Bare for at jeg har et abonnement….

Nye bokserier

God kveld!

Så fort man tegner et abonnement på et ukeblad eller en bokserie, så flommer det inn SMS og mailer med tilbud om å tegne flere abonnement på andre ukeblader. Eller så sender de ut en gave i form av en gratis bok i en ny serie, med informasjon om at dersom jeg abonnerer på den sparer jeg noen kroner.  Ofte er bøkene i en sjanger som ikke interesserer meg.

Før helgen kom første bok i serien Hotell Arendal av 20 bøker, som er skrevet av Øystein Antonsen, men den er ikke noe jeg kommer til å lese.  I dag kom første bok i serien Villa Solgry også av 20 bøker skrevet av Jeanette Semb. Den boken pirret faktisk nysgjerrigheten min, og jeg har bestemt meg for å lese den for å se om det er noe poeng å kjøpe nummer to. Det kommer ikke på tale å abonnere på serien, for liker jeg den kjøper jeg neste bok selv om det betyr at jeg må betale litt mer per bok. Da har man ikke bunnet seg om det viser seg at serien ikke det man trodde den skulle være.

Hvordan er det med deg, pleier du å fortsette å lese bok to og så videre hvis du får en gratis bok?

 


14 kommentarer
    1. Har man sagt ja så glemmer de deg ikke. Velkomstgaver er det nok av eller ei bonusbok. Kampene om kunder og lesere er stor, reklamen har makt og de veit hva de vil ha. Mulig jeg snuste på slikt noe for mange år siden. Men det var da. Ute regner det så jeg tror neppe det blir noe plenklipping hos mine foreldre i morgen. Det er onsdag 8juni så jeg må sjekke når jeg kan ta ferie i sommer. Ha en fin dag.

      1. Det har du jammen rett i, har du først sagt ja til noe så blir du aldri glemt. Jeg sletter tilbudsmailene og SMS, og 99,99% av bøkene jeg får går i søpla.
        Ja det regnet bra i går kveld og i natt, så nå er det skikkelig bløtt ute. Jeg har allerede satt av hele august til ferie, og det er godkjent. Ha en fin onsdag.

      1. Det gjør stort sett det her også, men av og til kan noe pirre nysgjerrigheten. At det blir penger ut av det er sikkert, for de koster litt disse “kioskromanene” også 😉

    2. Det er lenge siden jeg har abonnert eller lest en bok-serie 🙂 Jeg leser bøker og må finne meg en ny nå – og det er mange gode på markedet nå 🙂 Jeg liker ikke å vente på neste bok likson hihihihi 😀

      1. Jeg abonnerer kun på en serie nå, og det er Outlander som endelig har blitt gitt ut på norsk. Ellers ser jeg ikke noe poeng i det, og så er det mer interessant å lese spennende enkeltbøker i stedet for lange serier. Også et poeng at man må vente på at neste bok skal komme, og da tar det fort et par år å bli ferdig med serien 😉

    3. Oj er den kommet ut! Den er så herlig den serien – og sikkert også veldig bra å lese :_D Der har du sikkert mye spennende lesning foran deg 😀

      1. Ja Outlander utgis endelig på norsk, og så langt har det kommet ut to bøker. Jeg har ikke begynt å lese på dem enda, må bli ferdig med en annen bok først. Begge to er noen ordentlige mursteiner, så det tar litt tid å komme igjennom dem 😉

    4. Man kan spare noen kroner ved å abonnere, men kan bli dyrt om man får flere enn man ønsker. Jeg har vært medlem av bokklubben, men da må man huske på å avbestille hovedboken om man ikke ønsker den, og det er dyrt å returnere. Jeg bruker biblioteket endel, og leser mest krim og hobbybøker når jeg leser noe. Kos deg med boken! ☀️

      1. Man kan helt klart spare en del kroner på å abonnere, men selvsagt ikke på alt som kommer ned i postkassen 😉 Som du liker jeg best å lese krim, og derfor passer disse gratis bøkene ikke for meg. Var medlem av både en norsk og en engelsk bokklubb for noen år siden, og jeg glemte hele tiden å avbestille å endte opp med alt for mange bøker. Smart å bruke biblioteket, noe jeg ikke har vært så flink til men burde. Ha en fin onsdag 🥰

    5. Det er egentlig sjelden jeg har lest disse bøkene som kommer dumpende i postkassa. Jeg er liksom nok opptatt med å lese de jeg allerede abonnerer på😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg