Bare 4 cm til 🧶

Heisann og god formiddag!

Ute er himmelen igjen knallblå og solen kommer snart på besøk ute på balkongen. Temperaturen ligger på +5,3C i skyggen.

Jeg har sovet så godt i natt, og våknet av meg selv ved 10-tiden. Det var ikke noen grunn til å sette på noen alarm til i dag, så jeg lot kroppen får bestemme hvor lenge jeg skulle sove. Kjenner at det gjorde veldig godt. Jeg er helt feberfri i dag, så forkjølelsen er over for denne gangen. Allergien får jeg ikke gjort så mye med…

Nå har jeg akkurat satt meg ned med den først kaffekoppen og nyter den. Tro nå ikke at jeg bare har gått rundt å sosa, for det har jeg ikke. Etter å ha ordnet Vinja sinn morgenstell, var det min tur. Først så gikk jeg løs på tåneglene mine, som trengte å bli klippet og filt litt. Kroppen var ikke så veldig stiv, så jeg klarte å få bena opp på doringen sånn at jeg fikk klippet neglene. Etterpå var det fram med min elektriske neglefil for å jevne på kantene. Så nå går jeg rundt med happy feet igjen 👣. Etterpå stupte jeg inn i dusjen og nå sitter jeg her å lar håret mitt lufttørke.

I går prioriterte jeg Vela-genseren min, og jeg fikk strikket ganske mange omganger. Jeg har nå kommet så langt at det er bare 4 cm til jeg skal dele strikketøyet, for å strikke for- og bakstykket hver for seg. Å de siste cm skal jeg gjøre nå på formiddagen, sånn at jeg slipper å gjøre det på strikkekino i kveld. Denne genseren går inn i historien som den jeg har gjort mest feil på. Det å strikke 2 rette og 2 vrange i to omganger og så omvendt, skulle jo ikke være så vanskelig! Tydeligvis for meg meg, for jeg har rekt opp flere ganger enn jeg kan telle. Heldigvis så skal for- og bakstykket strikkes likt som vrangborden, så der tror jeg at jeg skal klare å holde tunga rett i munnen 😉

Før jeg sto opp i dag fikk jeg melding fra fastlegen om at han hadde fornyet reseptene på Livostin nesespray og øyedråper + Ibux, som jeg ba om i går ettermiddag. Nesespray hadde jeg heldigvis 1 flaske av her hjemme, mens øyedråpene var utgått på dato for mange måneder siden. Heldigvis så trengte jeg ikke de akkurat nå, men den tiden kommer nok snart tenker jeg.

Magen rumler, og det er jo for at jeg ikke har kommet så langt som å spise enda. Kanskje på tide å få i seg litt mat innen jeg tar fatt på resten av dagen 🤔

Håper du får en fin mandag 🥰

12 kommentarer
    1. God mandag og ny uke🤗 Godt å lese at feberen har slippet taket nå. Egen pleie er viktig at man tar seg tid til, men mange gjør ikke det. Godt du kan starte dagen slik . Ønsker deg en fin ny uke fremover. Klæm🫶🏻

      1. Tusen takk 🥰 Bortsett fra allergien så føler jeg meg i ganske god form igjen. Jeg pleier jo å gå til fotpleie med jevne mellomrom, men nå har jeg ikke vært der siden i høst. Da må man trå til selv og fikse føttene selv. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    2. Flaks at jeg fant ledigvasketid nå av klær. Måtte stresse litt men jammen satte jeg på 2 maskiner før en anna nabo skulle vaske. Man svetter mye og da er rent tøy en kjekk ting. Tror du er ferdig med de siste 4 cm nå, det blir bar resultat mener jeg, pene farger som man liker. Etterpå skal jeg ned og handle hamster mat før en tur på kiwi som ligger i samme senter. Er deilig ute nå og skal bli slik hele uken. Nye joggesko ligger i bakhodet + at jeg må bestille såler. Hva det blir til middag i dag veit jeg ikke – må spise opp det jeg har. Ferdiglaget eller lage noe selv veit jeg ikke. Sparer mye tid og kjøpe ferdig men lærer mer nå man lager selv. Men nå er vel klesvasken ferdig regner jeg med. Ha en fin kveld.

      1. Jeg strikket 4 cm og fikk delt strikketøyet før jeg dro på kino, og under filmen kom jeg noen ekstra cm på bakstykket. Jeg prøver å vaske ganske jevnlig, så det ikke blir så mye på en gang. Da jeg brukte fellesvaskeriet var det litt verre, for da var det nesten umulig å få vasket når man egentlig trengte det. Var derfor jeg skaffet egen vaskemaskin. Jeg burde ha vært ute å handlet litt i dag jeg også, men jeg får se om jeg kommer så langt. Ha en fin tirsdag.

    3. Da har du kommet langt på genseren, til tross for at du har måttet ta opp igjen! Ikke det raskeste å strikke heller, men blir veldig fint! Kos deg på strikkekino! 🎦🧶

      1. Ja nå begynner genseren å ta form, og i løpet av kvelden i går kom jeg et godt stykke oppover. Nå er jeg over på et annet mønster som minimerer feilene betraktelig. I dag har jeg hviledag fra strikkingen, for skulderen krangler etter å sitte å strikke intens i 2 dager. Klems 🤗

    4. Flott genser og veldig fin farge.🤩👌🏻🧶
      Så bra at forkjølelsen er bedre.🤗
      Nyt starten på den nye uka!🤗

      1. Tusen takk 🤗 Jeg elsker denne grønnfargen, og er glad jeg valgte den. Forkjølelsen er borte og formen er tilbake til normalen igjen. Ha en fortsatt fin dag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg