Bare surra hjemme i dag

 

Heisann!

Ikke like fint vær ute i dag som det var i går, og jammen kom det ikke noen regnbyger også. Temperaturen ligger på +19C, men det virker kjøligere.

I dag våknet jeg til en skulder som hadde forverret seg ytterligere, og jeg hadde nesten ikke følelse i lillefinger, ringfinger og langfingeren. Det er ordentlig ekkelt når det skjer, men jeg vet jo at det ikke er noe farlig. Når betennelsen sitter godt i skulderen, så skjer dette men ikke alltid like kraftig som det er nå. 

Ettersom skulderen har vært så ille, har jeg ikke fått gjort noe her hjemme på en stund. Da jeg sto opp i dag var det rotete over alt, og skittentøysboksen var smekkfull. Så selv om formen ikke var helt på topp så fikk jeg unna alt skittentøyet, ryddet opp og vasket opp kopper og kar. Etter det var jeg helt gåen og satte meg ned en stund og slappet av med en sen frokost og en kopp kaffe. Jeg skulle ha tatt en runde med støvsugeren for å fange inn noen hybelkaniner, men det får bare vente til jeg har bedre grep i hånden og mindre smerter i skulderen.

Det er ikke ofte jeg er ute å spiser middag, men til lørdagen skal jeg på Buen som ligger på Lørenskog. Da skal jeg møte Bestisen, to kolleger av henne hvorav den ene også har vært kollega med meg for mange år siden. Vi var ute å spiste for, ja når var det 🤔, husker faktisk ikke om det var før eller under pandemien. Uansett så var det veldig hyggelig, og derfor ble vi enig om at vi skulle gjøre det igjen. De har veldig god mat og service på Buen. Jeg har vært der å spist flere ganger, og storkoser meg der hver gang.

Vinja har for det meste vært ute på balkongen i hele dag, men nå kom hun inn for hun vet at det er på tide med medisin om noen minutter.

Håper du har hatt en fin tirsdag 🥰

 


11 kommentarer
    1. Huff, ekkel følese når man mister følelsen i fingre. Jeg kan også få det, i forbindelse med migreneanfall, og noen ganger sprer det seg helt opp til munnen. Men det går over i løpet av 10 – 15 minutter, så det er nok noe ganske annet enn det du kjenner på.

      1. Ja det er ordentlig ekkelt når det står på som verst, dels for at jeg ikke føler noe men også for at jeg ikke klarer å gripe å holde noe. Jeg skulle ønske at det gikk over på 10 – 15 minutter, men nei her kan det holde på i flere dager og opp til en uke av gangen.

            1. Det blir som med meg og mine “anfall”… Venner seg til det, men ubehagelig uansett.
              Det ligger forresten en tai chi-video til deg i bloggen min i dag! 😀

    2. Ei tante av meg måtte helt slutte i jobb pga av ekstreme migreneanfall. Hun er kanskje blitt litt bedre med årene men er enda mye plaget av det. Så det er mange plager folk har som man ikke kan se men som er et helvete for noen. Så var det onsdag, fant ut i gå at det første jeg skal gjøre i ferien er klesvask. Tar ting på sparket, ingen planer. Men takk for at et er gratis med skogsturer. Det kom ei regnbyge her i går tidlig ettermiddag men den gikk fort over. Ha en fin dag.

      1. Migrene er nok en av de verste tingene man kan ha, og jeg er veldig glad for at jeg ikke har det. Det er mer enn nok med resten av kroppen. Greit å få unna klesvasken. Ha en fin torsdag.

    3. Ikke så greit når det gir slikt utslag i hånden! Ønsker deg fortsatt god bedring! 💐 Kos deg på lørdag, – middag ute med kjente er veldig hyggelig! 🙂

      1. Det er ordentlig kultent når det når det stadiet, heldigvis litt mer følelse i dag. Gleder meg virkelig til lørdagenen, masse god mat og til å komme hjem hes etter å ha skravlet i flere timer 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg