Arnaldur Indriðason – Den tause moren (Tregasteinn), skal jeg lese i påsken

Arnaldur Indriðason – Den tause moren (Tregasteinn)

Heisann og hoppsann!

I går kjøpte jeg meg årets påskekrimbok, Den tause moren av Arnaldur Indriðason. Jeg var en snartur hos Coop Extra i går ettermiddag og der nærmest ropte boken til meg fra hyllen, og da fikk den bare bli med meg hjem.

Dette er den tredje boken om den pensjonerte politimannen Konrad. Det er en historie om skam, sinn og anger. Om hvordan vi aldri unnslipper fortiden, uansett hvor mye vi gjør for å skjule den.

På baksiden av boken står det: En kvinne blir funnet drept i leiligheten sin. På skrivebordet ligger telefonnummeret til Konrad. Etterforskningen avslører at hun kontaktet Konrad rett før hun døde, for å få hjelp til å lete etter barnet hun fødte femti år tidligere og som hun forlot kort tid etter fødselen. Plaget av sorg fordi han ikke hjalp kvinnen, setter Konrad i gang undersøkelser for å forsøke å finne ut hva som skjedde. Det tar ikke lang tid før han innser omfanget av tragedien han har havnet midt oppe i.

Jeg har ikke lest noe av forfatteren tidligere, men har hørt om han og vet at han har skrevet mange kritikerroste bøker. Er Den tause moren virkelig så spennende som den ser ut til å være skal jeg lese de andre han har skrevet også.

Hva skal du lese i påsken, om noe?

 

 

8 kommentarer
    1. Den hørtes spennende ut, – må sjekkes ut! Mine favoritter innen krim er Agatha Christie og P. D. James, men liker også Jørn Lier Horst. Ha en fortsatt fin tirsdag! 🐣💛

      1. Jeg har som sagt ikke lest noe av ham tidligere, så det er litt vanskelig å si hvilken sjanger han havner i. Når det er sagt, så er han nok nærmere Jørn Lier Horst enn Agatha Christie 😉
        Skal bli spennende å lese boken 😊

    2. Høres spennende ut.😊
      Lurer på st jeg har en bok av ham som jeg ikke har lest enda. Det må jeg sjekke.
      Kos deg med boka!🤗🐥🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg