Agatha Christie’s Death on the Nile

Heisann!

På torsdag bestemte jeg meg for å se nyinnspillingen av Agatha Christie’s Death on the Nile, som hadde premiere for ikke lenge siden. Kenneth Brannagh har signert for filmen, og har også en rollen som Hercule Poirot. Jeg hadde ikke store forhåpninger om at jeg skulle like den, litt dumt kanskje å ikke starte med et åpent sinn… Tror mye av det kom av at jeg ikke var så begeistret for den forrige Agatha Christie filmen han laget, Murder on the Orient Express, hvor han også spiller den kjente detektiven. 

For meg finnes det kun en person som kan spille Hercule Poirot og det er David Suchet. Da jeg leste bøkene for mange år siden, dannet jeg meg et bilde av hvordan han så ut. Når jeg så David Suchet som Hercule Poirot mange år senere, var hans karakter omtrent identisk med sånn jeg hadde sett han for meg. Derfor er det vanskelig for meg å like noen annen i rollen. En annen ting jeg ikke likte var at de hadde gjort endringer i visse deler av handlingen… 

Filmen er ikke på noen måte dårlig, og rollelisten er full av fantastiske skuespillere. Noen veldig kjente mens andre kanskje ikke så kjente, i alle fall ikke for meg.

Du har kanskje sett filmen allerede, hvis ja hva syntes du?

 

12 kommentarer
      1. Du finner den på Disney+ nå, og jeg vet ikke om du finner den gratis noen andre steder nå. Ellers så har du kanskje fått med deg at en ny sesong av Shetland kommer i påsken, og den har jeg ventet lenge på 😊

    1. Jeg har ikke sett filmen, men er veldig glad i Agatha Cristie.
      Vi har et godt stykke å reise for å dra på kino, så det blir ikke så ofte dessverre.
      Ønsker deg en finfin kveld! 🙂

      1. Jeg er usikker på om denne har vært på kino i det hele tatt, eller om den kun gikk rett til streaming. Selv om jeg bor sentralt, så går jeg ikke så ofte på kino. Samme her, veldig glad i Agatha Christie som visste å dra folk inn i handlingen i bøkene og filmene. Ha en fin mandag 🥰

    2. Jeg er veldig glad i krim og Agatha Christie er blant favorittene, men har ikke sett denne filmen. Enig med deg i at David Suchet er Hercule Poirot, og kan vanskelig tenke meg noen andre i rollen.

      1. Jeg har alltid vært begeistret for Agatha Christie, og selv om jeg har lest bøkene flere ganger før så leser jeg de igjen. Sånn er det også med filmene også, og da selvsagt Hercule Poirot med David Suchet. Selvsagt står Kenneth Brannagh fritt til å gjøre det på sin måte, men det betyr ikke at jeg må like det 🤔 Foreløpig tror jeg at den kun ligger på Disney+.

      1. Jeg liker også Jennifer Saunders, og hun spiller godt her sammen med Dawn French. Det er vridd om på flere scenarier i filmen, noe jeg ikke likte så godt, mens andre igjen kanskje syntes er helt OK. Den ligger på Disney+, men om den ligger andre steder er jeg usikker på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg