Blomster og planter på timeplanen i dag 🌸🪴

Heisann og god kveld!

I dag har det vært en fin sommerdag, med mye sol og gode temperaturer. Nå i ettermiddag blåste det opp litt og det kom en del skyer. Temperaturen lå på +18C på formiddagen, men den kom godt over +25C ut på dagen.

I natt har jeg sovet godt og i mange timer, og våknet veldig uthvilt og i ganske god form. Bortsett fra skulderen min da, som har bestemt seg for at den vil krangle en stund til. Satt en stund i stua med kaffekoppen og så litt på YouTube, før jeg kom i gang med dagen.

Det har vært litt, nei det er ikke sant…, veldig rotete på balkongen. Så jeg gikk i gang å rydde der ute, og kastet en del blomsterpotter som aldri ville bli brukt. Så tok jeg vekk et par kafé stoler, som bare sto der å samlet støv. Jeg har en lang krakk pluss to store og gode stoler i tillegg, så jeg trengte de ikke. På plassen stolene hadde stått plasserte jeg den lange blomsterkassen og den høye, se bilde under.

Blomster på balkongen

Ildtoppen jeg hadde på bordet fikk stå i midten av den lange kassen, og så kjøpte jeg to nye mørkerosa Ildtopper nede på Coop Xtra i dag. Jeg hadde to lyserosa Ildtopper i stuevinduet, som også kom ut på balkongen i den høye blomsterkassen. Ble veldig fornøyd med resultatet når jeg var ferdig.

Lavendel fra 2021

Lavendelen som jeg klarte å overvintre stortrives, og det kommer nytt nederst på grenene. Jeg trodde den var ferdig i høst, men her kan man jo se hvor feil man kan ha 😉

Smaragdpalme
Tomatplante

Jeg fortalte jo i går at jeg hadde arvet en tomatplante og en Smaragdpalme etter en nabo som døde i fjor. Sistnevnte visste jeg ikke hva het, men min bloggløse venninne Hanne Beate kan dette med planter og informerte meg om navnet. Å det er jeg veldig takknemlig for 🥰. Tidligere i dag splittet jeg de to fra hverandre, og satte Smaragdpalmen i en egen stor potte. Leste meg nemlig opp på stell, og den skulle ikke ha så mye lys og ei heller den sterke varmen som er ute på balkongen. Foreløpig står den rett ved balkongdøren, men jeg vet ikke om det blir den endelige plassen 🤔.

Bare for å nevne det, så har jeg også fått støttet opp Hagehortensian min. Så nå slipper jeg å være bekymret for at grene skal brekke, om det skulle komme et kraftig regnvær .

Nå sitter jeg å koser meg med hjemme-poppet popcorn og en iskald Brooklyn Lager, mens jeg ser på YouTube kanalen til Islandske Tinna, som hekler nydelig og fargerike tepper.

Så håper jeg du har hatt en fin fredda 🥰

 

2 kommentarer
    1. Du har så mange fine planter, – ser at du har grønne fingre og du kan masse om planter selv.🙂 Moro når man får ting til å overleve vinteren! Rosen din har jo blitt så flott og lavendelen lever i høyeste grad.🙂 Takk for tips om Tinna, er jo glad i hekling, så den skal jeg ta en titt på. Ha en fin lørdag! 🥰☀️

      1. Tusen takk 🥰 Det har blitt en bra samling etter vært. Veldig gøy at Lavendelen kom i år, for det så neimen ikke sånn i høst. Rosen ser også fin ut, men skulle ønske det kom flere nye skudd på den. For nå er snart alle blomstene ferdige. Ja du burde sjekke ut Tinna. Jeg syntes mønstrene hennes så helt umulig å gjøre, men etter at hun har vist dem var det ikke så ille allikevel. Ha en fin lørdag du også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg