Alt tok lenger tid i dag, og så ble det noen nye planter…

Heisann og god kveld!

Da har kvelden kommet igjen, og jeg er ganske sigen i både kroppen og hode. Jeg trenger en god natt søvn nå kjenner jeg, og forhåpentlig kommer Jon Blund eller sommervikaren å vugger meg i søvn 😉

Tidligere i dag var planen at jeg bare skulle opp å se til Felix, og så stikke innom Meny å kjøpe noe jeg glemte i går. Ble det sånn? Gjorde ikke det vettu…..     !

Jeg har arvet planter

Da jeg kom bort til garasjen ropte datteren til en nabo som døde i september i fjor på meg. Hun hadde tømt det siste i leiligheten av personlige ting, og lurte på om jeg ville ha noe som hun trodde var en tomatplante. Jeg sa ja til å overta den, men det var ikke bare en plante oppe i potten. Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan tomatplanter ser ut, så jeg vet egentlig ikke hva jeg har fått. Den ene er en stueplante tror jeg, men den andre…? Kanskje du vet?

På veg tilbake til bilen traff jeg en venninne, og ble stående å prate en stund med henne før jeg kom meg avgårde.

Felix ventet på meg da jeg kom, vel han hadde nok helst sett at mamsen hans hadde kommet. Jeg fikk duge, for jeg fylte opp skålen med våtfor og rensket opp i doen hans. Så fikk han selvsagt masse kos. Var hos han i nesten en time, men da var han ikke interessert lenger, og jeg kunne dra 😉

Noen et par kaktuser og en Aloe hos Plantasjen

På veg bort til Bryn og Meny, stoppet jeg hos Plantasjen i Smalvollveien og kjøpte 2 nye kaktuser og en Aloe. Utvalget var ikke så stort, men jeg fant til slutt noen som så friske og fine. Et par av dem trenger større potter etter hvert, men de vokser ikke så mye at det kan vente litt 😉. De skal få stå ute på balkongen til høsten kommer.

Det fristet ikke å stå å kokkelere når jeg kom hjem, så jeg kjøpte med en en pose Red curry kylling med ris som bare var å varme i stekepannen.

Ettersom jeg kom så sent hjem i ettermiddag, ble det ikke til at jeg ordnet med Hagehortensian allikevel. Jeg skal stikke ut på formiddagen i morgen i stedet, og da skal jeg samtidig beskjære Soleiebusken min.

Håper du har hatt en fin torsdag 🥰

 

6 kommentarer
    1. Så er det fredag igjen. Bra at man kan overta noe som andre ikke trenger. Håper den blir til glede for deg. Det er juli og agurknytt i nyhetene, husker det fra Reiseradioen i gamle dager, men nå er det det hver dag. Kanskje ikke; det er mye fælt i verden krig, skyting, flykninger og tiggere som lever bare noen meter unna turister som bærer på kilovis av utstyr. Slik har alltid vært. Tross alt best at Boris trekker seg så det spennende tider i det britiske underhus. Men nå må jeg fare skal ta en handletur i dag, på tide med litt nye klær. Ha en fin dag.

      1. Uka har gått fort, og jeg syntes nesten den bare har bestått av mandag og fredag. Vi får se hva det blir av planten(e) jeg fikk. Jeg savner litt den gamle reiseradioen jeg, med litt fjas og morro innimellom. Jeg hører fortsatt på den, men syntes kanskje den er litt kjedelig til tider. Uff a meg, det er mye skit som skjer ute i verden om dagen, men at Boris trekker seg er en positiv ting. Manne er ikke god. Ha en fin fredda.

    2. Så fine planter, – koselig å omgi seg med det! 🥰 Stueplanten du fikk er en Smaragdpalme, og den andre er nok ei tomatplante. Anbefaler å sette den i ei egen potte med god jord ute på balkongen din.😊 Den trives best med mye næring, sol og varme, så kommer det blomster og etterhvert tomater. 🍅 Ha en fin fredag! ☀️🤗

      1. Tusen takk 🥰 Så flott nå vet jeg hva det er jeg fikk med sikkerhet. Må nok potte om begge to, for jeg så at det var masse røtter som stakk ut av den svarte plastpotten. Vet du om jeg må ta inn tomatplanten, om den klarer seg, når høsten kommer. Eller om den kan stå ute på balkongen over vinteren? Ha en fin fredda 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg