Årets kakebakedag nærmer seg 🍪

Heisan!

Ute snør det igjen, men heldigvis ikke så kraftig som siste snøfall for litt siden. Temperaturen har landet på +0,6C.

Etter to mer eller mindre søvnløse netter, hvor Jon Blund ikke hadde tid til å komme, fikk jeg endelig sove godt i natt. Jeg kjenner det veldig godt på hele kroppen at den har fått slappet av og hvilt det den hadde behov for. For sånn som jeg hadde det i går var ikke spesielt behagelig. Da føltes det nesten som om jeg var fyllesjuk….

Med det samme morgenstellet til Vinja var unnagjort, dukket jeg inn i det ene kjøkkenskapet og dro fram krumkake jernet mitt. Så gikk jeg ned i kjelleren og hentet opp et par kakebokser. I morgen blir det den store (kanskje ikke så stor) kakebakedagen, sammen med Bestisen og kusinen hennes. Dette har blitt en tradisjon, og en veldig hyggelig sådan. Vi konsentrerer oss om to slag, krumkaker og brune pinner (colakaker). Bestisen og jeg skal prøve oss på sandkaker litt nærmere jul hadde vi tenkt. Ingen av oss har bakt det etter at mødrene våre gikk ut av tiden, så det skal bli spennende 😊

I går startet en ny sesong med Maskorama, og jeg satt klistret til skjermen. Etter Stjernekamp så er dette et program jeg må få med meg. Jeg syntes det var veldig vanskelig å klure ut hvem som var bak maskene, men lurer litt på om Kattepusen kan være Kim Wigaard og Spirrevippen kan være Benedicte Adrian 😉 De andre har jeg ingen formening om, og at Jørn Lier Horst var Magikeren falt meg ikke inn en gang. Det er alltid litt vanskelig å gjette i det første programmet syntes jeg, så vi får se om det blir klarer neste lørdag.

Planer for resten av denne søndagen er å gå ut på balkongen å fjerne og kaste de fire Ildtoppene mine, som fortsatt står der i full blomst. Hadde jeg hatt plass til dem inne ville jeg ha gitt den sjanse, men som jeg har fortalt før så er det allerede fult over alt 🥰

Håper du får en fantastisk søndag 🥰


6 kommentarer
    1. Godt du endelig fikk en god natts søvn! 🥰 Koselig å bake sammen med noen, – krumkaker og brune pinner pleier jeg også å bake til jul. 😋 Det hender jeg rekker sandkaker også, – har en god oppskrift som slipper formene bra. Kos dere med baking imorgen! 🤗 Jeg så på Skal vi danse igår, men fra neste lørdag blir det Maskorama! 👌

      1. Ja jeg trengte virkelig en god natt søvn nå 😊 Vi har bakt sammen noen år nå, og det er så koselig. Stemningen står i taket, og så går det så mye lettere når vi er flere om det. Jeg skal lage lakrispinner også, men det gjør jeg alene en dag jeg ikke har noe annet å gjøre. Mamma sin gamle oppskrift på sandkaker er også god, og den har hun arvet etter en svigerinne av pappa. Jeg har ikke sett på Skal vi danse, men fikk med meg hvem som vant 😉 Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld 🤗

    2. Så bra at du fikk endelig sove. Hyggelig med julebakst med venner. Jeg får se hva jeg kan gjøre når jeg kommer hjem:)
      Lykke til med dine prosjekter og tv serier:)

      1. Tusen takk 🥰
        Det var godt å kjenne at kroppen var utvilt og i form etter en god natt søvn. Vi koser oss alltid sammen når vi baker, så jeg tenker nok at dette blir en fin dag 🥰 Ha en fin mandag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg