Blir det en åpning… 🤔

 

Heisann og god formiddag!

Ute er det helt hvitt og full vinter etter gårsdagens kraftige snøfall. I skrivende stund er det oppholdsvær. Temperaturen ligger på +0,5C.

Vaktmesteren er i full gang med å frese bort snøen, som virvler rundt i vinden. De som holder gatene våre rene for snø, har jobbet både sent og tidlig så det ser ut til at det er bart på asfalten.

Jeg skulle egentlig ut for å handle og levere resepten til Vinja på apoteket i går, men ettersom det var så kaos på veien lot jeg være. Syntes ikke det var noen vits å dra ut bilen når kjøreforholdene var så dårlige. Så på sosiale medier at køen sto bom stille på flere veier, og da er det like greit å holde seg hjemme.

Ble ferdig og “hakke” pulsvarmerne mine i går kveld, så i dag skal jeg sy de sammen. Har fortsatt ikke bestemt om jeg skal lage åpning til tommelen eller ikke, men må snart ta en beslutning. Det er selvsagt praktisk med åpning, men… 🤔

Skulle ha vært i Arbeidsstua i Fjellhamar kirke i dag, men valgte å stå over ettersom jeg fortsatt har feber og ikke er helt i toppform. Må nemlig bli frisk til i morgen, for da har jeg billett til å se Kim Wigaard i Lørenskog Hus. Å det vil jeg helst ikke gå glipp av.

På tide å gi Vinja sin daglige dose med våtfór, og spise litt selv sånn at jeg kommer meg ut butikken på formiddagen.

Håper du får en fin tirsdag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Ja, det har virkelig vært kaos på veiene! Leste også at flere har hatt på vinterhjul, men da har de nok ikke kjørt etter forholdene. God bedring og håper du er frisk til imorgen! 🤗

      1. Formen er tilbake til normalen igjen allerede i går, så jeg fikk vært med på både Strikkekafe og et kultur stunt på kvelden. Det er nok som du sier at mange ikke har kjørt etter forholdene. De bare peiser på å tenker seg ikke om. I dag laver snøen ned igjen, men jeg håper at det er bløtt nok på veiene sånn at det ikke legger seg. For jeg skal egentlig ut å kjøre i dag, men avventer å ser ann. Ha en fin torsdag 🤗

    2. Så bra du ikke var ute å seila på glatta i går. Det var skikkelig problematiske kjøreforhold på Østlandet i går, så jeg. Ellers artig at du har tatt fram hakkekroken :)…håper du legger dem ut når du har bestemt deg for- eller uten tomler. Fin kveld til deg. Klem <3

      1. Nei det var ingen grunn til å utsette bilen eller meg selv for snøværet. Det var helt forferdelige kjøreforhold. Nå har vi hatt to fine dager med bare veier, men i dag laver snøen ned igjen. Håper allikevel at veiene forholder seg bare, for jeg det er meningen at jeg skal ut å kjøre i dag. Var en stund siden jeg hakket, og fikk lyst til å ta det opp igjen. Det går ikke like fort, men jeg syntes det er gøy. Jeg har ikke fått somlet til å sy sammen pulsvarmerne enda, men har bestemt at det blir åpning til tommelen. Ha en fin torsdag, klem 🤗

      1. Ja jeg syntes det var mest fornuftig å holde seg hjemme når snøen lavet ned som den gjorde. Både tirsdag og i går var det fine kjøreforhold, men i dag snør det igjen. Krysser fingrene for at det ikke blir like ill i dag, og at veiene holder seg bare og fine. Ha en fin torsdag, klems 🤗

    3. Du kan jo ta med pulsvarmerne dine ut og kjenne etter hva som føles rett 😉 Greit å holde seg hjemme og inne når det er snøkaos ute og man ikke MÅ ut! 🙂

      1. Jeg har allerede pulsvarmere med og uten åpning, så jeg har kjent på hvordan det er 😉 Har ikke fått somlet meg til å sy de sammen enda, men har bestemt at det blir åpning denne gangen. Ja fysj for et vær vi hadde om mandagen, og nå snør det igjen men jeg krysser fingrene for at det ikke kommer like mye i løpet av dagen + at veiene holder seg bare å ikke for glatt. Skal nemlig ut å kjøre om forholdene er greie 😉 Ha en fin torsdag, klem 🤗

    4. Merker fort på veiene om det er pluss- eller minusgrader. Som vanlig ble det kaos på veiene da den første snøen kom. Og det var altfor mange idioter som kjørte med sommerdekk og mista lappen. Leste om ei som leide en bil fra Hertz som det var sommerdekk på. Hun kjørte 4 mil før mannen hennes så det – hun ble ikke stoppa på turen. Bra og være inne når det er så glatt ute, må sjekke hva jeg har av brodder. Vaska dynejakka mi i går for første gang på over 1 år. Fikk pigger på min sykkel så nå blir det sykkel noen ganger. Nå skal jeg hjem og vaske litt hvis jeg gidder. Som mange andre har jeg sett de 2 første episodene av Makta. Tror de neste episodene blir like fine. Ha en fin kveld.

      1. Mange blir helt duste når den første snøen kommer, og klarer ikke å kjøre ordentlig. Så er det jo de som er medlemmer av sommerdekk klubben, som ikke bare lager kaos men også setter andres helse i fare. Det snør i dag også, men forhåpentlig holder veiene seg bare hele dagen. Jeg har planer om å dra ut om forholdene er deretter. Jeg har ikke sett den serien du nevner enda… Ha en fin torsdag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg