Betennelse, katteliv og besøk av Nøtteliten 🐿️

Image by Click on 👍🏼👍🏼, consider ☕ Thank you! 🤗 from Pixabay

Hei!

Ute er det et litt ubestemmelig vær, litt grå skyer og sola som prøver å presse igjennom noen stråler. I natt har det også kommet litt regn, som har vasket vekk litt mer is og snø. Det begynner å se ut som vår. Temperaturen nå på formiddagen er +5,3C.

I går begynte venstre skulder å krangle igjen, med betennelse som gjorde at jeg ikke orket å gjøre så veldig mye. Natten har heller ikke vært god med lite søvn pga smerter. Sto opp allerede kl 5, og satt meg i stua med en kopp kaffe. Vinja kom å la seg i fanget mitt, og etter hvert sovnet vi igjen begge to.

Jeg våknet igjen ved 8 tiden av at Vinja satt på ryggen til 2 seteren foran vinduet, å smattet og mjauset mens hun kikket ut av vindu. Årsaken var Nøtteliten som løp frem og tilbake over vannbrettet for å hente seg noen godbiter fra fuglemateren. Jeg så den bustete halen fra godstolen. Sovnet igjen, og våknet neste gang ved 9 tiden hvor jeg sto “ordentlig” opp.

Før helgen var jeg på Apoteket å leverte inn resepten på Apelka til Vinja, ettersom det ikke er så mye igjen i flasken. Jeg spurte spesielt om resepten var gyldig og om det var flere ganger igjen på den. Noe jeg fikk bekreftet. På lørdag ringte de fra Apoteket og fortalte at de hadde fått inn medisinen, men kunne ikke utlevere den da resepten var utgått. Det var ingen dyrlege på jobb på lørdagen, men jeg fikk lagt igjen beskjed sånn at de skrev ut en til i går. Den var jeg oppe å hentet.. Så om ikke lenge skal jeg dra ned å få ut medisinen til Vinja. Merkelig at det alltid skal skje noe når det gjelder medisinen til kattene, for det var jo alltid noe tull den gangen Ronja skulle ha insulin også… Nå ja, nå er det i alle fall ordnet for denne gangen.

I kveld skal jeg også klippe meg, og det er på høy tid for jeg ser ut som en skautroll. Jeg trodde ikke det var så lenge siden jeg hadde vært hos friserdamen, men når jeg så etter så var det 6 desember 2021. Så lenge mellom hver gang er veldig uvanlig for meg. Gleder meg sykt til å få litt fasong på håret igjen 😊

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰

 

4 kommentarer
      1. Noen ganger kommer disse betennelsene min på et blunk, og er jeg heldig så forsvinner den like fort. Ja nå var det godt å få klippet håret igjen, og det ble veldig kort 😉

    1. Ikke noe greit når smertene gjør at man ikke får sove, – håper det går bedre til natten! Jeg har vært på farten i hele dag med både linsekontroll og frisørtime. I tillegg besøkte jeg ei venninne, koselig å treffes til en prat. 🙂

      1. Nei det er slitsomt når betennelsen kommer, og ofte veldig akutt. Kjennes ut som om det blir en hjemmedag i morgen også, men vi får se. Veldig deilig å klippe og stelle håret igjen, og her ble det veldig kort 😉 Ble sittende lenge hos frisørdamen etterpå å skravle, noe som var veldig hyggelig 😊 Lenge siden jeg hadde linser, men jeg kan ikke bruke det lenger dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg