Bløtkokt egg, snart helg og for et klin det ble

Image by congerdesign from Pixabay

Heisann sveisann!

En grå og litt trist dag her i Oslo, med litt tåke hengende ned mot hustakene. Temperaturen lå på +0,8C da jeg sto opp i dag morges.

Jeg elsker bløtkokt egg om morgenen, og den siste uken har jeg spist et par stykker hver morgen. Det gjorde jeg i dag også, men så er det jo sånn at jeg egentlig ikke tåler det. Nesen renner som en sil, men jeg klarer jo ikke å holde meg unna 🙈

Siste arbeidsdag for meg denne uken, og det har virkelig gått fort. Syntes det var tirsdag i går, og så er det snart bare litt over 1 time til jeg skal ta helgen. Mye av denne dagen går bort til møter, først to på formiddagen og nå et til om ca 15 minutter. Selv om nakken og skuldrene mine har vært bedre denne uken, så har de vært stive med etterfølgende hodepine. Så jeg kjenner at det skal bli veldig godt med helg nå.

På skrivebordet har jeg en liten metallbøtte med penner og forskjellige skrivesaker. Da jeg skulle hente ut en penn til morgenen, var den innsmurt i blått blekk og det samme ble jeg. Etter å ha fått renset og vasket hendene, måtte jeg tømme bøtta… Omtrent halvparten av innholdet var blått av blekk, og måtte renses. Jeg fant syndebukkene, for det var et par stykker, og fikk kastet dem. Bøtta og alle skrivesakene har blitt renset å alt blekk er borte. Ingen god start på dagen, men det måtte gjøres.

Det skjer jo ikke så mye spennende de dagene jeg jobber, og i dag er intet unntak. Jeg har tenkt å rydde i noen skuffer og noen hyller i et av skapene mine. Det er ikke sikkert at jeg kaster så mye, men orden skal det nå i alle fall bli.

Håper din dag er og forblir god 🥰

 

21 kommentarer
    1. Så kjipt med blekket, men deilig når man har fått det i orden igjen 🙂 Oppdaget akkurat at jeg ikke har penner så det skal kjøpes 🙂 Rydding er som balsam for sjelen når man tar det litt systematisk synes jeg 🙂 Ha en nydelig kveld <3

      1. Blekk er ikke det letteste å fjerne, men jeg hadde heldigvis noe i skapet som fikk vekk alt fra skrivesakene. Ble ikke mye igjen i bøtta heller 😉 Hvis det er noe jeg har nok av så er det penner… Jeg er rene kleptomanen når jeg finner en herreløs penn 🙈 Jeg fikk ryddet litt i går, og så tar jeg litt mer i ettermiddag. Ha en fin fredag 🥰

    2. Det er mange som liker bløtkokt egg, men jeg liker det best hardkokt og helst sånn at man kan dele det i skiver. 😅 Uff, blekk er noe herk å bli kvitt, men godt du fikk ordnet opp i det. Ja, uka flyr avgårde! Ha en fin kveld! 🥰

      1. Jeg liker både bløtkokt og hardkokt, men nå for tiden har jeg blitt helt avhengig av bløtkokt. Jeg fikk fjernet alt fra penner og andre skrivesaker, og det aller meste nede i bøtta. Har noen kraftige saker stående skapet som tar det meste. Ha en fin fredag 🥰

    3. Kjekt å rydde litt ja, slike penner som lekker er noe dritt…
      Sønn min hadde en i veska si og der hadde han også en ganske ny Gant genser….måtte bare kaste hele genseren..
      Etter det har jeg blitt forsiktig med penner i veska i hvertfall..
      Egg er deilig i alle varianter…

      1. Jeg fikk ødelagt en favoritt-veske en gang pga blekk, så nå legger jeg alltid penner i en plastpose. Egg er veldig godt, og en fin start på dagen. Nå er det nesten tomt, så jeg må jammen kjøpe en eske igjen i dag. Jeg prøver å være flink å legge ting tilbake der de lå, men lykkes ikke alltid å så blir det rotete…. Fikk ikke tatt alt i går, så jeg skal ta resten i ettermiddag 😉

      1. Ja det var et ordentlig klin, men heldigvis hadde jeg noe i skapet som tok mesteparten. Jeg sier til meg selv hver dag at jeg må huske å koke noen litt mer, som jeg kan skive opp… Så ender jeg bare opp med å koke de jeg skal spise der å da 🙈

      1. Ja det var en ordentlig møkkajobb…. Blekk er omtrent umulig å få vekk, men jeg lykkes heldigvis. Synd å måtte kaste pennene, for det var noen dyre og litt spesielle Parker penner med motiver av tegneseriefigurene, Sylvester, Pip og Animal på. De var så tilgriset inni, og jeg har ikke noe så smått til å rense ut blekket 😢

      1. Nei det var ikke gøy i det hele tatt, men heldigvis så hadde jeg noe sterk veske i skapet som fjernet det meste av blekket 😊 Jeg tåler ikke egg og melkeprodukter, men det begrenser seg som regel til bare en rennende nese. Egg og ost er jeg nesten avhengig av, så det får bare stå sin prøve 🤔 Ha flotters fredag du også 🥰

      1. Så lenge det bare er nesen som renner, kan jeg leve med det etter at jeg har spist egg og ost 😉 Ikke like gøy med blekksølet, og ja jeg tenkte på den reklamen med henne som tygger på pennen å blir blå nedover hele haka og inne i munnen 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg