Begynt på ny bok: Shadow Sands-Mysteriet

Heisann!

At jeg elsker å lese kriminalromaner er ingen overdrivelse. Jeg har alltid likt den sjangeren over alle andre, for da kan jeg leke etterforsker for å finne ut hvem som har gjort det før boken slutter.

I påsken begynte jeg på Robert Bryndza’s bok Shadow Sands-Mysteriet, men jeg kom bare noen sider inn å så ble boka liggende. Ikke for at den på noen måte var kjedelig, nei det var jeg som ikke var motivert til å lese akkurat da. I kveld børstet jeg støvet av boken og da startet jeg helt på nytt…! Handlingen griper tak i en med det samme, og man vil bare lese videre og videre. Husker ikke når det var, men jeg har leste Jenta i isen av samme forfatteren, og den boken klarte ikke å legge den fra meg å leste den ut på et par dager 😊

Liker du kriminalromaner? Har du lest noe av Robert Bryndza?

 

10 kommentarer
    1. Jeg er også glad i krim hvor man får være detektiv, og morderen ikke avsløres før helt på slutten. Det har blitt lite lesing de siste årene, så denne forfatteren har jeg ikke hørt om, men høres spennende ut. 🙂👍

      1. Ja det beste er å kunne være detektiv, og aller best er det om forfatteren er så god at han eller hun klarer å lure meg et par ganger igjennom boken 😉 Jeg har ikke lest så veldig mye jeg heller de siste par årene, blitt mer lydbok. Jeg kan varmt anbefale denne forfatteren, for han skriver godt og er flink til å dra med seg leseren. Du burde også sjekke ut den andre boken jeg nevnte, den er en sånn man ikke kan legge fra seg 😊

    2. Jeg har ikke lest denne forfatteren, men tror jeg har hørt tittelen på boka. Jeg har alltid en bok jeg leser i. Og det varierer litt hvilken sjanger, men jeg foretrekker krim ja 🙂
      Det er ikke alltid man har helt leseinspirasjon. Noen ganger kan det være godt med en liten pause også.
      Akkurat nå leser jeg “Det øyet ikke ser” av Lee Child. Jeg elsker de bøkene. Har noen selv, og låner resten av min bror 🙂 Vi har et par av de samme favorittforfatterne. Min bror er forresten bokforlegger, så jeg har alltid tilgang på bøker. Det er ganske kjekt altså 🙂
      Høres spennende ut denne du leser her. Veldig kjekt med mysterier og leke litt detektiv mens man leser ♥
      Ha en fin lesedag ♥

      1. Tusen takk 🥰 Så kjekt å ha en bror som er forlegger, og ha tilgang på mange bøker 😊 Det har vært litt tregt med leseinspirasjonen de siste årene, men nå kjenner jeg at den er tilbake igjen. Kan anbefale Robert Bryndza om du liker krim, for han skriver veldig godt. Jeg har hørt om Lee Child, men så langt har jeg ikke lest noen av bøkene. Takk for påminnelsen 😊 Ha en fin torsdag 🥰

    3. Leste mye krim før, men ikke nå lenger. Leser ikke bøker så ofte i det hele tatt. Blir fort ukonsentrert… Men holder på med ei bok nå. Ikke så spennende, men kommer nok i mål 😀 Da jeg var ung leste jeg mye Frøken Detektiv og Hardyguttene. Da lekte jeg litt detektiv selv, inni eget hode. 🙂

      1. Jeg blir også lett ukonsentrert, og sliter til tider med å komme igjennom bøkene. Begynner boken litt trøgdt sliter jeg 🙈 Jeg elsket Frøken Detektiv og har hørt en god del av dem på nytt hos Storytel. Mange av dem er oppgradert til nåtid, så frøkna har både mobiltelefon og data. Leste litt Hardyguttene, men likte nok best tv-serien som kom en gang på 70-80 tallet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg