Arbeidsstua, speilblank is og en lønnsom handletur 🛒

Arkivbilde

Heisann!

I dag har det vært rene vårværet ute, med sol og snøen som tiner og vannet som drypper fra takene. Temperaturen har ligget på +5C det meste av dagen.

Alarmen ulte ved 08:30 tiden i dag, og jeg var ganske kjapt ute av senga og fikk unna både Vinja og mitt morgenstell med en gang. Rakk ikke å drikke kaffe før jeg løp ut av døra, og det kjente jeg på kroppen. Hadde fylt opp By Lien termokoppen min til randen, så det var håp 😉

Det som sto på timeplanen i dag var noen timer i Arbeidsstua i Fjellhamar kirke, og som kirketjeneren sa i går var det veldig lurt å parkere på p-plassen på oversiden. Jeg kjørte inn på den vanlige for å sjekke, og det var like glatt som på en skøytebane. Så jeg snudde å kjørte ut igjen, og Forden måtte virkelig jobbe for å få dekkene til å gripe på isen. Oppe var det strødd ordentlig, så der var det ikke noe problem. Det som ble litt trøblete var å komme seg ned virveltrappa  på side av kirken 🤣

Vi ble ikke så mange i dag, noe som sikkert hadde med at det var så glatt over alt. Ikke så enkelt å komme seg fram om man er stiv i kroppen, dårlig til bens og kanskje også bruker rullator. Jeg hadde ikke noen nye prosjekter å ta med i dag, men hadde skjerfet jeg startet å hakke på i fjor høst. Det er ikke et prosjekt som går fort fram, så det blir nok ikke siste gangen jeg tar det med meg.

Før jeg kjørte Bestisen hjem, var vi innom Kiwi på Lørenskog og handlet litt. Jeg endte opp med 2 relativt fulle handlenett, og det kostet meg under 500,-. Syntes i grunnen at bankkontoen kom veldig godt ut av handleturen 😊

Når jeg kom hjem stekte sola på balkongvinduene, og det var ganske varmt der ute så jeg satte opp balkongdøra for å luft ordentlig. Trodde Vinja ville sprette ut, men å nei da… Hun gikk ned de to trappetrinnene, satte seg og myste mot sola før gikk hun inn igjen. Når det blir skikkelig varmt der ute, flytter hun nok ut tenker jeg 😸

I morgen er det strikkekafé igjen, og da har jeg lyst til å ta med noe annet enn det skjerfet jeg hakker på. Har noen nøster med Poppis garn, og tenker jeg skal legge opp til enten et Sofie skjerf eller et Bystrikk skjerf. Jeg får se hva jeg bestemmer meg for etterpå.

Håper du har hatt en fin dag så langt 🥰


10 kommentarer
      1. Ja det ble en ordentlig koselig dag, men det ble ikke gjort så veldig mye håndarbeide. Hihi, skravlet mer enn noe annet 🤣 Gleder meg til Strikkekafé i morgen, for det er en stund siden sist 😉 Klems 🤗

    1. En nydelig dag med sol og mildt! ☀️ Glatt mange steder, men på hovedveien forbi her var det faktisk tørr veibane der sola hadde varmet. Koselig med strikketreff, – kos deg på det imorgen også! 🤗🧶

      1. Ja nå har vi hatt et par dager med nydelig vær, og jammen ser det ut som vi får det i dag også. Noen kuldegrader nå på morgenen, men når sola står opp begynner det nok å smelte mer. Strikketreff er alltid koselig, og går kom faktisk 2 nye jenter/damer med. Ha en fin torsdag, klem 🤗

      1. Ja når den runder hushjørnet treffer den balkongvinduene mine, og da kan det være opp til +25C der inne selv om det er flere minus ute. Veldig deilig å sitte der å kose seg da. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg