Arbeidsstua i går, og i dag litt pjusk…

Heisann!

Ute er himmelen blå, sola skinner, men det blåser ganske mye. Temperaturen var på  +11,9C tidlig på morgenen, og nå før sola treffer balkongen +13,9C.

Deilig å kunne skru ned varmen og kanskje også helt av i løpet av dagen. Det har vært så kjølig de siste dagene inne, at jeg har gått rundt å vært frossen hele tiden. Jeg elsker høsten, men ikke det at det blir kjøligere for jeg er en ordentlig frysepinn.

I går var jeg i Arbeidsstua i Fjellhamar kirke til et par timer med sosialt samvær og ikke minst strikking. Crush genseren min er ferdig strikket (bare å feste tråder), så da ble det grønne pleddet mitt med meg i går. Jeg kom noen rader oppover før det var på tide å pakke sammen og dra hjem igjen.

Hjemme igjen varmet jeg opp lapskausen jeg laget om søndagen. Om det var noe galt med den eller om det bare var en tilfeldighet ved jeg ikke, men tidlig i morgentimene i dag slo magen min seg helt vrang. Ingen grunn til å gå i detaljer vil jeg tro? Det har roet seg litt nå heldigvis.

Tidligere i sommer fikk jeg en ny nabo over meg, og da skulle man tro at det ville bli mye støy og bråk. Det har det ikke blitt, noe jeg er litt glad for. Ofte skal jo folk rive ned hele leiligheten å bygge den opp på nytt. I dag kom det et nytt kjøkken og jeg så litt av det som ble fraktet opp, og det så veldig fint ut 😉 Selv har jeg et kjøkken som ble satt opp da blokkene ble bygget i 1960, men jeg liker det og har ingen planer om å bytte det ut. Det eneste jeg har gjort er å bytte skapdørene.

Nå skal jeg varme en “Rett i koppen – blomkålsuppe” og håpe på at magen ikke blir sur på meg. Har ikke spist noe siden middagen i går, så jeg trenger litt næring i kroppen.

Håper du får en fin onsdag 🥰


4 kommentarer
    1. Noen ganger trenger magen ro når den har slått seg vrang, men noen ganger vil den ha påfyll av noe. Du må vel bare prøve deg frem, men god bedring i alle fall! Nye skapdører på kjøkkenskap, kan ofte gjøre at man føler man har nytt kjøkken uansett. 😊

      1. Magen har roet seg og den sa ja takk til litt suppe tidligere 😊 Veldig fornøyd med bare å få nye dører på kjøkkenet. Skapene er jo laget av ordentlig treverk og veldig solide 🥰

    2. Høres superkoselig ut med arbeidsstuen i kirka, og så koselig å være sosial med andre mennesker som har samme interesse som seg selv 😊

      Jeg er frysepinn om vinteren jeg også, men i dag måtte jeg skru ned varmen litt etter noen sure dager værmessig sett.

      Riktig god bedring, og håper du kommer deg fort igjen.

      Ønsker deg en superfin onsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja Arbeidstua er noe jeg gleder meg til hver uke. Like mye som Strikkekafe på onsdagene, men i sag ble ikke det noe av. Har akkurat skrudd på varmen igjen, da det ble så kjølig inne igjen
        Klems 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg