Amadeus er stilt inn på NRK og Reiseradioen 📻

Image by Ralph Klein from Pixabay

Heisann!

Ute er det ikke en sky å se på himmelen, og det er ganske vindstille. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +23,4C og er stigende.

I dag er oppstart for Reiseradioen på NRK1, og da er også radioen stilt inn på det. For det er tradisjon å høre på det hver morgen om sommeren. Jeg fikk ikke med meg de første 15 minuttene i dag, men det var jo ingen krise akkurat. Hva med deg, hører du på Reiseradioen?

Vinja begynte å mase etter våtfór allerede 09:30 i dag, men det er alt for tidlig så jeg sa til henne at hun måtte vente. Da kikket hun på meg, mjauset litt irritert å ruslet ut på balkongen hvor hun fortsatt er 😾.

Da jeg var ute med vannkannen og vannet balkongkassene rundt midnatt, kunne jeg se at det var en del avblomstrede Margeritter. Så når dagens første kaffekopp er drukket opp om ikke lenge, skal jeg ta med saksen å gå ut å klippe de vekk. Å bare for å nevne det, så fortsetter Popcorn gresset mitt å voksne og har blitt megastort. Det kiler meg på hånden hver gang jeg går ut og inn fra balkongen. Kommer kanskje et nytt og oppdatert bilde litt senere i dag 🌽.

Jeg sitter med laptoppen i fanget å skriver, men det ble så varmt at jeg måtte hente fram brettet med de to viftene inni sånn at verken lårene mine eller laptoppen fikk heteslag. Brettet har stort sett ligget ubrukt siden i fjor sommer, for det er stort sett bare på den tiden av året når det er så varmt som nå 🥵 jeg bruker det.

Planer for dagen? Vel, jeg har i grunnen ikke bestemt noe og tar dagen helt som den kommer, så får vi se hva det blir etter hvert 😎.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰


5 kommentarer
    1. Reiseradioen hørte jeg mye pÃ¥ før men ikke sÃ¥ mye nÃ¥. Det var det sommer da den kom pÃ¥ lufta – bra med slike ting og tradisjoner. Vaska her tidlig i dag og var ferdig før kl 8. En fordel og bli ferdig med det før sola kommer inn. Var pÃ¥ en 1,5 times sykkeltur, tok en i + kaffe i byen, sjekka opphørssalg før jeg dro hjem. Handler vel litt der siden kanskje i dag. Bader et sted siden i dag. MÃ¥ pÃ¥ kiwi siden i dag. NÃ¥ slapper jeg av foran pc-en, greit sÃ¥ lenge det er skygge i stua. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har så gode minner om Reiseradioen helt tilbake til barndommen, hvor jeg satt rundt kjøkkenbordet sammen med foreldrene mine. Eller når vi var på ferie sammen. Programmet har jo forandret seg en del ettersom årene har gått 😉 Skulle nok ha vasket over leiligheten jeg også, men det er for varmt så det får vente litt til. Ikke at det er så ille her da 😉. Jeg blir vel hjemme og pusler og leser litt i dag tenker jeg. Ha en fortsatt fin lørdag.

    2. For en herlig start pÃ¥ dagen, bare ta det ro og rusle rundt en fin sommerdag. Det blir nok varmt hos dere i dag. Vurderte Ã¥ dra ned til sjøen for jeg oppdaga det var flo og den var høy. Men besinna meg, feberen er ikke helt borte. Og reiseradioen ja, det er den ultimate sommeren – sÃ¥ den mÃ¥ pÃ¥. HÃ¥per du fÃ¥r en nydelig dag, veit jeg har sagt det allerede :D. Kos deg 🙂

      1. Jeg nyter sommerdagen, og det er så deilig å ikke ha noen planer for dagen. Ja det er veldig varmt hos oss nå om dagen, og det er nesten litt plagsomt. Hadde det enda vært kjølig om natten så ville de høye dagstemperaturen ikke vært så ille. Da jeg våknet i dag var det +25,6 på soverommet og litt lavere i stua. Hørtes deilig ut med et bad i sjøen 🥰. Sommeren blir ikke helt den samme uten Reiseradioen. Håper du også får en fin sommerdag 🤗

    3. Ja, varmt idag også! Jeg glemte helt bort Reiseradioen, men gikk inn på internett og fant den der, så hører på den nå. Liker godt Backe og Gokstad og synes de passer så fint som programledere. 😀 Jeg skal sette på alarm, så jeg husker å sette på radioen, for pleier ikke å ha på den hver dag. Gode sommerminner, og hjemme sto alltid radioen og den på om morgenen. Blir spennende å se hvor stort popcorngresset ditt har blitt! Ha en fortsatt fin dag! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg