Balkonglivet på en søndag formiddag

Heisann og god søndag!

Ute er det nok en fin sommerdag uten noen skyer på himmelen. Temperaturen nå på formiddagen er det +23C, og stigende.

I går ble det ganske ulidelig varmt inne i stua, enda jeg hadde skalket alle luker. Det var like varmt og trykkende da jeg sto opp i dag, men nå har jeg fått lufta så det begynner å rette seg. Leiligheten min er inne i en krok, og der blir det hett når sola står på. Noe den gjør fra tidlig på dagen til sent på kvelden, og veggen er så varme at jeg kunne stekt egg på den inne. Vel, kanskje litt overdrevent, men varmt er det puh.

I dag ble det frokost på balkongen, ettersom det var det kjøligste stedet på den tiden av dagen. Å er det sommer, ja da må jeg ha jordbær på brødskiva. Det hvite du ser ser ikke sukker, men litt Natreen søtningsmiddel. Jeg har alltid trodd at det var helt normalt med jordbærskiver på brødskiva, men har i ettertid skjønt at det ikke er det. For når jeg har skrevet om det på bloggen, så var det mange som ikke spiste jordbær på den måten. 

Da jeg satte meg ut på balkongen var det helt stille, og det eneste man kunne høre var svarttrosten og de andre småfuglene som kvitret og skvatret. Nå har folk begynte å våkne og en del av de som er hjemme har satt seg ut på balkongen de også. I tillegg har biltrafikken nede i gaten tatt seg opp, kanskje de skal ut å bade?

Vinja lå en stund i fanget mitt, men så var ikke det noe interessant lenger så hun hoppet opp på krakken å lå der en stund. Så forsvant hun inn i tønna til klatrestativet. Der ligger hun nå å sover mens hun maler, men det varer nok ikke lenge før hun stikker inn på kjøkkenet for å spise litt mer våtfór.

Jeg har allerede slått opp den nye parasollen min, for det er ikke så lenge til sola treffer balkongen og da er det greit at det er noe som holder den ute. Varmt blir det nok allikevel, men ikke så ille som det ellers ville ha blitt.

Jeg klør i fingrene etter å holde på med noe håndarbeide, men dessverre så har jeg et nytt utbrudd hvor huden flasser av. Denne gangen er det verre enn sist, og det er helt umulig å holde på med noe som har med garn å gjøre. Så da er det bare å smøre jevnlig og klippe vekk det som flasser, og håpe på at det snart gir seg. Greia er også den at det ikke er noe behagelig å bruke så mye håndkrem nå i varmen. Føler liksom at jeg er seig og klissete på hendene, og da blir alt jeg tar i det samme…..

Jeg har lagt null planer for denne dagen, og skal bare nyte og kose meg.

Ønsker deg en nydelig søndag 🥰


14 kommentarer
    1. Jeg spiser jordbær på akkurat samme måten, bruker også natren, jeg har diabetes, beste pålegget på skiva på sommeren 😊

      1. Da er vi flere, og det er jo det beste pålegget på brødskiva nå om sommer 🍓 Travbanen, der er det lenge siden jeg har vært. Får krysse fingrene for at du kommer hjem med en gevinst også, om du skal spille da 😉

      1. Ja balkongen er gull verdt på formiddagen og jeg elsker å sitte der, men ikke nå på ettermiddagen da er det skikkelig hot både ute og inne. Ha en fortsatt fin søndagskveld.

      1. Jeg er vokst opp med jordbær på brødskiva, men det er også godt i en bolle med sukker på også 🍓. Det er godt med sommer og sol, men er ikke så begeistret for sånn høy varme som vi har nå 🥵

    2. Jordbær er skikkelig godt, – vokste opp med det i hagen, og ble mye med melk/fløte og sukker på. Mor frøs ned bærene og lagde grøt av de på vinteren. Godt i skiver på brødskiva også, og fint å røre til frysetøy. Vondt når huden flasser av, får håpe det går raskt over så du kommer igang med håndarbeide igjen.

      1. Jordbær er sommerens beste pålegg og dessert. Jeg spiser stort sett jordbær hver dag, på brødskive eller med sukker på. Mamma pleide å lage syltetøy, og i tillegg frøys ned så hun hadde hele vinteren. Akkurat nå er det ikke noe behagelig at huden flasser, for det er på alle fingrene mine å den nye huden er fortsatt så tynn å tåler ikke så mye. Klems 🤗

      1. Jeg husker da jeg skrev om det første gangen, var det veldig mange som ikke hadde hørt om å spise jordbærskiver på brødskive. Jeg trodde den gangen at det var noe alle gjorde 😉 Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg