Au i skulderen, vedtak fra NAV og ESC – Torino i går

Skigarden rundt den gamle Prøysen-stua

Hei og god morgen!

Vinden tar godt tak i trærne i dag, noe som gjør at det virker kjøligere enn det er. Himmelen er sånn delvis blå, og sola kikker fram litt nå og da. Temperaturen ligger på +12,2C akkurat nå.

For å ta det positive først, så er energinivået så og si tilbake til normalen igjen. Sikkert for at jeg har gjort minst mulig etter jobb de siste dagene, og bare slappet ordentlig av. Det som ikke er så veldig positivt er at jeg har klart å pådra meg en betennelse i venstre skulder. Noe som gjør at jeg nesten ikke kan bruke armen uten at det hogger i oppe i skulderleddet. Ikke så mye annet å gjøre enn å pøse på med betennelsesdempende, og håpe på at det går over ganske fort igjen.

Jeg fortalte jo for et par uker siden at jeg hadde fått bekreftet at AAP’n min var blitt forlenget frem til 13.12.22, og på morgenen i dag dukket vedtaksbrevet opp i Digipost. Selv om jeg fikk det bekreftet av saksbehandleren min, så er det mer avgjort når selve brevet kommer. Over helgen må jeg sende det til HR-avdelingen på jobben sånn at de har det i mappen min. Nå kan jeg senke skuldrene frem til neste fase som kommer i oktober…

Litt senere i dag skal jeg møte Bestisen for først hente henne på Yoga, og så skal jeg bli med når hun skal ta ut nye briller. Når man ser veldig dårlig er det ikke alltid så enkelt å ta ut en ny innfatning selv. Hun vet at jeg er dønn ærlig, og sier i fra om en innfatning ikke kler henne. Etterpå skal vi stikke bort på den nye butikken som åpnet på Metro-senteret for en stund siden, Gigaboks, som selger varer i store forpakninger til en grei pris. Bestisen har allerede vært der, men for meg er det første gangen. Litt spent på hvilke varer som er der.

I går var det 2 semifinale i ESC, og spenningen var stor om både Finland og Sverige gikk til finale. Det gjorde de. Jeg var i grunnen sikker på at Sverige skulle gjøre det, for de har scoret høyt på bettinglistene. Selv må jeg innrømme at jeg ikke er stor fan av låten. Den er grei, men ingen wow-faktor for meg. Det blir mange nordmenn med i finalen, først Norges eget bidrag, så Hellas med norske Amanda og fra i går Tsjekkia med Casper og Benjamin fra Norge sammen med vokalisten Dominika Hašková. Skal virkelig bli spennende å se på lørdag hvordan de alle klarer seg 😊 

På tide å sette i gang maskineriet og få i meg en sen frokost før jeg stuper inn i dusjen, koste hva det koste vil (dusjingen altså).

Håper du får en fantastisk fredag 🥰

 

15 kommentarer
    1. Jeg er sliten på mange måter og veit at jeg har nok av utfordringer de neste dagene. Har en dress på rens som jeg ikke har henta enda, henter den når alt roer seg. Fikk nå litt penger på konto + et rekordtidlig skatteoppgjør. Ble jo litt men de går like fort ut igjen. Hadde nesten vært bedre om jeg fikk skatteoppgjøret i neste måned – men man kan ikke få penger igjen på skatten hver måned heller. Det gikk bedre enn venta hos tannlegen i går, planen var at jeg skulle trekke ei tann. Men til alt hell hadde jeg en annen tannlege enn jeg pleier og han ville prøve med fyllling. Og det gikk greit så håper på at den holder lenge. Skal til legen om en times tid og tilbake alt mandag og da håper jeg det er nok for denne gangen. Ha en fin dag.

      1. Jeg må jo betale skatt jeg, og skal ordne det i morgen sammen med de andre regningene mine. Godt det ikke gikk så ille hos tannlegen. Jeg håper det samme for meg selv når jeg dit om mandagen. Ha en fin lørdag.

    2. Så bra at du kan senke skuldrene en stund fremover nå. Jeg vet alt om det med AAP og NAV. I 12 år holdt jeg på med det.
      Fint å ha så gode venner, at man kan være ærlige og ikke smiske. Blir nok en kos dag kan jeg tenke meg.
      Ja, det blir spennende på lørdag. Jeg må jammen si meg enig i at Sveriges bidrag ikke var i min gate heller. Jeg syntes den var kjedelig og anonym. Men kanskje fordi jeg ikke har hørt den så mange ganger. Men det gjelder jo alle sangene. Og noen står mer frem enn andre allerede første gang man lytter til dem.
      Gleder meg til finalen i morgen….det blir kjekt ♥
      Ha en herlig fin fredag ♥♥ Klem

      1. Ja det er godt at AAP er på plass nesten ut året, for jeg må være ærlig å si at jeg var veldig bekymret en stund. Det ble ikke noen briller på Bestisen i går, for optikeren fant noe på det ene øyet hennes hun ikke likte. Så nå er det sendt henvisning til øyelegesenteret for nærmere undersøkelse. Når det gjelder ESC så syntes mange av låtene er like og det er ikke så lett å skille dem ad. Fin favoritt er faktisk Frankrike, som har en litt annerledes lår dette året. Ha en fortsatt fin lørdag 🥰

    3. Spennende med ny butikk! 🛍️ Her blir det Dollarstore etterhvert, – mulig det er noe av det samme. Ja, alltid moro å følge ESC, – er en tradisjon det. Kos dere på shopping og riktig god bedring på skulderen din! 🥰

      1. Gigaboks var veldig spennende, og de hadde gode priser og store forpakninger. Skulderen min er dessverre ikke noe bedre i dag, så når jeg drar til Bestisen tror jeg at strikketøyet får bli hjemme denne gangen. Gleder meg virkelig til ESC i kveld. Ha en fortsatt fin ettermiddag og kveld 🥰

    4. Jeg kikket på den andre semifinalen med et halvt øye ei går. Litt artig å få med seg bidragene fra alle landene. 🙂 God bedring med skulderen din 🥰

        1. Vi hadde akkurat ankommet Spania, så jeg lå bare rett ut på sofaen og kopet. Orket ikke tv, men fikk med meg at Norge kom på 10. plass 😀

    5. Så bra at du har vedtaket skriftlig, Har vært gjennom denne mølla i og mer at jeg er 50% arbeidsdyktig. Noe som holder hardt inn i mellom. Men jeg VIL virke. Helse er noe dritt når den ikke er på parti. Skuldrer vet jeg en del om, driver å roterer hver morgen før jeg står opp og føler det har hjulpet. Ellers høres dagen din fin ut, så fint at du kan være med å ta ut briller. Fin fredag til deg <3.

      1. Ja det er en lettelse når vedtaksbrevet endelig kom, for det er litt mer håndfast enn bare en melding fra saksbehandleren. Jeg har jobbet siden jeg var 16,5 år og de første årene som bud som innebar å bære ekstremt tungt. Innen jeg var 20 år hadde jeg ødelagt nakken og skuldrene pga jobb + en bilulykke hvor jeg fikk wiplash. Nå er jeg så klar for å gå over på AFP og er lei alt som har med jobb å gjøre. Det er nesten fælt å si det, men jeg har begynt å telle ned tiden til jeg kan logge av for siste gangen. Det ble dessverre ikke noen briller på Bestisen, for optikeren var ikke fornøyd med hva hun så på det ene øyet hennes. Så det ble sendt en henvisning direkte til øyelegesenteret. Så får vi jo håper for hennes skyld at det ikke er noe alvorlig på gang. Ha en fin lørdag 🥰

    6. Kjedelig at du har fått betennelse i skuldra. Håper medisinen hjelper. Godt at det er helg nå så får den kanskje hvilt seg litt. Fin temperatur hos deg. Her er det bare 5-6 grader. Ha en fin fredagskveld!🇳🇴😊

      1. Ja det er ikke noe særlig med en ny betennelse nå, men jeg får bare ri det av som jeg pleier å gjøre når det kommer. Skulderen får hvile i dag, men i morgen må den jobbe litt for da skal jeg kjøpe blomster til balkongen og til gravlunden. Må ha det fint til til 17 mai der syntes jeg. Akkurat nå er det +2C utenfor vinduene mine, og det er en deilig temperatur. Ha en nydelig lørdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg