Blondina har forsvunnet…

Heisann!

Ute har det vært mye forskjellig vær de siste dagene, regn, snø og vind i dag. Temperaturen i dag lå på -4C da jeg sto opp ved 8 tiden, og nå på ettermiddagen har den landet på +2,6C.

Det har jammen blitt en hel uke siden jeg sist var innom bloggen. Jeg har gått forbi og til og med åpnet laptoppen flere ganger, for så å lukke den igjen uten å logge meg på. Orket rett og slett ikke, og det har faktisk vært litt deilig å være “off” noen dager.

Om mandagen forsvant Blondine statusen da jeg farget håret brunt. Har lenge hatt lyst til det, men det har liksom bare blitt med tanken. Jeg var innom Normal før helgen og kjøpte farge, men de hadde ikke Garnier Nutrisse som jeg pleier å bruke. Det ble i stedet L’Oreal, og jeg var veldig spent på hvordan fargen ble. Resultatet ble litt mørkere enn jeg har hatt før, og så er fargen litt mer kjølig. Jeg er fornøyd med resultatet, og det kan nok hende jeg kjøper den igjen 😉

I går var jeg en tur til Arbeidsstua i Fjellhamar kirke på glatta. Parkeringsplassen var som en bratt skøytebane, og det var ikke bare bare å få parkert bilen. Jeg har jo bare brodder som jeg setter på hælene, og det var litt skummelt å gå. Kom helskinnet både til kirken og tilbake igjen, enda det hadde kommet en del snø på toppen av isen da vi skulle dra igjen.

I dag har jeg vært en del timer på Veiviseren i Lørenskog Hus til Strikkekafé. Vi ble mange, og om jeg ikke tar helt feil var vi 9 eller 10 stk. Koordinatoren på Huset kom også å satt sammen med oss en stund, og hadde med strikketøy. Det er hun vi skal kontakte om det er ting vi lurer på, eller om det er noe vi ønsker å endre på. Ettersom jeg forsto så begynte hun i jobben nå i 2024. Vi fikk også besøk av to nye damer som ville komme å strikke. Like før vi skulle bryte opp så kom en strikkeglad mann bort til oss, som mest sannsynlig kommer en tur neste onsdag. Det syntes jeg er veldig gøy at det ikke bare er damer/jenter som sitter å strikker 😊

Bestisen fikk melding om at hun kunne hente en pakke i en Post Nord pakkeboks, men selvsagt ikke i nærheten av der hun bor. Jeg kjørte henne og det ble rene sightseeingen føre vi fant den. Hun mente at hun visste hvor det var, men når vi kom dit sto ikke boksen der lenger så vi måtte kjøre videre. Hun har jo ikke bil, og det hadde blitt veldig trøblete for henne å hente pakken selv.

Nå rumler det i magen, så det er på tide å komme seg opp av godstolen å lage middag. Tenker det blir Kylling Korma i dag med ris, nam nam 😋.

Håper du har hatt en fin onsdag 🥰


12 kommentarer
    1. Du kler godt litt mørkere farge også, og så jevnt og fint du får det! Jeg har faktisk aldri farget håret, men har ei pakke stående, – gruer meg litt til å prøve, for det ser så vanskelig ut uten hjelp 😅 Koselig å komme seg ut på strikking! Godt dere fant pakkeboksen tilslutt, – jeg har tilgode å få pakker via slike, – men veldig greit å ikke være avhengig av åpningstider. Kos deg med middagen! 😋

      1. Tusen takk 🥰 Denne brunfargen var ganske lik den jeg hadde når jeg var rundt konfirmasjonsalderen, før jeg sakte men sikker begynte å få musegrått hår rett etter fylte 20 år. Om du har hatt hårfargen stående lenge burde du kanskje kaste den, for det er nok en utgått dato på sånt også. Jeg gruer meg alltid når jeg skal sette i gang å farge håret, men det går veldig greit. Bruker ikke pensel som jeg ser mange gjør, bare kliner det inn og masserer godt for å få det så jevnt som mulig. Jeg bestilte meg nytt rosa garn til en EBBA genser, som jeg håper kommer om ikke så lenge. Kjøpte den hos Strikkemekka og det var rabatt på garnet, så den kom på 800,- i stedet for nesten 1500,-. Et bra kjøp 🥰

    2. Høres veldig koselig ut med strikkekafeen, og jammen mange med 🙂 Du er snill som kjører henne til post-henting, god venn du. Og hun også, det vet jeg jo 🙂

      1. Ja onsdagene med Strikkekafé er et av ukas lyspunkter 🥰 Da jeg ble med i august i fjor var vi ganske mange, men så har en etter en blitt borte. Nå ser det heldigvis ut til å ta seg opp igjen. Bestisen og jeg har vært gode venninner siden vi var 17 – 18 år, og stiller alltid opp for hverandre når det er noe 🥰

    3. Alt kler da deg. Fin hårfarge. Artig med litt forandringer. Nei, ikke alle dager har man lyst til å blogge. Jeg har fulgt Frodiths janauarmoro, så da ble det mer aktivitet enn vanlig. Ute blåser det noe veldig i dag, men det gir seg vel både det og glatte. Ha en fin kveld. Klemsiiklem:)

      1. Tusen takk 🥰 Når jeg blir sliten i hode orker jeg mange ganger ikke å være sosial, og det å lage et blogg innlegg byr på problemer selv om jeg kan ha mye å fortelle om. Våknet til at store snøfiller dalte ned i dag, men nå ser det mest ut som yr. Klems 🤗

    4. Flott på håret du, deilig med litt pause fra blogg og alt…Du ordner med venninnen din…Koselig å lese..
      Dere to har et flott vennskap og masse strikk og sosialt hos deg <3 klemmer..

      1. Tusen takk, veldig fornøyd selv også 🥰 Ja innimellom blir det litt for mye, og da er det greit å koble ut en stund. Bestisen og jeg stiller opp for hverandre når det trengs. Litt vanskelig for henne enkelte ganger når hun ikke har bil, og helsen ikke akkurat er på topp. Gode venner skal man ta vare på, for de vokser ikke på trær. Det er viktig å komme seg ut at huset å være med på forskjellige ting, for det å mure seg inne i eget selskap hele tiden er ikke sunt. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg