Bekymringene er arkivert bort, og erstattet med forventning og glede

Image by Matthias Cooper from Pixabay

Heisann!

Ute kan jeg se antydning til blå himmel, og iflg yr.no skal sola komme etter hvert. Temperaturen nå på morgenen ligger på +12,1C.

Det har jammen blitt en hel arbeidsuke siden jeg var innom bloggen sist… Hode mitt har ikke vært helt på plass pga av at jeg har gått og vært bekymret.

Årsaken startet i begynnelsen av denne måneden, hvor jeg fikk en telefon fra banken min om at Flexilånet mitt gikk ut per 01.10.23. Jeg måtte da søke på nytt, noe jeg også gjorde med en gang. Så har dager og uker gått uten at jeg hørte noe. På torsdag kom det mail om at de dessverre ikke kunne fornye lånet pga at jeg nå tjente mindre nå, noe som ikke helt stemmer…! På fredag snakket jeg med banken som fastholdt beslutningen, men de kunne i stedet tilby meg et Nedbetalingslån med 5 års avdragsfrihet, som jeg sa ja til. Jeg kjente at klumpen i halsen forsvant med en gang samtalen var over, og i dag våknet jeg uten å ha økonomien i tankene med en gang jeg slo opp øynene.

Når tankene har svirret rundt i hode som de har gjort, har det vært veldig godt å ha noe å gjøre om dagene. På mandag kveld traff jeg VIP-Snellene, og Bestisen hadde med sin deilige eplekake som vi koste oss med før vi tok fram strikketøyet. På tirsdag var jeg i Fjellhamar kirke på formiddagen, og strikket videre på Sofie sjalet mitt. Onsdag var det Strikkekafé hos Veiviseren, og da ble også sjalet med. Som vanlig ble den harde kjernen sittende igjen til slutt, og skravle. Bestisen og jeg + ei til hentet oss også gratisbilletter til et foredrag med Finn Schjøll. Det skal virkelig bli spennende.

Nå helgen skal Bestisen feires med både middag på Egon -Triaden, og teaterforestillingen The Addams Family i Lørenskog hus. Det er hun som fikk bestemme hvor vi skulle spise og at vi skulle på teater, i stedet for å feire hjemme hos henne. Bursdagen er på søndag, men det ble bestemt å dele det på to dager. Gleder meg spesielt til forestillingen, som det er Lørenskog Musikkteater som står for. Vi var å så på en oppsetning av Shrek med dem i fjor, og jeg ble så imponert over hvor flinke ungdommene var.

Nå skal jeg fylle opp kaffekoppen igjen, og så håper jeg at du får en fantastisk lørdag 🥰


19 kommentarer
    1. Greit når alt faller på plass. Endelig fint vær så i dag er det mange i skogen. Ble en skogstur på meg i går kveld. Gikk på fine skogsvei for på stiene var det sikkert mye vann. Tok en sjau med rydding i leiligheten før i dag og fikk vaska tøy i dag. Håper det blir en fin feiring og en fin opplevelse på teateret. Tar en tur til mor etterpå så en tur til Liertoppen etter det. Ha en fin dag.

      1. Ja disse økonomiske tingene har hengt over meg i nesten en måned nå, og det er en stor lettelse at det kom i orden. Kan tenke meg at det er mye vann inne i marka og andre steder etter det siste regnskyllet. Jeg vasket en haug med klær i går, men det er litt kjølig i leiligheten så det er ikke tørt enda. Ja jeg tror at det kommer til å bli en fin feiring av dagen til Bestisen. Ha en fin lørdag.

    2. Godt det ordnet seg, – økonomiske bekymringer er vondt å ha! 🥰 Foredrag med Finn Schjøll høres spennende ut! 😀 Mye gøy med feiringen også! Jeg så “En midtsommernatts drøm” som den lokale folkehøyskolen her hadde engang, og det var virkelig imponerende altså! 👌Flinke ungdommer! Kos deg resten av lørdagen! 🤗☀️

      1. Ja det var en stoor lettelse når det økonomiske ordnet seg, for det har vært så vondt å gå rundt å engste seg. Middagen i går var fin, og vi koste oss både store og små. Veldig spent på hva Finn Schjøll skal snakke om, bare blomster eller også om livet sitt 🤔 Amatørene er ofte like så dyktige som de profesjonelle, så jeg gleder meg virkelig til i kveld. De yngste tror jeg bare er 6 – 7 år. Klems 🤗

    3. Takk for at du deler. Nå er jeg oppdatert på hva som skjer i din verden igjen. 🤗 Så godt at det ordnet seg med lånet og at du fikk avdragsfrihet. Vi har også avdragsfrihet, og jeg synes det er en super ordning. Det betyr jo på en måte at det er banken som eier leiligheten, men det gir oss mye mer å rutte med. 😀

      1. Var på tide med en oppdatering nå, etter å ha vært borte nesten en hel uke 🙈 At banken eier litt av leiligheten er ikke så nøye, for som du sier er det bedre at man har en grei økonomi ellers i hverdagen. Klems 🤗

      1. Ja det var godt at det ordnet seg med økonomien, for dette har hengt over meg som en mørk sky. Skal bli veldig interessant å høre på Finn Schjøll, og er jo spent på hva han skal snakke om. Livet eller planter. Klems 🤗

    4. Veldig bra du kom i må med det lånet. Penger og økonomi kan jeg mye om.
      Har hatt sykt lite penger i veldig mange år. Men jeg kom meg over det til slutt og kan spare penger og nedbetale mer på lånet mitt. Men tungt har det vært.
      Lykke til med med senkede skuldre, klemmer her fra meg.

      1. Dette med lånet mitt har vært som en mørk sky den siste måneden, så det var godt at det ordnet seg. Jeg har også planer om å kunne betale mer på lånet etter hvert, sånn at det ikke minker til jeg blir enda eldre 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg