulig ferdig.

      Ble overrasket av kattene mine, for de reagerte ikke over bråket. På den tiden var Nadina drektig, og hun lå og fødte kattunger midt i bråket av spunting. Var nok matmor som var mest plaget.

      Ønsker deg en kjempefin onsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Kattene brød seg ikke så mye om høye lyder og bråk da de var yngre. Det har kommet mer nå som de er eldre. Det ble litt bråk i dag også, men ikke på samme måte 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg