Både romslig og ettersittende på en og samme gang 🤔

Heisan og god søndag!

Ute er det litt tåke og grått, men oppholdsvær som jeg er takknemlig for. Temperaturen er litt høyere enn i går med -7,2C.

I dag våknet jeg allerede kl 6, men syntes det var alt for tidlig å stå opp da. Så jeg dro dyna over hode og forsvant inn i drømmeland igjen med en gang. Neste gang jeg slo opp mine øyne blå var et par timer senere. Da hadde kroppen fått den hvilen den trengte så jeg sto like godt opp. Vinja fikk sin medisin og resten av morgenstellet hennes ble unnagjort innen kl 08:30.

Nå sitter jeg i stua uten noen forstyrrelser fra radio eller tv med den andre koppen med kaffe, og nyter stillheten. Vel så stille det går ann å ha det når man har tinnitus, for i ørene suser det konstant. Noen ganger mer og andre ganger litt mindre. Plagsomt? Ja til tider er det jo det, men jeg har lært meg å ikke fokusere så mye på det. Heller bli litt venn med det, noe som kanskje høres rart ut men det fungerer for meg.

Til uka skal jeg på julebord sammen med VIP-Snellene, og jeg hentet fram den rosa kjolen min fra skapet. Det er en romslig kjole som er behagelig å ha på å som vaier i vinden. Noe jeg ikke husket er at den er gjennomsiktig, og det følger med en slags løs underkjole… Den er derimot ikke vid og luftig i det hele tatt, nei heller ganske ettersittende. Jeg vet ikke helt hva jeg syntes om det. Kjolen skal jeg ha på, så det blir nok en løsning.

Uka som kommer blir ganske hektisk, og jeg både gleder og gruer meg. Det er koselige ting jeg skal gjøre, men vet jo at blir det for mye så blir jeg veldig sliten. Jeg skal klare det, og dessuten vet jeg at når denne uken er over blir det roligere.

Jeg hadde egentlig tenkt å potte om et par planter i dag, men så har jeg glemt å ta inn jord sekkene fra balkongen. De er med andre ord helt frosne, og bruker noen timer på å tine. Jeg skal nå i alle fall ta de inn å sette dem i dusjen, så kanskje det blir omplanting i ettermiddag 🤔

Håper du får en fantastisk søndag 🥰


12 kommentarer
    1. Tinnitus er ikke noe greit, men godt du har lært deg å leve med det, – mulig det ikke finnes noe som hjelper? Jeg må snart sette Coleus-avleggerne mine i jord, for nå har det kommet masse røtter. Jeg klipte Engletrompeten min i høst og satte noen stilker i vann, men de har råtnet en etter en. Håper morplanten overlever, og så må jeg nok prøve å sette avleggerne rett i jord isteden. Kan hende de ikke tålte å bli satt i kaldt vann. Jeg blir også sliten av for mye folk, men håper du får til å kose deg på julebordet og det andre du skal ut på! 🙂

      1. Jeg tror ikke det går ann å gjøre noe med min tinnitus, for jeg fikk det etter at jeg mistet hørselen etter en konsert i tenårene. Hørselen kom tilbake, og da hadde den med seg susingen. Jeg har fortsatt Coleus stiklingene mine i vann, for de er så sene med å komme med røtter. Da jeg satte Gullranke stiklingene mine i vann brukte jeg lunkent vann, og det samme når jeg etterfylte eller skiftet vann. Det at det er mange mennesker rundt meg som snakker i munnen på hverandre, gjør meg ør i hode og svimmel i tillegg til at jeg blir helt utslitt. Da er det godt å ha en stund for seg selv. Ønsker deg en fin søndag videre, klems 🤗

        1. Takk for tips, – da skal jeg huske på å bruke lunkent vann! 👍 Leit at det ikke går an å gjøre noe med, – vet om flere som har tinnitus. 😟

    2. Julebord er jeg lei. Var lørdagsopera i Posthallen i går. Nytt sted med god plass til sikkert 3-400 stykker med 5-6 barer rundt i lokalet. Med andre ord kort vei til både sprit, røde og hvite viner og ymse drinker. Tok en pepsi kun mens de fleste andre koste seg med vin. Hun som leda var stressa og jeg fikk et kort med reservert på uten og undersøke om jeg hadde billett. Noe jeg ikke hadde. Men litt flaks må man ha. I går var det kaldere enn fredag så jeg var glad for at jeg tok sykkelturen på fredag og ikke lørdag. Var hjemme rett før Dagsrevyen i så men la meg tidlig. Bør vel tenke julegaver snart, sjekke hva de ønsker seg. Må vel regne med at det går 3-4000 kroner til gaver pluss litt til mat. Bør tenke slik nå for tiden. Alt koster og ting blir ikke billigere for det det er jul. Ha en fin dag.

      1. Jeg vil ikke påstå at jeg er lei julebord, for det kommer helt ann på hva slags det er. De som har vært arrangert av arbeidsgiver da jeg fortsatt var i jobb har jeg unngått glatt. Dette jeg skal på til uken er noe annet, en gjeng gode venninner som spiser god mat og prater sammen. Jeg har ikke vært i Posthallen etter at det ble gjort om, men hører om flere som har vært der på forskjellige arrangement. Jeg skal bare kjøpe julegaver til et par stykker, så det blir ikke så dyrt heldigvis. Kommer sikkert til å bruke litt penger på ribbe, som har blitt veldig dyrt men jeg må ha det på julaften. Ha en fin søndag.

      1. Jeg er jo ikke så glad i vinter og kulde, men elsker allikevel den tiden vi går inn i nå. Masse kos inne og alle lysene som blir tent over alt. Nyt dagene videre i varmen, og ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    3. Tinnitus kan være plagsomt, ja, men det gjelder å ikke fokusere på det. Jeg har en dyp durelyd inni hodet mitt. Har lært meg å overse den. Kanskje straffen for yngre dagers nattklubbdansing dette, hihi 😀 Jeg har også lært meg å sette pris på romslige kjoler som vaier. Håper du får en fin omplantingsdag! 🤗 Klem

      1. Ja tinnitus kan være nesten helsefarlig, om den får ta over tankene helt. Det tok litt tid å bli venn med den, men det gikk til slutt. Jeg fikk min etter en konsert i tenårene, hvor jeg først mistet hørselen helt. Da den kom tilbake igjen var tinnitusen kommet for å bli. Hihi, livvidden min går dessverre ikke innover lenger, og da er det best med romslige kjoler 😂 Jeg har flyttet sekkene med jord inn, så får vi se om det blir noe planting senere i dag. Klem 🤗

    4. Jeg er som deg når deg gjelder Tinnitus. Suser konstant. Og jeg oppfatter det som at det ikke er noe som kommer og går EGENTLIG. Det er mer om jeg merker meg at det er der eller ikke. Klarer jeg å glemme at det suser, så suser det ikke for å si det sånn. Men når jeg kommer på at det finnes øresus, så er den der med en gang.. Altså er den EGENTLIG der alltid, gjelder bare å overse 🙂 Noen kjoler er greie ettersittende, om det er det rette stoffet. Mens andre er det overhode ikke. Altså sånn kjenner jeg det i forhold til MIN kropp 🙂

      1. Det er vel kanskje sånn det er med min tinnitus også, at når jeg ikke tenker på den så er den ikke så ille. Jeg har hatt den siden jeg var midt i tenårene etter at jeg mistet hørselen en stund etter en konsert. Siden har det sust dag og natt. Den gangen jeg var tynn og hadde fine former syntes jeg det var lekkert med ettersittende klær. Nå som livvidden min går utover i stedet for innover, er det ikke like pent lenger. Jeg elsker kjolen min og føler meg fin i den, så jeg skal nok klare at underkjolen sitter etter skal du se. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg