Bank id, katteliv og som jeg skalv på hendene….

Image by mohamed Hassan from Pixabay

Hei og god formiddag!

Da jeg sto opp til morgenen i dag var det solskinn og det så ut til at det skulle bli en fin dag. Nå har det derimot skyet over, og ser ut til at det skal begynne å regne hvert øyeblikk. Temperaturen ligger på +17,9C.

Jeg er tilbake på jobb (hjemmekontor) igjen, for nå er skulderen såpass bra at jeg ikke har noen problemer med å hamre løs på tastaturet. Den er fortsatt sår så jeg må være forsiktig, men ikke stiv så jeg klarer å bruke armen ganske greit uten for store smerter.

Hadde ikke fått med meg at vi skulle ha møte i dag, men fikk heldigvis melding om det 15 minutter i forveien så det ordnet seg. Kollegene satt på møterom, og da vi trengte å se arbeidsoversikten for denne uken ble det min jobb å åpne den å oppdatere etter hvert som oppgavene ble utdelt. Jeg er jo ikke god på sånn deling av dokumenter på Teams, men fikk det til og med veldig skjelvende hender klarte jeg å oppdatere arbeidsoversikten.  En av de tingene jeg liker dårlig er å gjøre en eller annen oppgave når noen ser på, da blir det alltid feil og jeg roter det til. 

Jeg holdt på å bli sprø av Vinja i sta, for hun maste som gal på å få våtfóret sitt allerede kl 10. Det er alt for tidlig og da bare begynner hun å mase etter mer når jeg skal spise middag. Hun maste om å få medisinen sin i dag også, for den pleier hun nemlig å få når jeg står opp ved 9 tiden når jeg ikke er på jobb. I dag var jeg tidligere oppe, så hun måtte vente… Er allikevel glad i henne som bare den, selv om hun er masete i blant 💖

Fikk melding fra Klarna at bankkortet mitt snart gikk ut i dag, og kom på at der hadde jeg ikke vært inne å oppdatert. Derfor logget jeg meg inn å forsøkte å legge til det nye kortet mitt, gikk det? Ja det kan du tro!!! Jeg fikk lagt inn alle opplysningene, men når det skulle bekreftes med bank id stoppet det opp, og det er ikke første gangen jeg har problemer med bank id hos Klarna. Til slutt ga jeg opp, og printet ut de to fakturaene som snart forfaller å betalte de manuelt. Så får jeg se om kortet blir automatisk oppdatert når betalingen kommer inn hos dem.

Min tidligere bloggvenninne Vibeke har flyttet ut av Nouw og opprettet en Miniblogg her på blogg.no, og hun hadde sikkert syntes det var hyggelig med noen nye lesere. Du finner bloggen hennes HER

Hva er planen for dagen etter endt arbeidsdag? Vel, jeg må en snartur ut for å handle litt, for nå er det ganske tomt i kjøleskapet mitt. Jeg har et lass med papp som skal rives opp og kastes, men det spørs om konteineren er tømt. Er den ikke det må jeg vente med å kaste til de har vært her…

Håper du får en fin tirsdag 🥰

 


14 kommentarer
    1. Så god du er på Teams! Jeg klarer bare å slå av og på lyd og bilde, – hjalp junior da det var hjemmeundervisning. Mye nytt å hele tiden sette seg inn i på jobb! Jeg skal ta en titt inne på bloggen til bloggvenninnen din. Ha en fortsatt fin dag! 🤗 Her er det delvis skyet, men er meldt regn imorgen.

      1. Så veldig god på Teams er jeg nok ikke, og jeg fikk god hjelp av kollegene fra møterommet. Syntes allikevel det skummelt å å gjøre sånne ting. Akkurat nå kom sola fram igjen, men det spørs hvor lenge det varer… Vibeke syntes sikker det er OK å få noen nye lesere. Hun er en veldig hyggelig og fin person og har hatt/har en nå en fin Miniblogg. Ha en fortsatt fin dag 🥰

    2. Teams er vel en anna utgave av skype, eller tar jeg feil? Kjært barn har mange navn, uansett er det kjekt når noen har hjemmekontor. Som den første i nabolaget hang jeg ut flagget i dag – unionsoppløsning 1905, ikke så mange som husker det men 1, 17 mai og når de kongelige fyller år er de man husker best. Må ta en tur i nettbanken i slutten av uka og få litt på stell. Den delen av hverdagen er viktig, for meg som alle andre går det opp og ned. Ha en fin kveld.

      1. Ja Teams er en form for Skype, bare at den har flere funksjoner. Jeg har ikke hengt ut noe flagg i dag, og pleier ikke å gjøre det selv om jeg kanskje burde. Veldig greit ha orden på regningene i nettbanken, blir ubehagelig ellers. Ha en fin kveld.

    3. Har tittet på bloggen, ser koselig ut! Skal prøve å huske å titte på denne i ny og ne..
      Bra du fremsnakker!
      Håper du får gjort alt du har tenkt deg i ettermiddag! 🙂

      1. Syntes Vibeke fortjente det når hun flyttet hit. Jeg skulle ønske at blogg.no hadde en egen fane for miniblogg, som vi har. Da hadde det vært lettere å huske på å gå inn å lese dem. Jeg fikk unna alt bortsett fra pappen, for da jeg skulle gå ut med den så begynte det å styrtregne… Ha en fin kveld 🥰

    4. Tusen takk for at du reklamerer litt for bloggen min 😊 Dette setter jeg stor pris på.

      Huff ja, slike tekniske ting kan få en til å gå fra konseptene av og til. Tenker ofte på eldre mennesker, hvordan dette må være for dem.

      Klem fra meg

      1. Syntes du fortjente det å bli framsnakket når du først flyttet over hit. Jeg tenker også på de som er eldre, og hvor vanskelig det er for dem når vi som kunder skal gjøre alt selv. Spesielt banktjenester, for har man ikke nettbank og data får man ikke gjort noen ting. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🥰

    5. Skikkelig flink er du! Det er ikke bare bare når man blir kasta ut i ting på direkten.👍🏻😊
      Godt å høre at skulderen din har bedret seg noe. Da var det bra du hadde hjemmekontor i dag, så ble det litt roligere. Nyt kvelden!🌸

      1. Jeg er ganske tøff på mange måter og i mange situasjoner, men det å sitt i et sånt møte å måtte prestere er ikke jeg er så begeistret. Skulderen er mye bedre, men den tåler ikke så mye. Bar litt for mange handleposer i ettermiddag, og da protesterte den en god stund. Ha en fin tirsdag 🥰

      1. Ja det er noe av det verste jeg vet om, og jeg ender alltid opp med å gjøre en masse feil. Kvelden har ikke vært så ille den, håper din har vært fin også 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg