Au da, dette gikk ikke så bra 🙈

Au da. dette gikk ikke så bra 🙈

 

Heisann og hoppsann!

I går så jeg igjennom bilder jeg hadde postet på bloggen opp igjennom årene, og fant dette her…. Bilde ble tatt for noen år siden, og det var den første gangen jeg skulle forsøke å steke krumkaker selv. Som du ser så gikk ikke det så veldig bra, i alle fall ikke i begynnelsen.

Den første jeg laget er den forkullede rundingen du ser til høyre i bilde, og hvorfor den ble sånn var helt enkelt for at jeg glemte meg litt bort. Holdt på med to ting samtidig, og normalt går det greit men ikke denne gangen. Det var bare snakk om noen sekunder, og så var det gjort. Jeg kunne jo ikke gjøre noe annet enn å le av min egen dumhet. De neste to fikk litt vel god farge de også, men så gikk det mye bedre og resten ble faktisk ikke så ille. Årene etter har jeg enten bakt sammen med Bestisen og kusinen, eller kjøpt ferdig i butikken.

Vi er ikke helt der enda, men om litt over en måned er det vel på tide å begynne med julebaksten, og da har jeg faktisk tenkt å gjøre et forsøk igjen. Å jeg skal gjøre mitt ytterste for at krumkakene får en fin og lys farge 🤞

Pleier det å gå på skinner når du baker, eller har det lett for ikke bli helt som planlagt?

Bare for å nevne det, nå kom sola og skinte inn igjennom vinduene mine. Det ble nesten +20C på balkongen og Vinja var ikke sen om å sprette ut når jeg åpnet døra for henne 😺

Har du hatt en fin onsdag så langt?

 

14 kommentarer
    1. Bra vær ble det så det var en liten deilig sykkeltur til og fra jobb i dag. Faktisk skal det bli litt bedre i morgen og da er det mopeddag av den grunn at jeg skal besøke mine foreldre. Sure minner du viser oss der men jeg håper det går bedre i år. Må sove litt nå slik at jeg ikke sovner på boklanseringen jeg skal på siden i dag. Musikkbingo skulle du på men hva er det? Veit hva bingo er – og det er jo en DAB kanal som heter Bingokanalen og jeg veit at det er nærradio i Østerdalen som fortsatt arrangerer radiobingo 1-2 ganger i uka. Det er penger det det handler om og spill kan være moro det. Men det er mange skjebner som blir helt hekta. Men lykke til med musikkbingo du skal være med på. Ha en fin kveld.

      1. Ja været er definitivt bedre i dag, og det ser nesten ut til at sola skal komme også. Hehe, ja det gikk ikke så veldig bra med stekingen den gangen, men forhåpentlig går det bedre neste gang. Musikkbingo er nok mer en quiz tror jeg, har ikke vært med før. Etter det jeg har blitt fortalt, spiller de musikk å så har man 3 alternative svar å velge. Kan fortelle mer om det etter at jeg har vært der. Ha en fortsatt fin torsdag.

    2. De så litt for mye stekt ut ja 😀 Før gikk det stort sett bra når jeg bakte, men har hatt diverse brølere oppigjennom årene.
      Nå baker jeg sjelden i forhold, så det kam bli litt mislykket noen ganger. Liksom kommet litt ut av rutinene med baking 😁
      Baker litt til jul, men kjøper mest 😉😀

      1. Ja disse er veldig godt stekt, og det kan fort gå sånn når man ikke følger med. Det er ikke så ofte jeg baker/steker kake lenger, så jeg også litt ute av det. Forhåpentlig går det bedre denne gangen 😉 Ønsker deg en fortsatt fin torsdag 🤗

    3. Lurte på om du hadde sovna jeg 😂 min bakst går stort sett veldig bra, mest fordi jeg baker sjelden, liker bedre kokkelering enn baking. Bakte en del under lockdown. Hadde «fritidsproblemer» 🤪

      1. Sjokoladekjeks er jo godt det, men kanskje ikke helt på den måten 😉 Ja de ble nesten forkullet, og noen barn har ikke fått og kommer ikke til å få så det er ikke godt å vite hvordan det hadde slått ut 🤣 Klem 🤗

    4. Hihi, akkurat som jeg kunne gjort det…..! Jeg baker veldig lite, og det jeg baker er sånt jeg har gjort mange ganger før, så det går som regel bra! Krumkaker er ikke noe jeg pleier å bake, så…..! Klem <3

    5. Ja, her ble det bra med sol på ettermiddagen også. Det er lett å steke krumkaker for mye, – går så fort fra for lite til for mye stekt. De er lettvinte å lage da, så fort gjort å steke noen. Jeg synes vi har hatt høst lenge så merkelig at vi bare er i september ennå synes jeg. Likevel nærmer vi oss jul og den koseligste tiden på året.🥰

      1. Ja skal man steke krumkaker må man følge med, for de er ferdig stekt før man får sukk for seg. Hos meg har høsten egentlig ikke kommet ordentlig før nå, men syntes allikevel at den har vart en stund. Jeg gleder meg sykt til 1 advent og til jeg kan begynne å hente fram julepynten. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    6. Det er fort gjort at ting går galt når man skal gjøre flere ting samtidig.😨Når man steker krumkaker kan man ikke gjøre andre ting. Det er helt sikkert.😅
      Det hender seg at ting går galt når jeg baker og da er det som oftest fordi jeg har glemt av tiden under steking for eksempel.
      Ha en riktig fin kveld!🤗

      1. Du har helt rett i det at man ikke kan gjøre noe annet, når man steker krumkaker. Jeg har helt klart lært leksa mi, så neste gang blir det 100% fokus på det jeg gjør 😉 Hehe, jeg er nok ikke den eneste som det går litt feil meg 😉 Håper du har en fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg