Årsmøte, småkvalm og øynene bare flommet over…

Image by Alexa from Pixabay

Heisann!

Ute er det et tynt lag med skyer, og i løpet av natten eller morgentimene har det kommet et tynt lag med snø. Temperaturen nå på formiddagen ligger på -2,9C.

Dagen i går slutta med at jeg var litt småkvalm, noe som jeg mistenker kom etter at jeg hadde spist en vrap med eggerøre og røkelaks. Å bare for å si det, så var det ikke noe galt med maten, men jeg tålte den ikke. Glemte helt at jeg blir kvalm hver gang jeg spiser røkelaks, som jeg egentlig syntes smaker veldig godt. Jeg tåler jo heller ikke egg, melk/oste-produkter så godt, men da får jeg stort sett bare en rennende nese å blir ikke uvel.

Før på kvelden hadde Bestisen og jeg vært på Årsmøte i Lørenskog Revmatikerforening, hvor vi gikk igjennom årsrapporten som er både interessant og litt kjedelig på en gang. Så ble det mat (vrap) og kake til kaffen, før vi fikk en innføring i hvilke turer foreningen kunne tilby i år. Det er en tur med båt Sandefjord – Strömstad som avsluttes med Harry-handel, Dagstur til Åmål i Sverige i juni, og tilslutt en juletur til Göteborg som også er en helgetur på julemarked mm. De to første turene har jeg sagt ja til å være med på. Jeg har selvsagt veldig lyst å dra til Göteborg, men så er det dette med Vinja da. Vi får se hvordan det går. Årsmøte var over sånn at jeg var hjemme litt over kl 21.

Formen svinger litt i dag også, men det er mer på grunn av at jeg er stiv i nakken og skulderen. Å det er jo bare sånn hverdagen min er innimellom, og som jeg må leve med.

Nå har jeg akkurat blitt ajour med alle programmene i “Hver gang vi møtes”, og har sittet å stortutet når Kristian Kristiansen fortalte om morens sykdom og dødsfall. Det gikk rett inn i hjertet mitt, og det var helt umulig å holde tårene borte 😢.

Jeg burde egentlig vært i dyrebutikken å kjøpt mer kattesand, men det har begynt å snø igjen og det er ikke så fristende å dra ut nå kjenner jeg. Det er ikke tomt for sand i kattedoen, så det går helt fint å vente til i morgen. Da må jeg ut uansett 😉

Håper du har og fortsatt får en god fredda 🥰

6 kommentarer
    1. Høres ut som det kan bli koselig å være med p åslike turer. Skjønner det med overnatting, blir plutselig litt mer komplisert. Ønsker deg en fin kveld og kos deg inne. Her er det snø og glatt igjen. Klem..

      1. Skjønner at det er vanskelig for deg å dra på lengre turer. Hadde sikkert vært enklere med kattevakt om hun ikke var avhengig av medisinen sin. Høres koselig ut med turer i regi av revmatikerforeningen. Ha en fin fredagskveld! 🥰

        1. Ja sånn som ting er med Vinja nå, er det umulig å dra noen steder som krever overnatting. Hadde hun “bare” vært gammel, så hadde det nok gått, men så er det dette med medisineringen. Dagsturer kan også være veldig koselig, så får jeg heller dra på lengre turer senere 🥰

      2. Ja jeg tenker at det vil bli veldig koselig, og får jeg ikke vært med på noe annet enn dagsturene så er det helt i orden. Ja har man en syk katt så blir det begrensninger, men det er jo også en del av det. Man tar seg av dem, selv om gjerne skulle ha gjort noe annet 🥰 Det snødde ikke så lenge, men jeg kan tenke meg at det fort kan bli glatt. Klems 🤗

    2. Så bra at de arrangerer turer, – enklere å bli med når det er flere sammen, så de må du prøve å få med deg 🥰 Håper du får noen til å se etter Vinja, og medisinen er hun jo så flink til å ta. 😻 I postkassa lå det en invitasjon til såkalt ulltur, med besøk på Magnor Glassverk og en tur over til Eda/Charlottenberg som jeg har litt lyst til å være med på. Ha en fortsatt fin fredag! 🤗

      1. Ja de er flinke til å komme med turer og arrangementer igjennom året. Sånt koster jo penger, så da er det sånn at foreningen dekker halvparten av kostnaden og så betaler vi medlemmene den andre delen. Foreningen søker hvert år om tilskudd fra kommunen, som de også får. Ellers hadde mye av det arbeidet de gjør og andre ting ikke gå rundt. Jeg har dessverre ingen som kan komme å gi Vinja medisin, og så liker hun ikke at jeg er borte fra henne for lenge av gangen. Så da får overnattingsturer vente til hun ikke er her lenger, sånn er det bare. Tur til Magnor Glassverk og Charlottenberg er jo veldig fint da, selv om man ikke er interessert i de tingene de reklamerer for av ullvarer ol. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg